castreren! (Of hoe je dat ook schrijven mag!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Alicia

Berichten: 525
Geregistreerd: 01-02-02

castreren! (Of hoe je dat ook schrijven mag!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 09:17

Hallo,
Bij ons op de boerderij staat een friese hengst, en 3 schetlander hengsten waaronder 1 al van 3 en de andere 1.
Nou zei de boer van ons dat de schetlander hengst gecastreerd moest worden, anders mocht hij het land niet op.....! (Ze zijn gister het land PAS opgegaan!) Verward
Maar over de friese hengst heeft hij niets gezegt.
En die mocht gister het land gewoon op! Bloos!
En was dus (oals al gedacht door alle mensen) door het slootje wat tussen het ene en het andere land zit gegaan. Boos!
Naar de merrie's en de ruinen.
Maar nou waren er 2 merrie's hengstig. (Onderandere die van mij) maar hij ging er niet opaf! Pling
Nou is die schetlanden gecastreerd die moet nu een week op stal of op een klein graslandje staan. Huilen
En de friese hengst mag gewoon op het land staan die nu ook weer ken uitbreken.
Met de schetlander ging het de eerste 2 dagen niet zo goed het bleef bloeden en nu moeten we het elke dag 2 tot 3 keer afspuiten met koud water. Ach gut
Ik moest het even kwijt wat vinden jullie hier nou van?
groetjes Alicia ! En hoefjes van Nikki! Vingers aflikken


_Marjon_
Berichten: 10663
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 10:19

Ze zullen er heus wel meer redenen voor hebben! Misschien lijkt die shet wel heel braaf als jij het toevallig ziet, maar misschien is het wel een enorme etter als het om merries gaat... of misschien willen ze die fries gebruiken als dekhengst ofzo.... Als ik jou was zou ik dat alles wel even nachecken!

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:43

Kijk dat die shetten gecastreerd moeten worden kan ik mij heel goed voorstellen, maar ik zou er echt over gaan praten dat ook die friese hengst niet zomaar bij merries kan komen, het is nog een geluk dat er niks gebeurt is, en dan heb ik het niet alleen over dekken en hengst wil namelijk nog wel eens rake klappen uitdelen als het om merries gaat en een anders staat hem in de weg (bv een ruintje).
Ik zou er echt eens over gaan praten.

Alicia

Berichten: 525
Geregistreerd: 01-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-04 17:31

bedankt, maar Bliksemlover....ik heb het even nagecheckt. Maar ze willen de hengst niet als dekhengst gebruiken! :'(

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:55

de shetlander hengstje was onwijs lief voor een hengstje ook bij de merrie's
de shetlander hengstje stond meestal samen met mijn pony (merrie)voor bij ons op het gras
het was altijd grappig gezicht samen rennen en nooit als ze hengstig was naar de merrie omgekeken.

dat was nog in januarie voor het laast dat hij bij mij en me merrie stond;)

gr susanne en selina

Onderschriftloos

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:15

Was het niet zo dat de eigenaar hem wilde laten castreren en dat hij daarom het land niet op mocht ipv dat hij alleen het land op mocht als hij werd gecastreerd? Verward

michelle12
Berichten: 168
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Vo0rsch0ten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:17

nou die ene hengst die frieze die is nou ook gelukkig gecastreerd en suus 14 je hebt gelijk hij was helemaal niet druk voor een hengst en vooral niet bij de merries dus Verward en hij was heel erg lief met aan de hand lopen dus hij hiefde niet eens gecastreerd te worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:25

Alicia schreef:
Met de schetlander ging het de eerste 2 dagen niet zo goed het bleef bloeden en nu moeten we het elke dag 2 tot 3 keer afspuiten met koud water. Ach gut


Het hoort de eerste 2 dagen wat na te blijven druppen om het vocht af te voeren, het afspuiten is om zwellingen tegen te gaan.
Misschiem moet je jezelf eerst wat beter informeren voordat je allerlei conclusie's gaat trekken.
Eigenlijk snap ik niet waar jij je mee bemoeit, het zijn zijn paarden en hij beslist dus zelf welke hij wel en niet laat castreren en om welke reden.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:58

Sja... ik zeg hier helemaal niets over!!! en Ilindra, je hoeft echt niet zo boos te doen!!!

Live your dreams

dewy007
Berichten: 358
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:32

jah die bobby was heel leif ook voor de meries raar hoor!

Ricardo en Dewy

dewy007
Berichten: 358
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:32

jah die bobby was heel leif ook voor de meries raar hoor!

Ricardo en Dewy

pemmie
Berichten: 80
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:53

ik vin da echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel oneerlijk en zielig voor de shet ik bedoel de fries diej lijkt wel heilig en de shet is het dienst meisje ofzo zoiets doe je toch niej!

van pemmie

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 08:30

Over de bloeden van de shet betreft; had mijn paard ook, indd elke dag afspuiten en hij mag absoluut niet rennen i.v.m het scheuren van de hechtingen.
Dit had mijn paard namelijk, de veearts is er rijk van geworden en ik had een paard wat met super mooi weer binnen moest blijven.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:55

nou ik ken duke en bobby bobby was inderdaat lief voor alle paarden , maar voor alle gevallen moest het, en na dat duke de sloot door was geweest moest duke op stal hoor, want dat was ook zo zielig omdat iedereen rijden wou enz moest hij telkens de bak uit als hij net 10 minutjes buiten was dus het verhaal is niet helemaal waar na dat moes ik even kwijt doeidoei Bloos

* »*...»♥«~romeo~»♥«...*«*

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:44

Beetje oud topic. Laatste post heeft geen toegevoegde waarde. Slotje.

Fiesta, freiberger, what else?


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Briiet, ComscoreBot, criollo_yess, ElinaSK, horssie, jitskenienke, Laj1, Laura82, micksage, Mo_Noah, MyWishMax, neline11, Pantykous, rocky_1995, Sjofel, Sting en 94 bezoekers