scheren jullie je wedstrijdpony/paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

scheren jullie je wedstrijdpony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 08:49

Hoi, nou de titel is al duidelijk, Tong uitsteken maar scheren jullie je wedstrijdpaard?? en krijgt ie een deken op?? of laten jullie hem/haar een wintervacht krijge?? mijn shet scheer ik, en mijn tinker inmiddels B met 8 winstpunten Haha! laat ik gwoon op stal staan, en geen deken op! jullie?? Verward

That awkward moment when someone asks you to tell more about yourself,and you're like: OH GOD, WHO AM I?!?


Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:18

Mijn paard krijgt al heel snel een deken op en dan hoef ik niet te scheren. Sommige paarden krijgen dan toch wel haar en dan is het aan z'n baasje of z'n vacht eraf moet.

http://www.galgolovefoundation.nl
http://www.charmeur.info
Theeleuter :9k

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:20

Het is deze zomer zulk rotweer geweest dat ik eigenlijk de hele zomer door 's nachts dekens op heb gehad. Sven zit nu superstrak in het haar. We hebben de lichten 's avonds tot 10 uur aan dus ik hoop dat ik deze winter niet hoef te scheren.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:36

Nee, ik begin vroeg met een deken. Ik heb nog nooit een paard hoeven scheren.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:19

Heb vroeger mijn wedstrijdpony (de palomino) altijd geschoren. Die werd anders zo dik in zijn haar (geerfd van zijn harige mama Haha! ).
Dit was echt gewoon veel fijner, anders kon ik hem uren droogstappen.
Daarna reed ik wedstrijden met een arabiertje, die was zo kort in haar haar dat het absoluut niet nodig was.
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 08-09-04 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:30

Nee, ik scheer niet, nergens voor nodig.
Wel onder dek in de winter, maar ook geen overdreven dik pak.

Nulla tenaci invia est via

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:40

Ik scheer mijn paard niet. Begin vroeg genoeg met een deken.
Toen ik mijn paard net had heb ik hem 1 keer geschoren, maar doordat het niet goed met hem ging groeide zijn haar ook niet snel aan en had ik er in april nog profijt van. Huilen Dat was natuurlijk niet de bedoeling.

OnTime

Berichten: 139
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:42

Ik scheer niet, maar begin op tijd met dekens. On Time krijgt nu 's nachts al wel een deken op.

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:46

Ik scheer niet maar als je goed en op tijd omgaat met dekens dan is scheren ook niet altijd nodig.

Toch handig zo'n gratis smart!!!

L1+2

mirjamalvaro

Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:22

ik scheer ook niet en begin pas met de deken als het echt kouder wordt Alvaro krijgt niet snel een dikke vacht dus dat kan makkelijk.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:24

BJuwel schreef:
Ik scheer niet maar als je goed en op tijd omgaat met dekens dan is scheren ook niet altijd nodig.

Eeens, maar soms is het echt WEL nodig Mijn pony was een heel chique ding maar ergens zat volgens mij wat verdwaald IJslanderbloed ofzo Haha! via zijn moeder dus kreeg hij een enorme vacht in de winter.

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:44

als het kouder word gooi ik een winter dek op waardoor ze een dunne vacht houd dan hoef ik niet eens te scheren *LOL*


          :¨·.·¨:
          `·.
          Crumble


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:48

ik begin ook in augustus met dekens
mijn ene merrie hoef ik niet te scheren, die is bedeeld met een altijd glanzend , flinterdun vachtje !
mijn schimmelmerrie is wat ruwhariger, die scheer ik wel een paar keer

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:50

Mijn ruin komt nu al dikker in zijn vacht te zitten! Daar gaat dus over een dikke maand de scheermachine overheen.
Mijn KWPN-merrie heeft een hele mooie dunne vacht. In de winter wordt het íets voller, maar niet zodanig dat zij of ik er last van heeft. Haar scheer ik dus niet.
Wel scheer ik bij mijn KWPN-ers regelmatig de (witte) benen op. Vind ik gewoon veel mooier tonen.
Mijn shet staat het hele jaar buiten en heeft een schuilstalletje bij slecht weer: haar vacht laat ik dus lekker groeien.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:27

ik heb nog nooit mijn pony geschoren maar ik zorgde ervoor dat cappy op tijd de deken krijgt en dat hielp

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:36

Ik ga hem dit jaar voor het eerst scheren. Mijn pony heb ik ook geschoren toen ik er m en Z mee was en dat beviel me super. Nu is kijken of dit paard het net zo leuk vind...

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:39

Ik wil Fedde dit jaar voor het eerst laten scheren.
Hij krijgt altijd, ondanks dikke dekens, een gigantische vacht. Hij zweet sowieso heel snel en blijft dan uren nat.

Don't dream your life, live your dreams!

tenemieken

Berichten: 2326
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Aalst oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:46

ik heb nog nooit een van men pony's of paarden geschoren. mijn pony liep altijd met winterhaar in de winter zo was hij het gewend Lachen

mijn paardje heb ik gekocht net voor de winter nu 2 jaar geleden en ze had wel een deken op dus nu doen we dit elke winter weer. enkel velede jaar dachten we haar te scheren maar we hebben het dan toch niet gedaan dus toen had ze wel winterhaar daarmee dat ik nu weer dekens opleg

Teneken en Devil...Men lieverdjes voor altijd !!!

Eventing is super

To Belg Or Not To Belg

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:51

Mijn wedstrijdpaard krijgt in de winter gewoon een dikke deken op en staat in een warme stal aan huis. Ze houdt in de winter gewoon een mooie gladde vacht zonder te scheren.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:28

Duvel gaat niet onder een deken en wordt ook niet geschoren. Alleen als het echt heel erg koud is (en dan bedoel ik echt koud, overdag ook goed onder 0 en 's nachts onder -3/-5) krijgt hij 's nachts een deken op.
Verder krijgt hij wel een redelijke vacht, maar die is met goed droogstappen en heel af en toe een zweetdeken wel droog te krijgen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:28

Ondanks dekens ed heeft Owen altijd een gigawintervacht, kompleet met hele dikke dotten haar onder zijn oksels, geen gezicht. Maar met het uiterlijk kan ik nog wel leven, alleen is hij na 15 min rijden nat en niet meer droog te krijgen. Dat vind ik minder.
Hij wordt dus lekker geschoren.

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:39

Melissa is vorig jaar voor het eerst geschoren omdat ze aardig dik in der vacht zat. Dus word ze dit jaar weer geschoren.

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:40

Ander vraagje:
Wanneer scheren jullie? Als het haar begint te groeien of gewoon op een vaste datum?

Don't dream your life, live your dreams!

happyjoyce

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:02

Melody en Schumacher worden allebei geschoren.
Ze komen beiden dik in de vacht en ik vind het er ook mooier uit zien.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:03

Ik wacht af tot zijn teddyvacht erop zit. Tot die tijd blijft hij ook zonder deken. Dan plan ik het zo dat ik het begin van de week doe, zodat ie er op een wedstrijd wel al aan gewend is. Ik denk dat het oktober gaat worden, zo rond de herfstvakantie. Vorig jaar zat toen ook in een week tijd zijn vacht eraan (met deken!! Bloos )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 11 bezoekers