ainsley zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sa777
Berichten: 96
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: belgie - brussel

ainsley zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 16:41

Hallo iedereen,

Ik heb 1 jaar geleden een Ainsley Rubens (zelfde dan de Vanguard dacht ik maar ander leer) dressuurzadel in 2de hands gekocht. Een fantastisch zadel, ik ben er nog altijd heel content van.
Het is nog wel dik in orde maar ik begin toch enige tekens van ouderdom te bespeuren (versleten hier en daar, een klein scheurtje...) Ik hoop er nog lang mee te doen maar heb al schrik voor de dag dat ik het zal moeten vervangen.

Nu wat weten jullie van Ainsley's? Van welke nationaliteit zijn ze? Waar zijn ze gemaakt? Wat zijn nog toffe modellen of zadels die ongeveer hetzelfde zitten?
Hier in België heb ik ze nog nooit nieuw in een winkel zien liggen. En 2de hands zijn ze ook niet gemakkelijk te verkrijgen. Het zal echt moeillijk zijn om er nog op eentje te vallen. Enig idee waarom?
In Nederland vindt je ze precies gemakkelijker...


sa777
Berichten: 96
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: belgie - brussel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 09:56

Echt niemand een reaktie? Als niemand iets weet te antwoorden, vertel dan maar gewoon of jullie ook een Ainsley hebben en of jullie die tof vinden! Lachen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:13

Ainsley komt uit Engeland. Daar worden ze ook gemaakt. De Ainsley Vanguard gebruik ik en zou nooit meer een andere willen. Andere modellen heb ik weinig verstand van. Breng heb eens naar een zadelmaker om hem op te knappen?!

Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:19

Ik hoor ook niet anders dan dat het zadel al na 3 jaar verkleurd en scheurt. Daarom worden ze hier ook zoveel aangeboden. De mensen zien de eerste voortekenen en denken dan:"snel weg ermee, nu kan ik het nog verkopen". Tenminste bij ons op de manege hebben er 2 een Ainsley en alletwee hetzelfde.

De Ken Taur Artemis komt het meest overeen met de Ainsley, alleen dan vind ik hem nog lekkerder zitten. Wat zachter.....
Ik ben er helemaal fan van
+ punt: ze zijn niet duur en blijven wel lang mooi OK dan!

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:21

De Rubens is gemaakt van wat zachter leer dan de Vanguard, het is soepeler maar vertoont daardoor ook eerder slijtage. Ik ben bang dat er weinig tegen te doen is, misschien kun je een mailtje naar Engeland sturen om te vragen of je zadel speciaal onderhoud nodig heeft om mooi te blijven?

Gillian

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:39

Ik heb een Vanguard en een ranger (vzh) prima zadels, zitten heerlijk, maar idd de vanguard begint op de naat van zitting naar rokje te slijten...
Jammer genoeg! maar ik wil niet anders!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:06

Hippotha schreef:
Ik hoor ook niet anders dan dat het zadel al na 3 jaar verkleurd en scheurt. Daarom worden ze hier ook zoveel aangeboden. De mensen zien de eerste voortekenen en denken dan:"snel weg ermee, nu kan ik het nog verkopen". Tenminste bij ons op de manege hebben er 2 een Ainsley en alletwee hetzelfde.

De Ken Taur Artemis komt het meest overeen met de Ainsley, alleen dan vind ik hem nog lekkerder zitten. Wat zachter.....
Ik ben er helemaal fan van
+ punt: ze zijn niet duur en blijven wel lang mooi OK dan!



Da's denk ik heel persoonlijk ik heb ook een Ken Taur gehad en ik vond het verschrikkelijk zitten echt een ramp ben blij dat ik die kwijt ben.
Ik heb een Ainsly Vanguard het oudere type en ik doe hem nooit meer weg. Het is iedere dag weer een genot om op te zitten. Ik vind die twee merken absoluut niet op elkaar lijken of vergelijkbaar.

Hij is nu ruim 6 jar oud en ik heb helemaal geen last van slijtage of scheurtjes ofzo. Ik bener ook wel zuinig op en het heeft wel wat kleine beschadigingen door gebruik maar verder is ie helemaal top!
Hier zijn ze tweedehands ook echt haast niet te vinden, en toch wel gevraagd.. mijn stalgenoot zoekt er nog een.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:22

Mijn Kentaur Artemis lijkt helemaal niet op een Ainsley Vanguard! Totaal anders gebouwd, kijk alleen al naar de voorboom! Zit wel heerlijk!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:25

Hippotha schreef:
Ik hoor ook niet anders dan dat het zadel al na 3 jaar verkleurd en scheurt. Daarom worden ze hier ook zoveel aangeboden. De mensen zien de eerste voortekenen en denken dan:"snel weg ermee, nu kan ik het nog verkopen". Tenminste bij ons op de manege hebben er 2 een Ainsley en alletwee hetzelfde.

De Ken Taur Artemis komt het meest overeen met de Ainsley, alleen dan vind ik hem nog lekkerder zitten. Wat zachter.....
Ik ben er helemaal fan van
+ punt: ze zijn niet duur en blijven wel lang mooi OK dan!


Ben ik het niet mee eens!!! Ik verzorg mijn zadel niet echt goed (ben een beetje laks daarin) Bloos! maar mijn ainsley is al heel wat jaartjes oud en die van mijn vriendin ook enze zien er keurig uit zonder scheurtjes!!
Ze zitten heeerlijk en zou nooit meer anders willen.
En ze worden veel aangeboden in de verkoop, want het zijn zadels waar je op moet kunnen rijden.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:30

mijn ainsley vanguard ziet er ook toppie uit.. een jaar of 3 oud, nergens slitage en nog eens een verstelbare boom die nog perfect is.. door van rijs laten controleren dus..
ik ben ook niet een ster in onderhouden Haha! 1 keer per maand is echt veel voor mij..
ik vind het hele fijne zadels, rij er met plezier op. ik rij wel met zadelbontje, dus dat scheeld wel voor de zitting..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:32

gekke_koei schreef:
mijn ainsley vanguard ziet er ook toppie uit.. een jaar of 3 oud, nergens slitage en nog eens een verstelbare boom die nog perfect is.. door van rijs laten controleren dus..
ik ben ook niet een ster in onderhouden Haha! 1 keer per maand is echt veel voor mij..
ik vind het hele fijne zadels, rij er met plezier op. ik rij wel met zadelbontje, dus dat scheeld wel voor de zitting..



Mee eens: door van rijs laten controleren (zevenhuizen)

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:40

Voor de liefhebbers: ik heb er nog 1 te koop Schijnheilig Haha!


Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:59

gekke_koei schreef:
:D 1 keer per maand is echt veel voor mij..
..


Oeps...bij mij is 1 maal per 8 weken veel Bloos
Ik heb ook gehoord dat je je zadel, maar 4 maal per jaar moet invetten en de rest reinigen met zadelzeep.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:12

ik poets mijn zadel alleen als ik wedstrijd heb en dat is nog nieteens 1 keer in de maand.. erg he?

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:18

Ook ik heb een Ainsley Vanguard en vind het een heerlijk zadel. Het lekkerste zadel waar ik ooit op gereden heb (andere Ainsleys tellen natuurlijk niet mee) Ik zou graag ook de ranger willen, maar die kan ik nooit tweedehands vinden...


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:14

Ik heb ook een Ainsley Vanguard. Ik vind het echt een geweldig zadel. Ik kan absoluut niet zeggen dat het zadel snel slijt. Die van mij is echt al een paar jaar oud (zo'n 6) en je ziet nauwelijks slijtage.
Als deze ooit "op" is, dan zal ik zeker weten weer uitkijken naar een Ainsley.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:17

Ik heb zondag even op de Vanguard van Okkie1 mogen zitten en als er ooit een paard komt dan komt er een Ainsley op te liggen, wat zit dat zadel fijn zeg!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:45

PriscaZ; er staat nog een ranger te koop op marktplaats, €475.
Ik had laatst ook een bieder op mijn zadel, maar ik verkoop 'm nooit, zonde van zo'n lekker zadel! succes!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:26

mij is inderdaad ook al gevraagd of ik mijn Ainsly wilde verkopen aan iemand die erop gereden had maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt!! Mijn billen willen de Ainsly !

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miss_Mii21 en 83 bezoekers