Vandaag voor het eerst...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Vandaag voor het eerst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 20:41

Levi heeft vandaag voor het eerst een hoofdstel omgehad! Hij reageerde er goed op, hapte zo het bit in, hoefde ik geen moeite voor te doen. Hij wilde namelijk in het hoofdstel bijten en toen had ie opeens het bit al in Schijnheilig }>
Daarna maar kauwen en kauwen haha hij kreeg het snoepje wat ik hem gaf niet eens weg Haha!
Toen eventjes gestapt op het pad (had een halster onder het hoofdstel zitten) hij was zo druk bezig met zichzelf dat hij zowaar heel braaf meestapte haha Knipoog

Verder zijn we vandaag lekker wezen wandelen in het park (zonder hoofdstel uiteraard) en ook daar hebben we foto's van gemaakt.

Kijk voor de foto's maar op ITP Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 20:43

Tof ! Hopen maar dat alles zo vlekkeloos (blijft) gaan

:evaw:

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 08:08

Dat is alweer een stap richting rijpaard!

Toen je het hoofdstel weer af deed, bleef hij toen het bit vasthouden? Dat doen sommige paarden, mijn toontje doet dat. Best grappig, sta je daar als mens zijnde met een hoofdstel in je handen en je paard staat zeer tevreden kijkend met een bit tussen zijn tanden en laat niet los... }>

Kaminka spuugt het bit altijd met een noodgang uit... ook apart!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 09:23

Leuk joh!!!
nog veel succes Lovers


Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-02 15:19

Mieke schreef:
Dat is alweer een stap richting rijpaard!

Toen je het hoofdstel weer af deed, bleef hij toen het bit vasthouden? Dat doen sommige paarden, mijn toontje doet dat. Best grappig, sta je daar als mens zijnde met een hoofdstel in je handen en je paard staat zeer tevreden kijkend met een bit tussen zijn tanden en laat niet los... }>

Kaminka spuugt het bit altijd met een noodgang uit... ook apart!


Toen ik het hoofdstel afdeed, spuugde hij hem gewoon normaal uit, hij dacht waarschijnlijk, hehe eindelijk mijn mond weer leeg Haha!

Wel grappig zeg dat Toon zijn bit blijft vasthouden en Kaminka juist niet, zo zie je maar ieder paard is zo verschillend. Die van mij zal ook wel rare gewoontes ontwikkelen, waarvan ik misschien zal denken: "gaat alles nog goed daar in die bovenkamer?" Maar dat is ook wel weer leuk Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 16:47

Gaaf dat het zo goed ging!
Ja Cerise heeft met die vanille-snoepjes soms ook nog moeite ze weg te krijgen met bit in.
Wat wil je als je een PAARD bent en je hebt maar een PONY-hoofdje (cob)... Haha!

Maar tegenwoordig gebruik ik gewoon wat muesli of bix etc. als 'snoepje' wanneer we op buitenrit gaan.
Dan kan ik haar onderweg wat geven en kan ze het snel opeten zonder dat ze het laat vallen in de berm en inees...
het snoepje door de kaboutertjes is meegenomen Verward

Dus Levi niet het snoepje op de grond laten vallen...
Er bestaan hele hebberige kaboutertjes hoor! *LOL*

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-02 20:20

Ja dat kan ik inderdaad wel doen, ik geef hem gewoon een beetje paardengraan (mix met haver en weet ik het wat nog meer, het lijkt op konijnenvoer zegt iedereen Haha! )

Thanx voor de tip Dorine Lachen

Hij heeft trouwens een cob maat hoofdstel (wat te groot was, tenminste het kopstuk was goed maar de neusriem zat veel te laag en de sperriem was veel te groot) en een bitje van 10,5cm Lovers
Vandaag dus even een heleboel gaatjes erbij gemaakt Knipoog en morgen weer eventjes omdoen Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gittta en 4 bezoekers