Ervaring met verzekeringsmaatschappij EFO?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Ervaring met verzekeringsmaatschappij EFO?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 14:22

Hallo, ik wil mijn paardje misschien laten verzekeren bij EFO (website klik hier, namelijk het B-tarief en eventueel beperkte ziektekosten verzekering.

Wie heeft nog meer ervaring met deze verzekeringsmaatschappij? Goede en eventueel slechte uiteraard, ik wil gewoon alles weten, en kijken of ik er wel goed aan doe hem daar te verzekeren.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 14:30

Ik weet wel dat ik bij hun duurder uit was dan bij Amev of Interpolis. Wat je het beste kan doen is alles aanvragen en het dan naast elkaar houden.

Ik heb helaas alleen maat slechte ervaringen met Amev ivm Hypotheken en mijn toenmalige paardenverzekering dus ik doe NOOIT meer iets bij de amev.

Mijn paard gaat nu naar de verzekering an Interpolis. Werd keurig gebeld en had antwoord op al mijnvragen. Ik hoef ook voor deze verzekering mijn paard niet opnieuwe helemaal te laten keuren ook wel een fijn detail (ligt ook aan de prijs) Haha! .
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 03-04-02 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 14:34

Ik zit ook bij de EFO en ben er bijzonder over te spreken, ik krijg snel mijn geld en heb nog nooit problemen met ze gehad. Zelfs Dien onze afgekeurde fokmerrie wordt bij hun verzekerd.

Marlies
Berichten: 65
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 14:48

Ik ben zelf een aantal weken geleden alle paardenverzekeringen gaan uitpluizen en qua premie en het bedrag dat ze uitkeren bij ongeval, dood etc. komt Interpolis het beste uit de bus. De premie is het laagst en ze keren in de meeste gevallen 100% uit. Gelukkig heb ik nog geen ervaring met hoe ze ongevallen en dergelijke behandelen, maar ik ga er vanuit dat dat niet anders is dan andere verzekeringen. Ik ben alleen nog op zoek naar een verzekering waarbij je je paard wanneer deze geslacht moet worden, niet aan de verzekering hoeft over te dragen, maar dit zelf mag regelen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 15:35

Mijn moeder heeft ook alles uitgezocht en nagebeld en ze kwam ook bij interpolis uit.

Er is toen een meneer geweest die heeft barley 'gekeurd'. In haar mond gekeken en gekeken hoe ze liep op hard en zachte ondergrond.

heb er nog geen gebruik van hoeven maken maar als het goed is betalen ze alle ziektekosten. Dus alles wat op de kliniek gebeurt. (dat is mijn dierenarts dus komt goed uit) Ik ben 50 gulden per maand kwijt

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 17:18

Als je toch met een maatschappij moet je vragen hoe het zit als een paard chronisch ziek is zoals kanker of een hersenbloeding. Mag je in zo'n geval je paard laten inslapen, of moet je het dier gewoon op de normale manier laten doodgaan en daardoor misschien langer laten lijden? Vaak krijg je alleen als ze zelf doodgaan geld uitgekeerd.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 21:43

wij zijn al meer dan 20 jaar verzekerd bij de Eerste Friesche Haha! en hebben tot nu toe geen enkele negatieve ervaring met ze gehad! als er iets is betalen ze snel uit, zeuren niet en overal is netjes over te praten (en dat hoor je wel eens anders!) maar je moet voor je zelf alle voorwaarden etc. naast elkaar leggen en zelf goed kijken wat je wilt!

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 21:51

Levi is verzekerd bij Interpolis.
Ik heb veel verzekeringsmaatschappijen om info gevraagd o.a. de EFO, maar die was best duur in vergelijking met de rest vond ik en ze betalen vaak niet 100% uit.

Interpolis kwam voor mij het beste uit, betalen vaak 90 tot 100% uit en was ook niet zo schreeuwend duur.
Er kwam iemand kijken van de verzekering bij Levi, Levi moest even draven, en hij keek verder naar zijn mond, bouw (voor zover dat kan bij een 2 jarige) en het was goed.

Ik heb gelukkig (nog) geen ervaring met het uitbetalen van iets dus of ze ook werkelijk doen wat ze zeggen weet ik niet.