Veulen die aan haar flanken bijt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Veulen die aan haar flanken bijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 12:55

Mijn merrieveulen is 5 maanden, het is een minipaardje. Ze is heel actief en gezond maar haar flanken kan ze niet gerust laten. Ze bijt en likt geregeld aan haar flanken. Waarom zou ze dat toch doen? Is het een slechte gewoonte van haar? Of iets ernstiger, ik zie er niets mis aan of zo en ze is er niet gevoelig aan want ik mag haar overal aanraken, ook daar.

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 12:58

buikpijn? Ik zou de DA er eens naar laten kijken, misschien zit er iets niet lekker met de darmen ofzo?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:15

Wormen? Buikpijn? Eet ze gezond? Hoe ziet haar afschijding eruit? Zou de Da maar eens bellen voor advies of een eventueel bezoek.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:30

Er zijn veel veulens die last hebben van aangetaste (dubbe) maagwand, waardoor het maagzuur pijn kan doen. Hierdoor kunnen maagzweren ontstaan. Het bijten in de flank zou hier op kunnen duiden.
De ontlasting zou dan ook wat dunner moeten zijn.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 15:51

Je kan idd even de DA er naar laten kijken...maar misschien valt het allemaal wel mee...
Mijn verzorgveulen rolt ontzettend veel...wij dachten ook dat dat niet goed was en hebben de DA er ook naar laten kijken, maar was gelukkig niks aan de hand.

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 23:55

ik denk ook aan wormen !

groetjes

a dog is for life not just for christmas

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:19

mja kan idd duiden op een inwendig probleem,ik zou vooreerst ook maar de mest in de gaten houden.zijn ze goed ontwormd geweest?wat krijgen ze nu te eten?


Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 00:10

Is niet goed, in ieder geval even goede dierenarts laten komen lijkt me heel verstandig.

Het leven is te kort, echt veel te kort om alle grenzen van je kunnen te bereiken
Maar op je eigen scorebord mag af en toe best een overwinning prijken

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 00:46

DA laten komen of om advies vargen. miss heeft die last van zn buik wormen ofiets dergelijks.

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, Mo_Noah, NinaCharlie, sterregoud, Ubermetrics en 159 bezoekers