High Riders van Mountain Horse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jelle99
Berichten: 34
Geregistreerd: 29-10-03
Woonplaats: Regio Rotterdam

High Riders van Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 20:47

Ha meiden,

Sorry Lachen , weer een topic over de High Riders van Mountain Horse. Ik heb net even op dat onderwerp gezocht en zag dat er al wat over gebabbeld was hier. Maar nu (misschien een jaar na het laatste bericht hierover) heb ik toch nog wat vraagjes aan jullie.

Ik heb al de rimfrost paddock schoenen, vind ze supercool, zitten ook superlekker. Enige nadeel daarvan vind ik de veters/vetergaatjes, lastig om je veters strak te trekken. Maar vind ze verder echt een aanrader. Ik wil nu eigenlijk ook wel eens laarzen, dus vandaar de Highriders.

Je hebt dus in ieder geval de sportive highrider en de mountain highrider (en ook nog een derde, zag ik, de rimfrost highrider, nog grover).

Vergeleken met mijn rimfrost paddocks viel het me op dat die Mountain Highrider veel bredere 'voeten' heeft dan mijn schoenen. Jammer, ik had gedacht dat de onderkant van de laars net zo zou zijn als mijn schoen. Ik dacht eerst, misschien is er wel een dames (smaller) en heren (bredere voet) variant. Weten jullie daar iets van?

Nou ja, misschien is dat brede wel even wennen (?). Maar daardoor vond ik ze net iets minder mooi dan mijn schoenen. Verder zaten de laarzen superlekker, echt een fijn voetbed! Handy die rits aan de achterkant! En uitlopen hoeft volgens mij niet, ze zaten meteen prima!

Enneh, om het effe nog gekker te maken. Ik zag dat je inmiddels een Highrider I en II hebt! Nieuwe versies?? Hellup, wat is daar nou weer het verschil tussen? (Duim duim, die Mountain Highrider heeft een smallere voet gekregen bij versie II !?!?!??! Duimerdeduim!)

Wat is nou precies het verschil in de Sportive Highrider en de Mountain Highrider? Ik vond dat best moeilijk te zien. Oke, de ene is van een ander soort leer (Mountain H. vond ik het leukste leer, beetje opgeruwd) en de ander heeft een iets smaller voetje? Hm, eigenlijk zou de Mountain de voetbreedte van de Sportive moeten hebben, hihi, dan vind ik ze helemaal super!

Bedankt alvast voor jullie reacties! Ben benieuwd naar jullie verdere ervaringen met de laarzen.

Groetjes!
Marjelle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 20:59

Het verschil tussen het oude en nieuwe model zit in de rits.
Bij het oude model loopt deze niet helemaal door naar onderen waardoor je er wat moeilijker in komt en de rits sneler kapot gaat.
Bij het nieuwe model loopt de rits dus verder door.
Volgens mij zit er geen verschil in de breedte van het voetbed.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:41

met de sportive high rider mag je wedstrijden rijden en ze ogen ook luxer dan de gewone high rijder Lachen

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:24

Pellie schreef:
met de sportive high rider mag je wedstrijden rijden en ze ogen ook luxer dan de gewone high rijder Lachen

Mag je dan alleen met de sportive high riders op wedstrijden? Ik heb de gewone high riders in bruin..Ga je mij nu vertellen dat ik weer nieuwe laarzen moet kopen Lips are sealed????

Waarom zou dat niet mogen? Je moet toch zelf weten wat voor kleur, model je mee gaat rijden????


Verward

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:25

met bruine laarzen mag je zowiezo niet starten!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:27

ik was laats eens gaan kijken ervoor in de winkel,ik vond de bruine trouwens ook erg mooi Lachen

maar helaas paste ze me allemaal niet Verdrietig ik had tekort onderbeen ofzoiets?
ze waren me dus te lang,en ze konden deze laarzen niet op maat maken,erg jammer.

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:32

Ik heb sinds 2 weken mountain horse laarzen, ben zelf heel klein en ze passen perfect! Ben er ook zielsgelukkig mee.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:40

irish_lady schreef:
met bruine laarzen mag je zowiezo niet starten!


Klopt!!

Ik vind zoieso(sorry, persoonlijke mening Schijnheilig ) de MH laarzen helemaal geen porum op wedstrijd. Alles netjes en dan een paar van dat soort laarzen eronder!

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:46

Unity schreef:
Klopt!!

Ik vind zoieso(sorry, persoonlijke mening Schijnheilig ) de MH laarzen helemaal geen porum op wedstrijd. Alles netjes en dan een paar van dat soort laarzen eronder!



Ben ik helemaal met je eens! Daar hou ik mooi mijn petries voor!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:49

beautyfull_mickey schreef:
ik was laats eens gaan kijken ervoor in de winkel,ik vond de bruine trouwens ook erg mooi Lachen

maar helaas paste ze me allemaal niet Verdrietig ik had tekort onderbeen ofzoiets?
ze waren me dus te lang,en ze konden deze laarzen niet op maat maken,erg jammer.


Ze zijn leverbaar in 2 maten per schoenmaat. Normal en wide. Misschien dat je de andere variant past.
Ik heb zelf hele korte pootjes en paste ze ook!

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:49

Ik vind ze allemaal juist superstoer (eindelijk eens iets anders)
Ze zakken trouwens nog wel 1-2 cm in met het dragen, mij waren ze in de 1e instantie ook ietsjes te lang, ze zitten nu perfect.
Ben erg fan van de MH spullen Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:00

Ik vind die sportive high riders helemaal niet van die lompe stappers hoor, ik vind dat je daar prima een wedstrijdje mee kunt rijden. Die nubuck high riders vind ik er wat minder geschikt voor.

Die SHR vallen trouwens hoger dan de normale HR.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:14

Unity schreef:
Klopt!!

Ik vind zoieso(sorry, persoonlijke mening Schijnheilig ) de MH laarzen helemaal geen porum op wedstrijd. Alles netjes en dan een paar van dat soort laarzen eronder!


Ach ja sommigen mensen hebben de mogelijkheid niet om nette laarzen te kopen.
Ik zou ze speciaal moeten laten maken (korte zeer brede kuit). Maar dat kan ik niet betalen. De nettere versie van de MH laarzen vind ik wel kunnen hoor. Ik had ook liever mooie slanke lange benen gehad met een paar mooie petries eraan. Dat vind ik idd veel netter, maarja dat is dus niet voor me weggelegt.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:19

Heee maar waarom mogen die spring ruiters dan wel met zwart en bruin laarzen rijden >;)

Vervelend zeg..Naja, dan wordt dat toch die van Rectiline met veters Haha!
Of iets anders (goedkoper Schijnheilig )

Ik vind mij HR erg fijn! Passen precies, en kan er uren mee in lopen
En ik vind ze juist stoer, en niet lomp of etc! Jaaa oke, chique is anders, maar ik heb altijd dit soort dingen mooier gevonden, mijn normale schoenen zijn ook van die 'chunky' skate schoenen...tja dat vind ik gewoon mooi.... Scheve mond

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:56

Merens schreef:
Ach ja sommigen mensen hebben de mogelijkheid niet om nette laarzen te kopen.
Ik zou ze speciaal moeten laten maken (korte zeer brede kuit). Maar dat kan ik niet betalen. De nettere versie van de MH laarzen vind ik wel kunnen hoor. Ik had ook liever mooie slanke lange benen gehad met een paar mooie petries eraan. Dat vind ik idd veel netter, maarja dat is dus niet voor me weggelegt.


Voor het geld van de mountain Horse heb je een hele nette laars uit een hele grote maattabel. Die zijn echt niet zo standaard als dat iedereen denkt.
En anders bij Cavallo tel je er € 20 tot €50,- bovenop en dan heb je een hele mooie, nette laars.
En van zon Cavallo laars krijgen wij minder klachten!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:59

Maar zo'n Cavallo precies in mijn maat zie ik nooit aangeboden worden op marktplaats. Knipoog
Verder wilde ik trouwens gewoon MH laarzen voor het model hoor. Lachen

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:00

Unity schreef:
Voor het geld van de mountain Horse heb je een hele nette laars uit een hele grote maattabel. Die zijn echt niet zo standaard als dat iedereen denkt.
En anders bij Cavallo tel je er € 20 tot €50,- bovenop en dan heb je een hele mooie, nette laars.
En van zon Cavallo laars krijgen wij minder klachten!!!


Nou ik heb het echt na laten meten bij een goede ruitersportzaak die verschillende merken verkoopt en het zou komen op € 400 . Dat vind ik echt te veel.

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:09

Ik heb de Sportive Riders en de voet daarvan is wat smaller dan die van de wat grovere versie. Daar verzoop mijn smalle voetje zowat in. Bovendien heeft de SR een wat dunnere zool, wat ik wel zo lekker vind rijden. Ik vind ze heerlijk zitten, heb ze ook speciaal gekozen voor het fijne voetbed. Alleen die rits *zucht* die is echt een ramp. Iedereen die ik ken die High Riders heeft, heeft eigenlijk ritsproblemen (gehad).

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:25

Ik heb geen problemen met die rits hoor. Hooguit dat er een keer een draadje tussen zit.

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:36

Ik heb ook geen problemen met de rits!!!

Ik heb zelf ook de SH van MH en bevallen prima!!
www.piafferuitersport.nl heeft ze te koop voor een leuke prijs!!!

Ze zijn iets duurder geworden dan een aantal weken geleden, want MH heeft de rits weggewerkt in een stukje leer, dus de rits ligt niet bloot meer zoals de laarzen van nu!!!

Gr.Danie

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:39

Unity schreef:
Ze zijn leverbaar in 2 maten per schoenmaat. Normal en wide. Misschien dat je de andere variant past.
Ik heb zelf hele korte pootjes en paste ze ook!


ik had twee verschillende gepast,en ze paste me beide niet.
ofja ze zeiden in de winkel dat het twee soorten waren.

maar bedoel je niet met normal en wide de kuitmaat?
ik heb het namelijk over de laars lengte Haha!
ze kwamen beide over me knie heen.
en ze konden ze niet aanpassen door de rits ofzoiets?

erg jammer dus.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:53

Heb de sportive highriders aangeschaft vanwege de rubberen zool (ik banjer altijd overal heen met die dingen en ik was mijn paard veel). Maar ik rij sinds kort toch maar weer met mn Petri's. Vind de MH laarzen erg slap van kwaliteit, lijkt wel of je met chaps rijdt...

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:22

Dacht in het begin ook wat bedoelt iedereen met die ritsproblemen, nu weet ik beter.
Ze mogen weer terug, de importeur twijfelt of ze nog gerepareerd worden of omgeruild, en ik heb ze nog geen jaar.
Volgende keer koop ik voor dat geld toch echt een ander merk.
Zonder rits.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:45

Danie schreef:
Ik heb zelf ook de SH van MH en bevallen prima!!


Ik heb ze ook allebei. Bloos
Ik moet overigens wel zeggen dat ik erg voorzichtig met ze ben, ik ben nogal aan ze gehecht. Haha! Als er bagger op zit gelijk schoonmaken, zorgen dat de rits niet nat of vies wordt. Na het rijden gelijk uittrekken en flessen erin om te voorkomen dat de rits omknakt.

_Annelies_

Berichten: 693
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 17:14

Tot hoe groot kan de kuitmaat eigenlijk worden van de sportive highrider??