Wat voor verzekering hebben jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat voor verzekering hebben jullie voor je paard(en)?

geen
16 (35%)
Alleen voor de dood
4 (8%)
Compleet
20 (44%)
Anders, nl.....
5 (11%)

Totaal aantal stemmen: 45


Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Wat voor verzekering hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 13:54

Mijn vraag is wel duidelijk lijkt me.
Wij zijn nog bezig met de juiste verzekering voor Sim en ik wil wel eens weten wat voor verzekering jullie hebben afgesloten, graag met motivatie Schijnheilig

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:58

Ik heb geen verzekering voor Tim. Ik heb me al verschillende keren laten informeren en erover nagedacht maar ik heb genoeg geld achter de hand voor allerelei zaken tot en met operatie aan toe.

In plaats van dat de verzekering het geld voor me beheerd zet ik het zelf op een bepaalde rekening en er moet wel heel veel gebeuren wil ik het niet kunnen betalen.

Toch vindt ik verzekeren een goed plan als je niet altijd voldoende geld achter de hand hebt.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:20

Ik heb mijn paard ook niet verzekerd, ik zet zelf elke maand een klein bedragje weg voor het dierenarts potje Schijnheilig mocht er wat gebeuren heb ik in elk geval geld om mijn paardje te helpen. Mocht het zo duur zijn dat ik het niet kan betalen (kans erg klein want heb nog nooit dure operaties of wat dan ook gehad met mijn paarden/pony) dan springt mijn vader bij Ik heb er ook over geinformeerd, en je bent duurder uit als je je paard verzekerd als dat je gewoon zelf een bedrag op zij houd. (je kunt namelijk net zo goed dat zelfde bedrag wat je aan de verzekering betaald op een rekening zetten waar je ook nog rente over krijgt, dan blijft het van jou.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:25

wij hadden mickey verzekerd,maar er na een jaar eruit gehaald.

zoals hierboven al staat,dat geld wat je per maand aan de verzekering geeft kun je net zo goed in een potje sparen.

bij onze verzekering moest je ook bepaalde dierenartsen/klinieks hebben,en wij wouden onze eigen houden,dus het had gewoon allemaal geen zin.

en gewoon alles wat ik erover heb gehoord denk ons er niet meer aan om mickey te verzekeren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:02

Geen; ik vertrouw op m'n spaarrekening.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:04

Geen, je spekt daar bijna altijd de verzekeringsmaatschappij mee.

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:12

wel verzekerd en ook nog uitgebreidt met dit paard al een operatie gehad wat een flinke berg heeft gekost
en met 1 van mij vorige paarden was ik in een paar maanden heel wat duizenden gulden armer dus tot nu toe kost die verzekering mij minder dan wat de da heeft gekost. maar idd als je wat minder pech hebt dan wat mij regelmatig schijnt te achervolgen kun je net zo goed dat bedrag maandelijks op een rekening zetten.

banjer2003

Berichten: 338
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Mi Casa in Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:30

Amev Hippo compleet, zowel ziektekosten als gewone verzekering bv. overlijden, brand enz. Ben echt blij dat ik hem heb afgesloten, als ik naar een kliniek toemoet of als er een dierenarts komt betaal ik 25% van de totale kosten, dus dat scheelt echt wel veel geld.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:11

wat mij altijd zo tegen staat, is je betaald een klap geld in het jaar en moet dan als je paardje ziek is ook nog een eigen bijdrage betalen!
Dus heb ik mijn pony's niet verzekerd.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:12

daarom kun je naar mijn mening beter zelf een potje vol sparen

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:14

die van mij is bij de amev hippo verzekerd, hij gaat deurne lopen en word dus veel vervoerd, en erg veel belast in deurne en een ongeluk zit in een klein hoekje
hij is compleet voor dood etc en voor beperkte ziektekosten

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:08

Die van mij bij Interpolis, en dan compleet. Was goedkoper en heb er betere verhalen van gehoord. Ik heb geen ouders die kunnen bijspringen, en sparen gaat mij niet goed af... Vandaar dat ik haar toch heb verzekerd. Als ze straks shows gaat lopen wordt ze ook veel vervoerd dus dat is ook een reden.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:50

Die van mij is bij de EFO verzekerd, compleet voor de dood en beperkte ziektekosten.

Ik denk dat als ze een koliekoperatie zou moeten hebben, dat ik nu een stuk goedkoper uit ben, dan dat ik er zelf voor zou gaan sparen. De premie is best wat, maar ik denk dat als ik dit zou sparen dat ik zo'n operatie nooit zou kunnen betalen. Daar is volgens mij wel wat meer geld voor nodig.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:05

Het enige paard dat bij mij verzekerd is is mijn veulen, dat nog bij de moeder in groningen staat.
Had ik maar een verzekering gehad voor mijn grote bruine, dan waren ze nu failliet Haha!
Mijn schimmel daarintegen heeft behalve voor entingen nog nooit een DA gezien, en ze weet niet eens HOE ze kreupel moet lopen.

Nu is mijn veulen uit dezelfde lijnen zo'n beetje als mijn schim, ik hoop net zo sterk Knipoog ze is verzekerd bij Amev (via Fokker vermoed alleen voor ongelukken en dood) ik neem die verz. de eerste paar jaar over en kijk wel hoe het loopt, premie zal best hoog zijn.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 20:16

Bedankt allemaal voor jullie reacties!!! *LOL*
En nu worden we lekker persoonlijk Bloos wat zijn diegene die hun paard hebben verzekerd kwijt in het jaar/per maand Verward

Mag ook via pb hoor Knipoog

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 20:31

weet ik nog niet!

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 20:40

Ik zit met mijn verzekering bij EFO en ben dacht ik € 158 kwijt per jaar!!
Ik doe het dus wel en dat is niet alleen voor de kosten van de DA die ik bijna nooit nodig , maar ik ken mezelf en sparen wordt hier thuis niks, omdat er altijd wel wat is wat weer betaald moet worden wat duur is enzenz waar je net weer niet op zit te wachten!!!
Ik heb hem ook afgesloten, zodat er wat mocht gebeuren wat fatale gevolgen heeft (wil er niet aan denken) Dat ik de premie die mijn paard opbrengt uitgekeerd krijg om in de toekomst naar een ander paard uit te zien want ik koop nu eenmaal niet zomaar een nieuw paard (lees qua geld dan he) Emotioneel zal ik er niet zomaar aan toe zijn maar het gaat om het idee!!
Ik hoop dat je me een beetje begrijpt wat ik hier probeer neer te zetten!!
Gr. Danie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:23

Ik heb ze niet verzekerd omdat ik voor de premie van 3 paarden heel wat af kan dokteren en evt. vervanging fokken we zelf.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:25

Ik heb die van mij verzekerd tegen blijvende ongeschiktheid en de dood. Helaas niet tegen ziektekosten en dat heb ik geweten Boos!

Mijn vorige paard is afgekeurd dus ik neem geen risico meer.
Fitz gaat volgend jaar wel uit de verzekering. Die mag lekker oud worden bij mij, wat er ook gebeurt Knipoog

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:25

Interpolis compleet. Spaarpot was op.. en ik heb toch al eens wat VA kosten gehad die redelijk in de buurt kwamen van mijn jaarpremie

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:46

Al onze paarden zijn alleen verzekerd voor de dood. Reden is dat we ze hebben verzekerd bij het onderlinge paardenfonds bij ons in het dorp, daar kan je ze alleen tegen de dood verzekeren. Mijn vader is daar ook schatter en onze paarden zijn daar altijd al verzekerd. Lage premie en verder wordt alles goed geregeld.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:51

Geen, het geld dat ik aan premie kwijt zou zijn zet ik zelf wel opzij, zodat ik de dierenartskosten altijd kan betalen. Is tot nu toe altijd gunstiger geweest Lachen.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:57

Citaat:
Amev Hippo compleet, zowel ziektekosten als gewone verzekering bv. overlijden, brand enz.


Ik heb ook een complete verzekering bij de Amev. Voor de gewone verzekering had ik het niet hoeven doen want ik heb mijn paard van iemand gekregen, maar voor de ziektekosten wel. Ik studeer nog en kan niet heel veel geld wegzetten voor eventuele DA-kosten. Als ik de maandelijkse premie opzij zou zetten (25 euro), dan gaat het niet echt hard... Misschien dat als ik over een jaar ga werken dat ik hem wel uit de verzekering haal, maar dan zal je net zien dat je net dan de verzekering nodig hebt...

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:25

Geen. Als ik kijk hoeveel geld we daarmee bespaard hebben al die jaren... Geld, geld!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 10:19

Bedankt allemaal voor jullie reacties OK dan!
Ik vind het wel leuk om te lezen wat ieders beweegredenen zijn, het brengt me alleen wel weer extra aan het twijfelen Bloos

Iedereen denkt er heel anders over, het is ook (denk ik) een kwestie van geluk, met mijn geluk kan ik wel een flinke verzekering aanschaffen Tong uitsteken

Het lijkt soms wel, hoe secuurder je eraan bent, hoe vaker ze iets hebben Verward
Het blijven natuurlijk paarden en ik vind dat ze iig lekker elke dag de wei op moeten, tja en dan zit een ongelukje in een klein hoekje Scheve mond