Discussie over gribaldi!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Discussie over gribaldi!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 10:54

Hoihoi
Ik wil graag weten hoe het komt dat sommige mensen zo negatief over hem zijn terwijl dze hengst zich zo goed heeft bewezen!!
Hij is in 6 stamboeken opgenomen, nu weer benoemd tot trakehner van het jaar 2001 en is een van de weinige hengsten die op zo'n jonge leeftijd so'n super goede nakomelingen heeft gebracht. bovendien presteert hij zelf ook zeker niet onverdienstelijK!!
als je kijkt naar de fokwaarden scoort gribaldi bij het kwpn byzonder hoog!!
hoogtemaat + 2.14, exterieur 114 beweging 111
betrouwbaarheid 90 %
Ik wil niet veel zeggen maar daar kun je toch echt niet meer om heen!!
Heeft deze hengst zich niet al genoeg bewezen???!!
Moet ik kunnen vliegen willen mensen nu eens toegeven dat het een echt aanwinst is voor de fokkerij!!


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 11:38

Ja, je zult moeten vliegen ja.
Want iedereen heeft zijn eigen smaak en mening...
En daar zeggen fokresultaten of statistieken niks over...

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 14:27

tuurlijk het is een mooie hengst en hij heeft zich bewezen, maar hij moet het ook vererfen zodat zn nakomelingen zich ook gaan bewijzen.
gribaldi geeft mooie paarden maar zoals je vaak ziet worden bij elke hengsten altijd met de beste nakomelingen geshowd.
en zijn er ook natuurlijk heele slechte maar dat is van iedere hengst.
en gelukkig hebben niet alle mensen de zelfde smaak. Lovers

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 14:46

Ik heb eigenlijk geen mening over Gribaldi. Vind hem niet bijzonder interessant, hij past niet bij mijn merries.
Hetzelfde geldt voor Junior STV, Stravinsky, Painted Black....

Stuk voor stuk heus goede paarden, maar er zijn nog zo veel meer goede paraden...en het is dan maar net wat je het meeste aanspreekt.
ik heb een groot zwak voor Rubinstein-nakomelingen, houdt ook niet iedereen van.....

Jij houdt van Gribaldi, je bent fan immers, welnu, dat kan je wel aan iedereen die het half horen wil opdringen, maar wat wil je ermee bereiken? Meer dekkingen voor gribaldi? Krijg je provisie dan? Meer dekkingen lijkt me overbodig, ik vind dat er dus al heel veel Gribaldi's zijn, ik zie liever wat meer spreiding in het bloed, maar kennelijk reageren vele fokkers op bekende namen zoals Flemming (en nu Krack C...), Ferro....Gribaldi is ook zo'n mode hengst....
tuurlijk je hebt te maken met goed bloed, maar het zou toch ook niet best zijn als we staks allemaal rondreden op een Ferro x Crack C x Gribaldi...

Lang leve variatie....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 15:06

Hoi dees, ben het helemaal met je eens hoor!!
Maar ik wil ook niemand een mening opdringen. Ik vind alleen dat er zoveel dingen verzonnen zijn en probeer het zo een beetje recht te zetten!!
Ik ben heus niet een en al gribaldi, want dit geld natuurlijk voor veel meer hengsten!
by the way rubenstein is een erg goed hengst!!
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat de kritiek die op veel paarden met name hengsten niet goed is onderbouwd. Kortom men roept maar wat!
En op deze manier wil ik laten zien dat hengsten zoals gribaldi zich al meer dan genoeg hebben bewezen. Niet iedereen hoeft hem mooi te vinden, natuurlijk neit dat zou niet goed zijn. Maar wat heeft het voor zin om hengsten af te kraken, dat is wel heel gemakkelijk!!
Dus gribaldi is eingelijk maar een voorbeeld!!!
groetjes jeannette
ps: en gelukkig zijn er heel wat meer hengsten!! En ook ik dek niet elke keer met gribaldi Haha!
Maar ik weet wel dat ik met mijn gribaldi heel gelukkig ben En ook dat mogen mensen weten!! Dat wordt vaak aan de kant geschoven!

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 19:57

Tja ieder mag zijn eigen meining hebben dat blijf ik zeggen. Iedere hengst heeft zijn goed en slechte punten en ook goede en slecht nakomelingen.

Ik ken veel goede Gribaldi's maar ook veel slechte. Ik denk dat het een goede hengst is in combinatie met de juiste merrie. Maar dat is met alle hengsten.

Ik vind Gribaldi zalf een goede hengst maar er zijn meer goede paarden maar zeker ook veel slechtere.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 20:08

tja... ik ben er zelf gek van... maar de nakomelingen die ik gezien heb zijn stuk voor stuk toppie, zowel in extrieur, beweging, uitstraling, en karakter... maar ik geloof het ook meteen als er ook mindere tussen lopen, want het paard heeft tenslotte een papa en een mama dus is er van 2 kanten invloed! En het blijft altijd een raadsel wat er uit komt! Lachen

....

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 20:55

Ik vindt dat er niks mis is met Gribaldi, het is een mooie hengst en heeft ook mooie gangen.
We hebben nu een veulen van Gribaldi (sorry ik heb nog geen foto's) en het veulen ontwikkelt zich goed plus het is super leergierig en het is totaal niet bang.

Gr. Adriana

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 22:03

het enige wat ik tegen Gribaldi heb, is dat er zo massaal mee gefokt wordt. Straks heb je te veel paarden met Gribaldi en ook Ferro bloed rondlopen.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 22:45

Jeanette, jij bent helemaal wild van dat dier, en dat is is je goed recht. Maar waarom moet dat alleen maar en vooral continu benadrukt worden? Zo'n paard heeft goede en slechte punten, soms laat je de goede de doorslag geven, en soms de slechte, afhankelijk van je eigen voorkeur en situatie. So what?!

Er zijn meer paarden dan Gribaldi, en er zijn meer hengstenhouders dan van Uytert. Maak er niet zo'n punt van joh!

Bovendien onderbouw je je verhalen doorgaans met "gaaaaf" en kwijl-smileys. Gut, er zijn nog wel andere paarden waar ik dat op los kan laten....

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 23:39

Ja zep je hebt helemaal gelijk!!
ik ben trouwens van meerdere hengsten weg hoor en zoals ik al meerder keren heb gezegd is het een voorbeeld.
Er zijn zoveel goede hengsten en iemand vormt een beeld op basis van nakomelingen en ieder ziet anderen, toevallig ziet iemand dan goede of slechte!
En waneer is nu iets goed of slecht!
voor mij is bv een gribladi een leuk paard en ben ik heel blij met het veulen dat hij ons gegeven heeft!!
maar het is ook zo! maar als je ziet hoe vaak hengsten ongeargumenteerd worden afgekraakt, vraag ik me af waar ze het aan hebben verdiend, ze zijn ten slot van rekening niet voor niets goed gekeurd@!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 23:45

GribaldiFAN schreef:
maar als je ziet hoe vaak hengsten ongeargumenteerd worden afgekraakt, vraag ik me af waar ze het aan hebben verdiend, ze zijn ten slot van rekening niet voor niets goed gekeurd@!


Da's een gevaarlijke uitspraak... ik ken een hoop goedgekeurd brandhout...

anyway, als ik afzeik doe ik het meestal gefundeerd }> Knipoog

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 06:59

Klopt ik ken een hoop hengsten die (ik) onterecht goedgekeur5d vind en ik zie een hoop hengsten lopen (Painted black) waarvan ik denk waarom is die niet goedgekeurd? Painted black heeft alle hengstencompetities gewonnen en alle kwpn hengsten eraf gereden en hij is er in de 1 ste bezichtiging uitgegaan!! En zo ken ik er wel meer.

Het is inderdaad jammer dat Gribaldi zoveel dekt. We moeten gaan denken aan de bloedspreiding. Maar daar hebben we oa Stravo voor he? Haha! Knipoog

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 07:52

Ik denk dat er een groot verschil is tussen goede sportpaarden en vaderdieren.
Er zijn hengsten die zelf weinig gepresteerd hebben in de sport maar goed fokken en er zijn hengsten die hoog in de sport hebben gelopen en tegenvallen in de fokkerij.

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 09:04

Ja dat vind ik nou ook onzin Boos!
een paard die zig op jonge leeftijd al bewezen heeft en dan geven ze hem geen eens een kans.
en waarop keuren ze hem dan af? moederskant niet goedgenoeg?
en zo heb je nog veel meer van die onzin.
vaak komt er ook vriendjes politiek bijkijken.
en inderdaad straks heb je alleen maar ferro's en gribaldi's lopen logisch dat er dan ook hele goede veulens van komen. maar er zijn ook dan heeeel vee slechte en dat word vergeten.
ik heb overigens niets op deze hengsten ze zijn heel mooi etc etc
maar van gribaldi heb ik al een aantal hele op extrieur mooie paarden gezien maar kwa lopen niet spectaculair.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 19:16

Zep"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
maar als je ziet hoe vaak hengsten ongeargumenteerd worden afgekraakt, vraag ik me af waar ze het aan hebben verdiend, ze zijn ten slot van rekening niet voor niets goed gekeurd@!


Da's een gevaarlijke uitspraak... ik ken een hoop goedgekeurd brandhout...

anyway, als ik afzeik doe ik het meestal gefundeerd }> Knipoog
[/quote]
hahaha dus niet he!! want ik gebruik dus geen kwijlsmilies!! en dat gaaf komt ook niet vaak voor!!
maar wat in jou ogen brandhout is is in andere ogen fantasties!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 19:19

Suzanne F. schreef:
Klopt ik ken een hoop hengsten die (ik) onterecht goedgekeur5d vind en ik zie een hoop hengsten lopen (Painted black) waarvan ik denk waarom is die niet goedgekeurd? Painted black heeft alle hengstencompetities gewonnen en alle kwpn hengsten eraf gereden en hij is er in de 1 ste bezichtiging uitgegaan!! En zo ken ik er wel meer.

Het is inderdaad jammer dat Gribaldi zoveel dekt. We moeten gaan denken aan de bloedspreiding. Maar daar hebben we oa Stravo voor he? Haha! Knipoog

Wat ik dan effe niet snap dat als je vind dat gribaldi hele slechte nakomelingen heeft en veel te veel dekt je je eigen merrie er mee dekt!!
dan vind je hem blijkbaar goed genoeg voor je merrie!!
anders had je wel voor een andere hengst gekozen maar waarom nu juist voor gribladi!!

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

tsja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 20:50

tsja dat wist ik niet maar als dat zo is dan snap ik ook niet waarom je hem afkraakt. Verward


parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 09:33

Gribaldifan,
blijf nuchter, ieder paard (of mens of wat dan ook) heeft goede en minder gewenste eigenschappen. Het is verschrikkelijk belangrijk om kritisch naar hengsten te kijken, wil je vooruitgang boeken met de fokkerij.
Ik vind het jammer dat je een topic opstart om een hengst de hemel in te prijzen, maar niet reageert op mijn topic over de bewegingen van nakomelingen van Gribaldi. Uit je naam en dit topic zou ik toch moeten kunnen afleiden dat je daar wel een zinnig antwoord op zou hebben?

En uit Suzanne haar mening kan je toch wel bedenken waarom zij wel een Gribaldimerrie heeft? Dat staat er namelijk letterlijk.

En wat betreft mijn mening, zoek mijn topic.....

mylittlepony
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 12:34

Ik vind er persoonlijk niks aan, hij is zwart en het zal wel een goede hengst zijn maar de hengst heeft al zoveel nakomelingen rond lopen dat hij voor de meeste mensen niet meer interessant is om mee te fokken omdat je niks aparts meer fokt. En hij fokt trouwens wel vaak een traag achterbeen door, niet altijd maar meestal wel. Hij is zwart en loopt goed en is bij diverse stamboeken goedgekeurd maar dat zijn meerdere hengsten, iedereen heeft zo zijn voorkeur voor een bepaalde hengst en bij jou is dat Gribaldi. Laat dat zo en dring jouw voorkeur niet op bij andere mensen door te vragen waarom mensen hem niet leuk vinden omdat dat volgens jou niet kan omdat hij zwart is en superloopt en bij meerdere stamboeken is goedgekeurd.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-02 14:01

IK DRING NIEMAND IETS OP!!!
En als er nu eens gelezen wordt wat ik erneer zet!!
Iedereen heeft zijn eigen keus!! gelukkig maar!
En ik dek heus niet elke merrie met gribaldi, ik heb er een veulen van en dat is genoeg!! Daar ben ik overigens heel te vreden mee!!
Wat ik probeer duidelijk te maken en wat mij waarschijnlijk niet goed lukt onder woorden te brengen is: Laat een hengst in zijn waarde net als bij mensen!!! Elk mens heeft negatieve eigenschappen zo ook een dek hengst!!!
Maar door een hengst af te kraken en misschien ook wel door hem in de hemel te prijzen (wat overigens niet mijn bedoeling is!!) Er komen zo dingen in de wereld die niet kloppen misschien wel in jou ogen maar in de ogen van iemand anders kun je mensen ermee kwetsen! dit geldt echt neit voor gribaldi alleen kijk bv naar ferro!!
En ik ben misschien ook wel naief want dit zal wel altijd zo blijven, maar ik wilde er toch mezelf over laten horen!!!
En wat dat achterbeen betreft dat geloof ik best hoor ik heb nooit beweerd dat dat niet waar is! en wat suzanne betreft dat ze met gribaldi dekt heeft niets met haar gribaldi te maken. Ik wil gewoon weten waarom nu juist met die hengst als je zoveel slechte nakomelingen hebt gezien!!
Ik heb voor hem gekozen omdat ik een groot veulen wilde fokken, nou tot zo ver is dat gelukt! En het paard valt in alle op zichten mee, nou daar mag ik dan toch blij mee zijn!!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 14:22

Vind ik ook.
Het is waarschijnlijk typisch menselijk om plots iets beginnen af te breken omdat iedereen er alleen positief over spreekt. Elke hengst heeft z'n slechte en goede punten maar je moet ook de feiten kunnen toegeven als iets goed is, ook al past hij niet in je persoonlijke "ideale paard" beeld.
Er was rond Donnerhall en Rubinstein ook een hype, ook hier gingen mensen zeggen dat ze teveel afstammelingen hadden en het stamboek enger maakten, waar ik het ook mee eens ben.
De diversiteit moet blijven maar daarom moet er nog geen absurde negatieve reclame gemaakt worden voor een goede hengst...

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 14:28

Hoe kom je erbij dat ik veel slechte nakomelingen van Gribaldi heb gezien Jeannette??? Dat heb ik niet neergezet. Er zijn wel veel hengsten die onterecht goedgekeurd worden maar dat vind ik niet van Gribaldi???

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik vind veel Gribaldi's juist goed, waarom zou ik er dan mee dekken? Misschien even een misverstandje????

Tuurlijk van elke hengst lopen goede en slechte paarden rond dus dat houd je toch altijd.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-02 14:39

hahaha aik heb het gewoon verkeerd opgevat!! ik dacht al!!
groetjes jeannette
Haha!:D:D:D:D
kan gebeuren he!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 15:17

Over 'brandhout'

Welke hengsten vinden jullie dan onterecht ggk, en waarom?

En Jeannette, tipje, smaken verschillen en probeer je mening niet zo bij andere op te dringen, iedereen denkt anders en heeft een andere mening! Knipoog (niet banketstaaf bedoelt hoor)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lexa en 50 bezoekers