Info over (nakomelingen van) Odermus?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Piet
Berichten: 169
Geregistreerd: 12-05-03

Info over (nakomelingen van) Odermus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 10:41

Wie heeft of kent er nakomelingen van Odermus? Lopen er al in de sport en hoe doen ze het hierin? Ik ben nl. aan het overwegen om er het volgend jaar een merrie van te laten dekken. Op welke punten verbeterd, maar ook verslechterd, deze hengst? Wat voor karakter vererft hij? Welk soort merrie past hier het beste bij? Op welke punten mag de merrie zeker niet tekortschieten? Maatvererving? Etc. etc. Alle info is welkom.


Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:50

Ik heb er ook al een topic over gestart (meer over zijn voeten), maar weinig reactie gehad eigenlijk.

Ik ken geen nakomelingen van hem, maar heb de hengst wel in het echt gezien toen ik bij Roelofs op stal ben geweest.
Er zit een superfijn karakter in de hengst, heb echter geen idee wat hij vererft..

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:25

De nakomelingen van Odermus vallen mij 100 % mee, ik heb een aantal hele fijne extra springende paarden op de keuring(en) gezien.
Qua type zijn ze erg jeudig, maar dat was Odermus zelf in het begin ook.

Ik heb twee nakomelingen van Odermus gekocht, ze hadden allebei 74 punten voor het springen op de keuring maar werden net geen ster op het type, en omdat ze geen ster werden kon ik ze mooi voor net geld in de vingers krijgen. Knipoog

www.stalmulderhoutzeel.com
Odasja v:Karandasj drachtig van Nabab de Reve

_Piet
Berichten: 169
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 08:27

Mariek87 schreef:
Ik heb er ook al een topic over gestart (meer over zijn voeten), ..........

Welke vragen/zorgen/geruchten had je over z'n voeten (of die van z'n nakomelingen) dan?


valori
Berichten: 467
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:12

DE zorgen gingen over de voeten van de merrie. Zoals ik in dat topic opgemerkt heb is er met de voeten van Odermus niks mis. Ik heb zelf een paar veulens gefokt van Odermus, de oudste is nu 3 jaar (ruin) staat in Brabant en schijnt goed te springen, de 2e ook een hengst is nu 2 en de berichten zijn goed, heeft goede springmanieren en een goede maat, de 3e een merrie nu 1 jaar, staat mooi op de benen is luxe en beweegt goed. Ik vond ze als veulen alle 3 mooi en ze hadden een goed karakter. Na 3x Odermus wilde ik wel eens wat anders, maar ik vind het een goede hengst.

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:30

Ik ben nu met een 3jarige Odermus bezig> het beestje heeft een super fijn karakter, is ontzettend leergierig en heeft erg veel vertrouwen in de mens Hij is nu idd nog erg jeugdig; vooral om te zien. Ik heb hem 1x vrij laten springen en dat deed hij erg goed. Hij kan ook leuk lopen. Volgens mij is hij inmiddels begonnen met zijn groeispurt> In 3 maanden tijd is hij 3 cm gegroeid Haha! Hij is nu 1.60m> net als zn moeder. Foto's staan in mn profiel.

*Team Hippo*
Timo 347,5 km~~K1+22 K2+1
www.flipperfoto.nl

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:55

Puike hengst met een geweldige galop, die hij ook vererfd. Plus mooie modellen!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:18

_Piet schreef:
Welke vragen/zorgen/geruchten had je over z'n voeten (of die van z'n nakomelingen) dan?


Nou, mijn merrie heeft vrij slechte voeten, dus mocht ik haar willen laten dekken, dan wil ik graag een hengst met supergoede voeten eronder, dus ik vroeg me af hoe de voeten van Odermus zijn en hoe zijn nafok op de voeten staat..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marijkeeee, Molfre en 121 bezoekers