romals or romal reins

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wetsernfriek

Berichten: 1021
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Bassilly (OPZULLIK) Henegauwen

romals or romal reins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 11:10

wie kan me daar iets wijzer van maken ik ben er opzoek naar voor mijn arabier vind dat prachtig op die paarden.
ze spreken van gestabiliseerde en met gewicht in verwerkt en dan spreken ze van 32 34 36 42 oz das de dikte van de reins zelf maar de lengte is dat altijd standaard??

ben al hele tijd opzoek en vind er alleen maar in rawhide en die vind ik echt geen succes. ik ben er opzoek in light oil gevlochten leder met zilveren ferulles of zilveren balletjes in met gewicht en gestabiliseerd.


wie kan er mijn helpen???

winkels in belgie nederland aub?

mensen die ze niet meer gebruiken??

VRIENDELIJKE groeten


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:16


Je suis Charlie.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:49

Het type romal dat jij zoekt is heel erg moeilijk te vinden in dit deel van Europa. Ik heb zelf een paar gevlochten Romal reins met zilveren kralen. Deze zijn lang genoeg voor de hals van mijn KWPN-er en ze waren betaalbaar. Helaas ben ik dit type Romal tot nu toe niet meer tegen gekomen.

Wel veel in de handel:
- de eenvoudige leren (eigenlijk split reins in romal-model).
- de veel voorkomende rawhide. Die zijn er vanaf ca. 89 euro (dun gevlochten, weinig strengen gebruikt) tot ca 400 euro of duurder (dikker, stabieler, meer strengen gebruikt).

Zelf vind ik de gevlochten leren erg fijn om mee te rijden, maar die zijn dus vrijwel niet te koop. Ik dacht een exemplaar te hebben gevonden, maar die was duidelijk veel te kort (de teugels staan bijna strak naar het bit op de langste stand).

Mocht je ze tegenkomen: geef even een seintje waar je ze gekocht hebt. Ik ben zeer geinteresseerd.

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:10


sonita

Berichten: 841
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:13

romal reins horen ook altijd met reinchains (kettinkjes) gebruikt te worden.
kijk maar eens hier www.customrawhide.com en ook op E-bay.
heb ook een paar van leer te koop. (p.b.)

Wetsernfriek

Berichten: 1021
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Bassilly (OPZULLIK) Henegauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 14:45

ja ik weet het heb wel 20 winkels gedaan en overal vind je die harde rawhide romals die geen bal waard zijn ze zijn zo hard dat ze niet in die mooie plooi hangen en dus onmogelijk dienen om fijn werk met je handen of vingers te verrichten

dus als iemand er tegen komt in light oil en dus met zilveren kralen en gestabiliseerd zoals ik ze zoek laat het me weten

ik rij met een arabisch paardje van 1m55 en dus heb onlangs mooi kralenhoofdstel en borstriem en showzadel gekocht en mooie showpad en nu nog romals zoals de echte en tis helemaal af maar men zoektocht is nog niet ten einde.
In amerika geen probleem maar ja effe een reisje tot daar zouden wel dure romals worden dan

hopelijk kan iemand me helpen Huilen

Wetsernfriek

Berichten: 1021
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Bassilly (OPZULLIK) Henegauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 14:48

ja ongeveer zoals sugarmiss maar dan zoals die van schneider
dus met zilverensloten aan het einde voor fijner te werken

krijg er geen foto in weet niet hoe dat gaat en

die persoon met zijn KWPN heb jij geen foto van je romals met je paardje soms?? EN WELK bit gebruik je dan en waar heb jij die van jou gekocht??[/img]


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:57

Dit is de Romal waar ik erg aan gehecht ben. Die heb ik van Sugarmiss gekocht ooit. Ik heb er ook een van (naam bekende winkel). En die is gewoon niet fijn. ik rij met een gewoon bit met tongboog.

Afbeelding
[img]Afbeelding[/img]

Wetsernfriek

Berichten: 1021
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Bassilly (OPZULLIK) Henegauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 09:21

fijn het zijn hele mooie reins hoor en het staat prachtig op je paardje

je rijdt blijkbaar wedstrijden en dan pleasure zeker fijn

elk ras kan de western aan go for it.

ik zoek ongeveer dezelfde maar dus wel in light oil want mijn showzadel en alles heeft die kleur en met zilveren gewicht slotjes aan het einde zoals die van schneider zal nog op den duur bij heb moeten bestellen mijn zadel is ook van schneider en het is een juweeltje naar mijn zin

do zo verder moest er iemand één vinden of één weten te staan laat weten dank je


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers