myler bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
samenanita
Berichten: 42
Geregistreerd: 06-08-04

myler bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 12:15

hoi, ff een vraagje aan allemaal, heeft iemand ervaring met
een bit van myler, en zo ja, wat voor soort bit gebruik je en wat
vindt je ervan. de bitten zijn anatomisch gevormd en schijnen goed
te zijn. ben benieuwd naar jullie reacties

wanneer heb je voor het laatst iets nieuws gedaan?


patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:33

ik kan het je niet vertellen, ik huppel lekker rondop een rvs dubbelgebroken bitje, gaat prima

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:39

ik heb er heel veel verschillende dingen over gehoord.
een goede kennis van mij, die is er heel erg over te spreken en gebruikt deze heel veel.

daarnaast heb ik ook van verschillende mensen gehoord, dat ze na een paar dagen ernstige tong problemen mee kregen.

ook heb ik gehoord van sommige dat het niet veel verschil maakte.

er zijn ruitersportzaken waar je ze 2 weken mag proberen, dus misschien het proberen waard.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:29

Ik heb er goede ervaringen mee. Zelf rij ik er niet mee, maar wel adviseer ik deze bitten bij paarden met mond problemen zoals tong er uit, vast pakken enz. Dan wel enkel als er geen medische problemen zijn.

Over die tong problemen van Marloezzke heb ik geen ervaring. Juist het tegen over gestelde. De meeste problemen met een bit komt doordat het paard niet genoeg vrijheid heeft voor zijn tong. Met een Myler bit met tongboog geef je juist de tong meer vrijheid. De paarden lopen er ontspannender beter reagerender en blijer mee rond. Natuurlijk moet z'n bit wel eerst voorbereid worden voordat je er echt mee kan gaan rijden.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:06

Ik heb er ook eentje gehad. Maar het mooiste van alle "aparte" bitten is is dat het eigenlijk nergens voor nodig is. Je moet gewoon zorgen dat je op een simpel dubbel gebroken bitje vanalles kunt rijden. en tuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar ik heb het vooral over wanneer je zo'n bit koopt om rijtechnische problemen op te gaan lossen. Dan kan ik alleen maar adviseren om er geen te kopen..

Ook zijn hier al een aantal topics over geweest. je kunt de zoekmachine is proberen.

Groetjes joyce

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:25

En ze zijn te dun om op wedstrijden mee te starten, daar geldt een minimale dikte van 15 mm.
Op advies van een instructeur kun je eens zo'n bit proberen, maar anders zou ik er niet aan beginnen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:43

Pride loopt er zeer fijn mee rond. De tandarts is begin dit jaar geweest en toen is gebleken dat hij een zeer klein bekkie heeft waardoor hij dus júist zo vervelend was met een gewoon bit. De myler vind ik ideaal, het kan niet knijpen of prikken. Pride is nu juist fijn ontspannen en hapt sinds jaren weer zelf zijn bit in.

samenanita
Berichten: 42
Geregistreerd: 06-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 16:46

vraagje aan josien: wat bedoel je met het bit voorbereiden?
mijn vraag stelde ik omdat mijn 4 jr. paard konstant bij elk bit
zijn tong eroverheen gooide, bij het gebruik van een lepelbit presteerde
hij het zelfs om de hele lepel naar buiten te werken en een ring in
zijn mond te nemen. uiteindelijk een speelbitje geprobeerd en hier
doet hij het prima op. ik zag de myler bitten laatst hangen in de ruitershop
en kreeg een folder mee, dus ben eigenlijk gewoon nieuwsgierig.
allemaal alvast bedankt voor de reacties

wanneer heb je voor het laatst iets nieuws gedaan?

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:13

Wat ik bedoel met voorberieden is het paard eerst laten wennen aan het bit en zijn werking. Ga naast je paard staan waar je normaal gesproken zit en pak de teugels zachtjes vast en laat het paard eerst voelen wat de werking is van dit bit voordat je er opstapt en er mee gaat rijden.

Samenanita als ik zo hoor is dit een goed bit voor jouw. En dan bedoel ik het trainings bitje. In het begin zou je paard zijn tong er nog overheen gooien omdat hij daar nu ook de vrijheid voor krijgt. Na verloop van tijd merkt hij dat het niet meer nodig is en zou zijn tong netjes in zijn mond laten.

Vraag in de winkel of je het trainings bitje met de grootste tongboog mag proberen voor 10 dagen. Als je het niet probeerd weet je het niet hé. Daarbij kun je het terug brengen wel voor een vergoeding als het niet werkt.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.


Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:38

germie schreef:
En ze zijn te dun om op wedstrijden mee te starten, daar geldt een minimale dikte van 15 mm.
Op advies van een instructeur kun je eens zo'n bit proberen, maar anders zou ik er niet aan beginnen.


Over wat voor wedstrijden heb jij het dan? Ik rij nl. al mijn wedstrijden met een Myler bit.


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:11

Ik ook Haha!
Voor paarden dressuur is de minimum dikte 15 mm. Van de FEI mag het wel maar van de KNHS niet dus gaat het feest officieel helaas niet door.

Marjolein117
Berichten: 112
Geregistreerd: 29-11-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: myler bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:38

Waar heb je die informatie vandaan? Ooit het reglement van het KNHS nageslagen? Daar staat namelijk niks in over een bit. Alleen dat je geen overbodige/overmatige spullen mag gebruiken. Dit gaat niet over een bit. Lijkt me ook onmogelijk dat dit niet mag, je rijdt waar mee je rijd, dus ook op een wedstrijd.

Ik heb zelf een KK Ultra bit, duubelgebroken blabla.....
Ik zit te denken aan een myler bit, aangezien mijn paard zijn mond vasthoudt/vasttrekt, en dus maar moeilijk nageeft.

Iemand een tip? Zonder af te wijken van het onderwerp!!!

Ollie is lief! Haha!

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Re: myler bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 15:12

Mijn paarden lopen erg lekker op een myler bitje. Ik heb een simpele uitvoering met d-ringen. Ooit gekocht voor een ruin met een korte mondspleet die onvoldoende ruimte had voor een dik bit. De myler bitjes zijn wel dun maar erg vriendelijk. Ik kan ze zeker aanraden.

@Marjolein117: moeilijk nageven los ik rijtechnisch op, niet met een bitje!

Het leven is te kort, echt veel te kort om alle grenzen van je kunnen te bereiken
Maar op je eigen scorebord mag af en toe best een overwinning prijken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers