Geen bandages, wel peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Geen bandages, wel peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 23:20

Waarom mogen paarden geen bandages om met dressuurwedstrijden? En waarom zie ik
dit bij sommigen soms wel doen? Mogen ze wel peesbeschermers om met springwedstrijden?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 07:58

Alleen bij het inrijden mag het bij dressuur en natuurlijk mag/moet je peesbescherming om doen bij springen!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:05

Bij het inrijden van de dressuur mag je gewoon met bescherming rijden (zowel bandages als peesbeschermers) maar in de dressuurring is het rijden met bescherming om de benen van het paard niet toegestaan.

Bij het springen mag je in de ring zowel met bandages als peesbeschermers rijden. Bij het springen is de kans dat een paard zichzelf raakt of op een andere manier aan zijn benen verwond groter dan bij de dressuur vandaar deze regeling.
Ook is bescherming in de dressuurring niet toegestaan omdat de kans dat mensen wat onder de beschermers doen zodat het paard zijn benen anders gaat bewegen (waardoor als het goed is meer punten worden gescoord), dat mag natuurlijk niet.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:24

Toch vind ik het heel erg jammer dat bij de dressuur ook hoefschoenen niet toegestaan zijn. Meestal is de dressuur op zachte grond dus dan is het ook niet echt nodig maar het is jammer dat ze hoefschoenen niet als hoefbeslag zien Verward

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:38

Relliej schreef:
En waarom zie ik dit bij sommigen soms wel doen?


Bij een dressuurdemonstratie of bijvoorbeeld een pas de deux mag het vaak wel, in reguliere wedstrijdproeven echter niet.

spicy_l0ver
Berichten: 48
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:22

hallo...

het kan inderdaad zijn dat je het wel eens ziet, maar dan op het losrijterrein en niet in de proef zelf..dan word je namelijk gediskwalificeerd..!!! Scheve mond

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 15:26

Okeej ik weet genoeg, thnx! OK dan!