(END) Katwijk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

(END) Katwijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 13:40

Hoi, zie rijden er allemaal in Katwijk mee 2 oktober? Iris en ik zijn toch wel enthousiast geworden en we zijn allebij lid geworden van de DER. Lygnvi was afgelopen zaterdag kreupel nadat ie onderweg gevallen was, maar loopt nu weer helemaal goed. Morgen ga ik weer serieus met hem trainen na 3 dagen rust.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!


vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:51

Rij zelf niet mee maar help jeanette een handje. Ga zondag de 3de ook al springen word anders veel te veel!

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 13:59

O, leuk. Jullie wonen in elk geval lekker dichtbij. Wij moeten uit Apeldoorn komen, dus wordt vroeg opstaan. Weet je bij toeval ook wanneer je het beste kunt starten als het rond half 3 eb is? We kunnen tussen 10 en 1 starten, maar ik weet de route nog niet. Kan dus ook niet uitfiegelieren hoe laat we dan op het strand zijn. Hoe meer eb het is hoe makkelijker lopen voor de paarden toch, als je in de branding blijft? Gelukkig is mijn paardje niet bang voor de zee zolang de golven niet te hoog zijn. En het is super voor zijn exceem.... Misschien zien we elkaar daar dan wel. Moeten we van te voren maar even onze startnummers op bokt zetten....

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:12

ja goed idee!
de route loopt gelijk over het strand de eerste 10 km dacht ik. vervolgens het bos en duin in. de pa zit aan het eind van het duin. Verkijk je daar niet op! na de pas nog 1 km duin en vervolgens weer terug het strand op naar jonker.
In de zee lopen is juist weer zwaarder maar wel ideaal om te koelen.
Het beste kan je de harde stukken zand nemen.

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:43

Hmm, maar kan je dan het beste vroeg of laat starten, dus het beste rijden als het zo veel of zo weinig mogelijk eb is...?

*ik ben iris dus*

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:44

Nou dan zie ik jullie wel bij de start/finish die ik ga bemannen, Tjo vind strand geen moer aan hebben we vorig jaar gemerkt dus die doen we er geen plezier mee.
Wedstrijd is tijdens het eb en vloed tij dus je hoeft er niet echt rekening mee te houden, zeker de klasse 1 niet. Hogere klasses wel omdat die vroeger beginnen en later terug komen.
Tis iig altijd heeeeelll gezellie daar!!!!!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:53

Als het rond half 3 eb is dan maakt het niet zoveel uit hoe laat je start. Als het Eb wordt dan wordt het strand nl alleen maar beter als je aan het rijden bent.
Als het vloed wordt is het vervelend, dan kan het strand in heel korte tijd een heel stuk zwaarder worden.

Paardlief doet ook mee en ik groom.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:09

Gefeliciteerd met je verjaardag, Apple! Lachen Trouwens, weten jullie ook hoelang het duurt voor je confirmatie / nota krijgt voor het DER lidmaatschap, en vervolgens hoe je dan die startkaart aanvraagt? Aangezien dat dus wel voor de laatste opgavedatum van Katwijk gebeurt moet zijn...

Ik ben benieuwd wat Roskur ervan vind. Hij zal vast wakkerder zijn dan in het bos (ik denk de meeste paarden wel? open vlakte, eindeloos, perfect om lekker te rengalopperen Tong uitsteken), maar gelukkig scheelde het hem in Holten 0,0 als hij paarden inhaalde of andersom, haha. Hij toonde alleen kuddegedrag naar Irsa en vooral Lyngvi toe, dus hij heeft ergens wel een greintje kuddegedrag verstopt.

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 00:01

Hee Iris, ik heb net een mail gestuurd naar de organisatie van Katwijk. je kan namelijk nog tot 13 september inschrijven en dat is maandag al. Heb gevraagd of we kunnen inschrijven terwijl we ons lidmaatschapsnummer ed nog niet hebben. Ben benieuwd. Na de 13e kost inschrijven tot 24 september 5 euro extra en moet je nog zien of er nog plaats is.

Weet ook iemand of wij nu nog de kennismakingsklasse kunnen rijden? Of mag je die een beperkt aantal keer rijden of alleen als je geen lid van de DER bent? Anders moeten we nog een km sneller per uur rijden. Voor mij geen probleem, maar denk dat Iris dan wel een probleem krijgt...

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 00:21

Nee, je mag een keer per jaar kennismaking rijden en dat 3 jaar achter elkaar. Dus we moeten zowiezo klasse 1 rijden. Ik heb echt nog geen flauw idee hoe snel ik in m'n eentje met Roskur rij, toch ook best flink hoor Heleen. Als het weer een beetje meezit... Bloos Ik zou zowiezo al trots zijn als ik de rit uitrij en geheel wordt goedgekeurd, zelfs als ik ietsje te langzaam zou zijn. Ik ga gewoon een lekker ritje ervan maken deze keer, in een tempo rijden dat niet te langzaam is naar mijn idee maar wel goed voor Roskur, en niet te snel voor hem. Lachen

Kan je nou op zo'n wedstrijd het beste interval rijden of gewoon veel draf en misschien ietsje stap, en 2 km voor de p/a en finish stappen? Verward

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 06:24

Niet alle paarden worden gek op het strand hoor, was het maar zo, Tjo staat stokstijf stil te staren naar de zee en als ze hader dan 3km/h gaat zijn we al blij, hihihii Oftewel geen Katwijk meer voor ons.

Hoe snel je een startkaart hebt ligt aan hoe snel je de formulieren ervoor opstuurt naar de KNHS, zet er evt op: Spoed! Geen idee offie dan op tijd is.

Wedstrijd kun je het beste op een constant tempo rijden, intervaltraining is voor thuis. Tuurlijk mag je best eens lekker stappen en genieten van de omgeving, maar een gelijkmatig tempo is voor veel paarden makkelijker uit te rijden.

Let op voor de PA, dit is zwaar duinzand en daar verlies je veel tijd, hou daar rekening mee met de rest van je rit.

Snelheid: is in Katwijk min 8km/h voor de klasse 1 omdat het best een zware rit is. Het blijft uitpuzzelen hoe je ongeveer moet rijden om de juiste snelheid te krijgen, dit leer je vanzelf gaandeweg de ritten.

Nog meer vragen?

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 08:16

Ik kom ook (Als alles goed gaat)
Maar gewoon om te kijken. Mijn vader woont nog steeds in Katwijk (ik heb er 13 jaar gewoond) dus ik kan deze wedstrijd natuurlijk niet overslaan!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:07

Okee, bedankt. Ik dacht inderdaad dat een constant tempo ook beter was. Oh, ik ben blij dat de minimum snelheid ook 8 km/u is... Altijd weer wat meer kans om voor de finish binnen te komen. Eerlijk gezegd ben ik van plan als het weer meezit (ik ga niet scheren ofzo, maar met al die wind en vaak slecht weer lijkt me dat zowiezo niet echt een goed idee..?) gewoon tot 2 km voor de p/a en finish bijna alles te draven, dit omdat Roskur in een voor ons normaal tempo toch niet zo snel gaat als de meeste endurance paarden en als we graag zouden willen, dat wordt nog oefenen dus, maar tot die tijd rijden we gewoon wat langer op ons eigen tempo draf...

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:15

Ik ben dit jaar ook echt van plan om te komen kijken.

Ik roep het al 2 jaar, maar elke keer kwam er wat tussen, maar ben intussen wel nieuwsgierig naar zo'n event en zo dicht in de buurt, mag je dan toch niet missen.

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:21

Het is het leukste om dan zo tussen 10:00u en 12:00u te komen. Dan is het druk op het parkeerterrein en starten er veel combinaties. Als je nog eerder bent kun je ook de start van klasse2 zien.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:27

Vippie schreef:
Hoe snel je een startkaart hebt ligt aan hoe snel je de formulieren ervoor opstuurt naar de KNHS, zet er evt op: Spoed! Geen idee offie dan op tijd is.


Ik heb nog nieteens m'n lidmaatschap van de DER geconfirmeerd, wel ingevuld op internet, dus hoe kan ik in vredesnaam voor maandag een startkaart hebben, hihi...

Kunnen we niet vermelden op het opgaveformulier, dat de startkaart er nog aan komt en dat we die informatie ter plekke opgeven of iets dergelijks?

jes29

Berichten: 84
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:06

Hallo,

Ik doe ook mee aan de endurance rit in Katwijk. Met mijn tinkermerrie van 12 jaar oud. Vorig jaar hebben we ook meegedaan en het was echt super leuk! Iedereen die mee doet, veel succes!

Groetjes Jessica

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 12:18

Hoi Jessica. Wat leuk dat je met een Tinker mee doet. Wij hebben een jaarling Tinker bij onze 4 IJslanders. laat je ook hier even je startnummer achter zodra je die hebt? Dan kunnen we elkaar terug vinden. Groetjes van Heleen. (Zal morgenavond even bellen met de organisatie over onze startkaarten Iris....)

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:41

Okee Heleen! Lachen Ik heb trouwens jouw smid gebeld en hij kan vrijdag langskomen Haha!! Ik ga zo ook nog Toy bellen, dan maak ik met hem meteen een afspraak over 6 weken, vanaf nu wil ik nml toch echt vaste afspraken als ie weer beslagen is. Lips are sealed

Misschien is het ook leuk als we na de wedstrijd / voor de prijsuitreiking als daar veel tijd tussen zit (lijkt me haast wel, met 3 uur speling in de start en finishtijden!) nog even ergens meeten. Lachen (bij Heleen's trailer is wel handig aangezien die wel opvalt, met een schilderij op de zijkant. ) Lijkt me gezellig, vooral na bijna geen bokkers op Holten te hebben gemeet!

Enne, tinkers zijn cool. Cool

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 12:46

Vind ik wel een leuk idee Iris. Ik denk inderdaad dat wij wel een erg unieke trailer hebben: Bordeaux met een schilderij van 3 van onze paarden erop. Dus wie ons wil leren kennen, kom gerust langs!

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:03

Roskur schreef:
Kunnen we niet vermelden op het opgaveformulier, dat de startkaart er nog aan komt en dat we die informatie ter plekke opgeven of iets dergelijks?


Ja hoor dat kan, immers weten ze bij de DER ook wel dat de KNHS niet een van de snelste organisatites is (behalve als je moet betalen).
Bij de DER zijn ze niet zo moeilijk.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:27

Is Katwijk trouwens een endurance zonder paddock-mogelijkheid? Ik las er nergens wat over namelijk... Maar vind dat altijd wel handig, als je je knolliebollie in een paddock kan zetten.

Ik ga binnenkort maar eens het opgaveformulier invullen dan... Haha!

Ja ik weet het, mijn paspoort staat eigenlijk ook helemaal niets met identiteitscontroles, de aftekeningen getekend en afgestempeld enzovoorts, de DA zei ook dat dat niet nodig was, ze keken inderdaad ook alleen naar de entingen. Lachen

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 22:31

Hee Iris, binnenkort? Toch wel voor maandag hoop ik? Ik doe het morgen even en dan zal ik ze alsnog wel even bellen....

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:32

Okee... Tja, ik moet mijn moeder ook nog informeren van de kosten van de startkaart... Bloos Ik zal het dan morgen ook maar doen. Lachen Dat we wel redelijk tegelijk opsturen, anders zit ik straks dat ik wel mee kan doen, of jij alleen, dat soort gedoe. Knipoog

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 06:35

Er is idd geen mogelijkhied voor een paddock aangezien de trailers op een groot parkeertrrein staan waar ook de Vetgate is en start/finish.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers