Traject controle

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lestria

Berichten: 1062
Geregistreerd: 30-12-02

Traject controle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 09:28

Weet iemand waar deze nu allemaal actief zijn?
Naar mijn weten alleen op de A4 en de A12 maar ik hoor van collega's nog meer wegen.
Op google kan ik niets vinden behalve de twee bovengenoemde.

Kan iemand opheldering geven Verward.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:37

Op de A13 is nog een trajectcontrole en verder nog een paar die pas later in gebruik worden genomen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:39


amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:40

van diezelfde site:

Nieuwe trajectcontroles nu al te detecteren
02-09-2004 - Harald Kolijn

Afbeelding
Deze week berichtte het openbaar ministerie over het nieuwe wapen in de strijd tegen snelheidsovertredingen. De nieuwe trajectcontroles zijn niet op te sporen met de inmiddels verboden radardetector en hebben een pakkans van 100%, aldus verkeersofficier van justitie K. Spee.



De leverancier van de legale GPS ontvanger Road-Pilot heeft snel op deze nieuwe ontwikkeling ingespeeld. De Road-Pilot is al sinds enige tijd op de Nederlandse markt verkrijgbaar en waarschuwde reeds voor alle flitspalen en roodlichtcontroles. De nieuwe trajectcontroles waren door de leverancier van de Road-Pilot apparaten reeds in het systeem ingevoerd alleen nog niet geactiveerd. 'Nu justitie de nieuwe systemen geleidelijk aan in dienst gaat stellen, zullen wij ze gelijktijdig activeren in onze Road-Pilot apparaten', verteld een woordvoerder van de in Tilburg gevestigde importeur.

Gebruikers welke reeds een Road-Pilot in bezit hebben krijgen de nieuwe trajecten ook automatisch toegevoegd als ze het waarschuwingssysteem actualiseren via internet.
De op navigatietechnologie gebaseerde apparaten geven de automobilist ruim voor het naderen van een snelheidscontrole een waarschuwing. In het display verschijnt de geldende maximale snelheid en de gebruiker zal, wanneer hij de snelheidslimiet overschrijdt, met geluidssignalen worden gewaarschuwd voor een naderende bekeuring.
Bij de nieuwe trajectcontroles houdt de Road-Pilot gedurende het hele traject de snelheid in de gaten. Als de bestuurder ergens in het traject onverhoopt toch te hard gaat rijden zal ook hier een waarschuwing klinken.

Omdat de Road-Pilot waarschuwingsapparaten gebruik maken van satellietnavigatie in plaats van radardetectie vallen deze niet onder het radardetectorverbod dat vanaf 1 januari geldt. Een eventueel toekomstig verbod is ook niet denkbaar: 'Dan moet justitie alle navigatiesystemen in auto's verbieden' verklaart een woordvoerder. Bovendien krijgt een koper van een Road-Pilot systeem een legaliteitsgarantie: De importeur garandeert het volledige aankoopbedrag terug bij een verbod.
Het systeem is in geheel Europa toegestaan en werkt buiten Nederland nog vele andere Europese landen.

Lestria

Berichten: 1062
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 09:50

Die link werkt hier niet op de een of andere manier...
Kan iemand mij vertellen of de controle ook al op de A2 tussen Maarssen en Breukelen wordt uitgevoerd?

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....


amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:54

? Die link doet het hier wel...

Na ja, speciaal voor jou Knipoog

Hardrijder permanent in vizier
31-08-2004 - Harald Kolijn

AMSTERDAM - Justitie gaat de jacht op hardrijders nog verder opvoeren. Na de honderden flitspalen en mobiele snelheidscontroles die ons land inmiddels telt, heeft het openbaar ministerie nu zijn hoop gevestigd op trajectcontroles.



Vanaf morgen gaat het bonnen regenen op de A4. Voor het einde van het jaar volgen nog vijf nieuwe locaties waar de snelheid van weggebruikers continu in de gaten wordt gehouden. Wie te hard rijdt, gaat onherroepelijk op de bon. Het openbaar ministerie is stellig over de pakkans: 100 procent, zeven dagen per week, 24 uur per dag. Bij trajectcontrole hangen camera's op verschillende punten boven de weg, die opnames maken van ieder passerend voertuig. Met deze beelden berekent een computer de gemiddelde snelheid. Ligt die hoger dan de maximumsnelheid, dan krijgt de weggebruiker een bekeuring thuis gestuurd. Het systeem past zich ook automatisch aan op een eventuele lagere maximumsnelheid, in geval van bijvoorbeeld wegwerkzaamheden. Wie vanaf morgen op de A4 tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep gemiddeld harder rijdt dan 120 kilometer per uur wordt op foto gezet en krijgt volautomatisch een acceptgiro thuisgestuurd. Op korte termijn volgen nog trajectcontroles op de rijksweg A2 tussen Maarssen en Breukelen, de A12 tussen De Meern en Woerden, de N919 ter hoogte van Veenhuizen en op de Zeelandbrug in beide richtingen. Daarnaast zal er een mobiel trajectcontrolesysteem worden ingezet voor de lange, rechte polderwegen in Flevoland.

Volgens verkeersofficier Koos Spee, die vandaag de trajectcontrole op de A4 officieel zal presenteren, is het systeem waterdicht. Zelfs snel van rijstrook wisselen heeft geen zin: de computer onthoudt het kenteken, ook wanneer er over de vluchtstrook wordt gereden. Bijkomend voordeel van trajectcontroles is dat ze niet zijn op te sporen door radardetectors waarmee, ondanks het verbod, nog altijd zo'n 70.000 automobilisten rondrijden.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:56

Als je nou halverwege 2 rijbanen gaat rijden, dan kan je kenteken toch niet gelezen worden?
Moet het uiteraard wel mogelijk zijn in het verkeer maar goed, misschien is dat nog een oplossing om trajectcontrole te omzeilen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:05

Het idee dat je nu altijd 120 moet rijden op een snelweg is toch wel een beetje.... ja hoe zeg je dat? Jammer!
Niet eens omdat je er sneller bent als je 140 rijdt, want die paar minuten maken echt niet uit, maar 120 is zo langzaam!
Ik wil de loterij en dan een navigatiesysteem met een Road Pilot! Clown

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Lestria

Berichten: 1062
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 10:37

Bedankt Wouter.
Het is ook heel typisch want ik heb de link doorgestuurd en die kon hem wel gewoon openen... Geen idee wat er met deze PC aan de hand is.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:53

ik wet weld at het trussen de meern en woerden al werkt geloof ik... en dat is echt poedersuiker.... rij nogal vaak te hard....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:13

Kunnen zolangzamerhand beter rails op de snelweg leggen.. kunnen we inhaken in een treintje en achterover gaan leunen tot we bij onze afslag zijn...

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:34

ja tussen de meern en woerden werkt het
fitz, voor 3 banen hangen 6 camera's, kleine/geen kans dat je ertussendoor piept...

:evaw:

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:35

Fitzroy schreef:
Op de A13 is nog een trajectcontrole en verder nog een paar die pas later in gebruik worden genomen.


Ik heb uit betrouwbare bron dat het systeem op de A13 binnen 3 dagen terug verdiend was...

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:51

Sjimmy schreef:
ja tussen de meern en woerden werkt het
fitz, voor 3 banen hangen 6 camera's, kleine/geen kans dat je ertussendoor piept...


Volgens mij hangt er op de A4 per baan 1 camera. Dus vandaar mijn vraag Knipoog
Ik heb net geen lef genoeg om het even te testen Schijnheilig

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:18

Sjimmy schreef:
ja tussen de meern en woerden werkt het

Bloos! Echt?
Dan kan ik dus binnenkort een bon op mijn stoep verwachten. Scheve mond

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:21

Op de A1 bij Deventer hangt er al jaren eentje. Ik hoorde van alle kanten dat die niet zou werken, maar een jaar geleden is mijn vriendje daar twee of drie keer in korte tijd geflitst. Voor een suf klein aantal kilometers te hard (maar ja, te hard is te hard...). Geen idee of ze op dit moment werken, ik heb er al tijden niemand meer over gehoord en de enveloppen van het CJIB blijven ook al een tijdje weg. Tong uitsteken

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:27

Die van de zeelandbrug is nog in zijn proeftjd en daar zou je idd onderuit kunnen komen door vlak voor het apperaat opde andere baan te gaan rijden, maar doorgetrokken streep hé Haha!
Ach 80 is 80 en 120 is 120. Alleen stom dat ze de gemiddelde snelheid dan ook op 80 of 120 leggen. Vind dat ze dan beter 83/85 kunnen doen.

- Offline -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 07:35

Hmm een Road Pilot kopen dan maar Haha!
Ik heb nog wel steeds een Stinger in mijn autootje zitten Schijnheilig

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 07:40

Dorée schreef:
:oo Echt?
Dan kan ik dus binnenkort een bon op mijn stoep verwachten. Scheve mond

Het werkt vanaf 1 sept (toen is het bord wat erbij stond van 'proef trajectcontrole' ook veranderd in 'trajectcontrole').
Ik ga ook nog wel een keer voor gaas, ik rij daar elke werkdag en tot nu toe gaat het goed maar er is natuurlijk een keer dat ik niet echt op zit te letten en gewoon doortuf.
Alhoewel iedereen daar nu opeens 120 rijdt, dus dan valt het wel op als je harder gaat.

:evaw:

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 08:56

Trajectcontrole wordt iig bij de A13 duidelijk aangegeven door een bord met de maximumsnelheid (80) en daaronder/boven staat "trajectcontrole". Ik vind het opzich wel goed werken. Je wordt niet gelijk geflitst als je 85 rijdt, zolang je maar gemiddeld 80 rijdt, is er niks aan de hand. Mijn stiefvader had pas 2x een boete, 1x op de heenweg en 1x op de terugweg. Beetje jammer. Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angieeeee, Aniek23, Anoukjuuuhh, Babsiej, Corien_, Esther, fleurtjeuh, fohadie, girlyggirl, Goldwynn, Googlebot, LouLi, MissyNr1, ReadTheRulez, Sterrendief, TessaxQuincy, xPabloBokt, xPearl en 61 bezoekers