Mijn Klasse I debuut bij de Holterberg [END]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Mijn Klasse I debuut bij de Holterberg [END]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 21:34

Jaja, Mayo is nu een echte enduranceruiter Cool Eerder dit jaar heb ik de kennismakingsklasse gereden in Austerlitz, dat beviel wel erg goed, dus op naar de Holterberg Van Maarten moest ik de 38km rijden, want we waren nog te fris na de rit van Austerlitz, dus ik heb braaf geluisterd *LOL* Tong uitsteken

Het geheel begon voor mij vrijdag, in de ochtend nog een ijzertje onder RV laten zetten, want natuurlijk voor het eerst sinds ik Kas heb, moest hij donderdag een ijzer verliezen Rolleyes Voor de zekerheid een verklaring laten tekenen dat hij daardoor iets gevoelig kon zijn op de locomotietest. Daarna spullen inladen en Kasje op de trailer, daarna off we go Haha!

Ik was begin van de middag bij Stal Olthuis aangekomen waar Kasje nog prima de weg wist na de Almelose Ruiterdagen Haha! 's Middags nog even met Karin het centrum ingegaan om weer met teveel spullen terug te komen *LOL* 's Avonds nog even bij de manege in Haarle gaan kijken en daar op het terrein bij Maarten en Nienke in de camper blijven tukken. *gaap* 6.10 uur in de ochtend de wekker horen gaan is niet leuk Haha!

Rond 8 uur was ik op stal en heb ik samen met Paul (Romkabouter) de groomauto klaargemaakt (lees = volgepropt met heeeeel erg veel zooi Haha!) Daarna even gewacht op Vippie die de stoere Tjo op kwam halen met haar groomteam en hup naar het wedstrijdterrein. Daar aangekomen naar de voorkeuring, netjes 40 voor de hartslag, wel een B voor locomotie, maar volgens Paul moet ik voortaan m'n snufferd dichthouden over een verklaring tot nadat de locomotie gekeurd is Haha! Dat doen we dan ook maar voortaan Terug naar de trailer en opzadelen maar. Vippie had voor ons een starttijd van 10.10 uur geregeld, dus we hadden mooi de tijd.

Toen begonnen we de rit rustig... en toen niet meer rustig *LOL* Kasje vat het fenomeen inhalen niet. Hij is gewend bij een groepje te rijden en als hij dan achter paarden loopt of als paarden hem in een vlotter tempo voorbij komen, dan wil hij heeeeel erg graag mee, té graag helaas en wordt dan goed driftig als het niet mag Rolleyes Dus het gedribbel begon en daarna het gestuiter, zijwaarts, achterwaarts, trekken, duiken, willen rennen, etc. Tjo zag je steeds geïrriteerder worden van Kas z'n stomme gedrag *LOL* Uiteindelijk hebben we dus ook maar niet verder samen gereden en heb ik tot aan m'n eerst groompunt van 13 km een heerlijk geknok gehad *grom* Helaas hadden ze bij het groompunt geen behangrol waar ik Kas achter kon plakken *LOL* Paul probeerde Kasje te laten drinken, maar dat wilde hij niet. Toen de waterflessen over hem heen waar hij o zo blij mee was *gnagna* *LOL*

Na het groompunt werd hij eindelijk rustiger en konden we fijn gaan rijden, want de eerdere sprintjes in de hoop dat de knetterenergie eruit zou gaan hadden niet geholpen helaas. Maar nu ging het fijn. Later rond de 16 km kwam er een redelijk actief paardje langs en Kasje begon weer driftig te worden, opnieuw stonden de schuimvlokken over z'n hele lichaam *zucht* Maar na een km gaf hij het weer op gelukkig en hebben we redelijk fijn kunnen rijden. Ik voelde dat hij moest plassen, maar daar was hij toch nog te hyper voor om het te laten lukken, ook het stappen voor de P/A op 22 km ging niet van harte helaas. Gelukkig wel 52 op de P/A, dus we konden door OK dan! Weer probeerde Paul Kasje te laten drinken, wat hij wederom niet wilde, dus toen maar een bidon in z'n waffeltje gestoken Haha! Vond ie niet zo leuk, maar dat was pech voor hem Tong uitsteken

Daarna eindelijk lekker tempo kunnen rijden en de galopbutton in relaxstand gevonden Haha! De tweede helft was dan ook zo voorbij helaas. Kasje had nog steeds niet geplast helaas, want telkens als hij ging staan waren er leuke toeristen die compleet gingen bestuderen wat hij ging doen, waardoor hij niet meer wilde Scheve mond Tussendoor nog Evert-Jan, Jorie en Karin tegemoet gereden Daarna weer een heerlijk galopje en weer hetzelfde als in Austerlitz, je denkt heerlijk zo even door te gaan en hup daar was het bordje voor de 2 km tot aan de finish al in zicht Verdrietig Toen rustig gaan stappen en door de finish *jeuj gehaald* Haha!

Helaas kwamen we binnen met een hartslag van 68 Verdrietig Dus 10 minuten wachten, begreep er geen drol van, want Kasje was redelijk droog en rustig, maar waarschijnlijk zat het plassen nogal in de weg. En jahoor, 68 was opgeschreven en Kasje ging plassen *LOL* 10 minuten gewacht en opnieuw aangeboden, 60 *zucht* niet denderend, maar wel goed genoeg gelukkig. Daarna samen met Paul Kasje lekker afgezadeld, afgesponst en lekker laten drinken en wat eten. Toen de nakeuring, waar hij 56 had, nog wat hoog, maar goed. Bij de locomotiekeuring had hij weer een B, ik heb 2x voor moeten draven, want ik kreeg er niet veel pit meer uit Haha! Helaas een B, maar wel goedgekeurd Dus m'n eerste goed uitgereden klasse I rit en dat in m'n up met Kasje Haha! Ik was wel erg trots, want in Austerlitz had ik 3 uur gereden over 26 km en nu 3,5 uur (incl straftijd) over 38 km OK dan! Resultaat 10.80 per uur, netjes dus

Daarna Kasje lekker naar stal gebracht en in de wei gezet, waar hij nog even lekker een paar uurtjes z'n benen mocht strekken. Toen weer terug naar de manege en verder inkakken Haha! Djeez, ik was fit toen ik uit het zadel kwam, maar wat was ik brak toen ik eenmaal weer bij de manege was *LOL* Daar de tijd volgekletst met een boel mensen en gewacht tot de prijsuitreiking. Daarna met Paul even boodschappen gedaan voor de BBQ die avond en daarna Kasje met een hap brok op stal gezet. Toen naar Susan d'r huis, lekker douchen en daarna met een hele gezellige grote meuk ge'BBQ't Vingers aflikken Ik ben bij Susan blijven slapen, dus ik hoefde niet meer in de auto OK dan! Thanx nog Suus!!

De volgende dag nog met Karin en Caroline en d'r vriend een stapritje over de hei gemaakt en heerlijk verbrand in het zonnetje Haha! Toen was de tijd aangebroken dat we naar huis gingen. Dag stal Olthuis, tot volgend jaar!

Een special thanx voor Paul de supergroom OK dan! Zonder hem hadden Kasje en ik nooit het geheel kunnen behalen En ook Karin voor het lenen van haar koelflesjes OK dan!

Verder natuurlijk geweldig bedankt voor Maarten en familie en de vrijwilligers voor de geweldige organisatie OK dan! Volgend jaar zijn we zeker weer van de partij

En nu.... heb ik spierpijn *LOL* Gisteren was ik in het geheel nogal stijf, maar vandaag had ik nogal last van te korte kuiten Haha! Komt vast wel goed

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:42

Klinkt als een mooie rit! Hopen dat Kas wel gaat leren zich rustig te houden en te plassen met toeschouwers Haha! Tong uitsteken Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 21:45

Ik ga het wel hopen ja Haha!

Maar ja, alsnog ben ik supertrots op m'n ventje, want hij heeft ons toch maar mooi over de finishlijn gebracht saampjes Lovers Hij blijft m'n lekkere vent Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:46

Wat een verhaal weer Mayo Tong uitsteken

Maar klinkt wel heel geslaagd... En dat fenomeen inhalen leert ie ook nog wel eens kennen Als ik dat zo lees pakte ie het al vrij aardig op.

En weet je al of het serieus de endurance in wordt?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:47

Zit me trouwens net te bedenken, dat Tiko ook nooit wilde drinken tijdens de endurancewedstrijden. Wij schreven dat toe aan het niet willen drinken op vreemd terrein.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:50

Ik kwam voor mijn derde rondje de Berg op en zag een bruin beest met bles in galop mijn kant op komen. Degene in het zadel zat er breed lachend op en ineens zag ik dat het Mayo was met Kas. Echt een super plaatje, het zag er heel relaxed uit! Cool

Mayo, jullie hebben het fantastisch gedaan voor een eerste keer 'in het echie'. Hopelijk volgen er nog veel wedstrijden, want jullie hebben er duidelijk plezier in met z'n tweetjes in het bos! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 23:09

Richtje, we blijven het voorlopig gewoon proberen Haha! Kasje zal het ooit wel eens leren, hij zal wel moeten Tong uitsteken *LOL* Ik schrijf het niet willen drinken toe aan 'Te hyper zijn om suf met z'n neus in een emmer te willen duiken' Haha!

Karin, het was ook wel een erg leuk moment, allebei in een heerlijk galopje elkaar tegemoet rijden Haha! Thanx voor je lieve woorden Knipoog En we gaan ervoor om sowieso volgend jaar wat meer endurancewedstrijden te verkennen Cool

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 00:00

Niet willen drinken, daar hebben meer paarden last van Schijnheilig
Heb het er ook in moeten gieten voor de nakeuring. Ik houd het maar op: "die ervaring komt nog wel".
Super dat jullie zo lekker gereden hebben en natuurlijk gefeliciteerd met de eerste, officiele, goed volbrachte klasse I rit!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 00:09

Hartstikke leuk verslag en fijn dat je zo lekker hebt gereden, en Kas moet gewoon nog veel ervaring opdoen, en later komt dat ook wel goed met al die enge dingen, en ingehaald worden enzo. Veel plezier en succes in de toekomst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 06:14

Leuk verslag
Misschien moet ik me er toch maar eens aan wagen Haha!

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 06:24

Klinkt erg leuk mayo , ik vindt de sfeer ook echt fantastisch op zo'n dag. Ik heb vorig jaar katwijk gereden, en vondt het erg geslaagd. Ik ga denk ik toch ook maar weer trainen en meer meedoen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 06:31

*jaloers* Ik krijg steeds meer zin om volgend jaar eens mee te rijden Haha!.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 07:12

Mayo schreef:
Ik schrijf het niet willen drinken toe aan 'Te hyper zijn om suf met z'n neus in een emmer te willen duiken' Haha!


Of zoals Ret het altijd duidelijk uitdrukt: 'Ik ben hier om te lopen, niet om te zuipen!' Clown

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 07:38

En het was leuk je eens in het echt te zien Mayo!
Latoy drinkt ook altijd slecht, zaterdag pas na de eerst vetgate! In de klasse 1 drinkt ze ook nooit!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 08:46

ik moet steeds aan het beeld denken dat je toch wel erg hard op e oversteek af kwam *LOL*
verder gaaf dat je er zoveel lol in hebt, kom je vast vaker tegen, hopelijk ik ook eens op de paardenrug....

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 08:53

WFen Maya, thanx!!

Lia, Michele en Ilona, doen!!! Haha!

Karin, dat motto gaat volgens mij ook best op voor Kasje *LOL*

Mazzeltje, ja echt leuk! Eindelijk een gezicht bij de naam Haha!

Suus, we waren zeg maar wat over-enthousiast Schijnheilig Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:31

gefeliciteerd!!! wat een leuk en uitgebreid verslag!!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:35

Leuk verslag mayo, echt gaaf dat jullie eerste officiele endurance zo goed ging. Hoe vaker hij het doet hoe minder hij hypert, conclusie, nog meer endurance rijden Haha!

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:02

Ik wil trouwens ooit ook eens met Regina meedoen....
Maar dan zal ze toch eerst moeten leren dat ze alleen kan lopen, en dat ze een rem heeft Schijnheilig
O ja, en dat vreemd terrein niet zo eng is als het lijkt Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:27

Klinkt goed Mayo OK dan!.

38 km is al bijna een klasse 2 Haha!.

Kasje wordt een echt Endurance paard OK dan!.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 17:58

Gracia, thanx!!

Maaike, lijkt me een plan *LOL*

Richtje, dan lijkt het me geen plan om Kas en Regina als koppel in te zetten in de endurance Haha!

Katja, thanx! Ja, het was me wel een afstandje Haha! Maar wel gaaf

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:10

Mayo schreef:
Richtje, dan lijkt het me geen plan om Kas en Regina als koppel in te zetten in de endurance Haha!

Toch niet? Schijnheilig *LOL*
Hoewel.... dan hoeven ze allebei niet alleen te zijn Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 18:16

Nee, dan gaan we samen vliegen en stuiteren *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:45

Leuk verslag. En we hadden toch wel een soort geboft met het weer. Wel ineens weer warm maar beter dan die natte boel.

Wat gaat je volgende rit worden? Katwijk?? Ja joh, doen!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 10:46

Warm was het zeker, maar wel lekker

Ehm, daar ga ik nog over nadenken Haha! Anders sowieso Austerlitz volgend jaar en nog een paar ritten daar omheen Lachen

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers