Gebeten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 00:45

Ik kwam vandaag terug van een fotoreportage met welsh ponies... lekker het laatste stukje vanaf de bushalte naar huis gelopen, wat denk je?

Kom ik op een smal paadje een stelletje met een vrij wilde herders hond tegen. Ik dacht nog; ik zal maar niet langs de kant van de hond lopen (ik ben in het verleden al eens gebeten door een herder), dus besloot ik langs de kant van het baasje te lopen.

Ik hardstikke blij dat ik er veilig omheen gelopen was, grijpt dat stomme beest me vanaf achteren in eens in m'n been!
Heel m'n broek aan flarden (was net nieuw...) en een dikke blauwe plek met een flinke schaafwond.
Gelukkig had ik het redelijk op tijd in de gaten waardoor ik de hond van me af kon trappen en bleef het bij een schampschot langs m'n been.

Maar goed... dan zit ik hier de hele avond foto's te bewerken en dan voel je 't toch wel wat zeer doen.

Ik ben niet iemand die snel vooroordeeld, maar het is wel effe oliebol dat ik nog nooit gebeten ben door een hond, behalve nu 2x door een herder. Boos! snik snik

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 00:51

Zo he wat zei de eigenaar?

Toch niet te geloven dat soort dingen.....en jammer idd dat de herders zo'n slechte naam krijgen door dit soort dingen.

Maar je mag mijn super lieve mechelse herder van 9 jaar oud weleens lenen om over je herder afkeer heen te komen hoor.

Maar serieus, had de eigenaar verder niets te melden of iig de nieuwe broek te vergoeden?

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 00:56

was wel poedersuiker ja..
Beet hij zomaar uit het niets?

Ik ben ook 2 keer gebeten in m'n leven.. Allebei de keren door een Bouvier en nog door de zelfde ook Boos!

1ste keer toen was ik denk een jaar of 6 en kwam heel blij naar m'n moeder gerend omdat ik wat wou vertellen..
Hond lag aan een lange lijn (die ik niet zag omdat de lijn in het hoge gras lag) en ik struikelde over de lijn. Hond schrok daar blijkbaar van en hapte in m'n lies Blauw oog

2de keer was ik denk ik 10 of 11 ik was aan het spelen met m'n neefjes.. Tennisballetje overgooien.. En daar was de hond ineens, hij wou blijkbaar de bal hebben en beet me recht op m'n borstkast, wat ben ik blij dat ik toen nog niks had daar Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 00:56

Ik was zelf een beetje geschrokken waardoor ik het gesprek dat volgde niet helemaal meer heb meegemaakt.

Ik weet dat er genoeg hele leuke herders zijn... Mijn Opa heeft een Leonberger, daar zit ook wat herderbloed in heb ik begrepen en dat is ook een super leuke hond.

Maar jaa... zelfde ding als met labradors, we hebben en nu 14 jaar oude blonde dame hier rondlopen, maar er wordt van labs ook al gezegd dat ze niet meer te vertrouwen zijn, die van ons is poeslief. De durft nog niet te bijten al had je 't graag.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 00:59

Tsja het is jammer, maar tegenwoordig ben ik van mening dat alle honden kunnen bijten.

En de verhalen van de meeste fokkers van hondenrassen zijn toch dat er teveel mee doorgefokt wordt, niet goed naar de karakters wordt gekeken en alleen nog maar naar de opbrengst.

Geld vast niet voor allemaal, maar tsja....hoor het wel steeds vaker.
Zelfs idd bij labjes, de zogezegde ideale gezinshond.

Jammer dat je je broek niet vergoed hebt gekregen, volgende keer onthouden he: eerst voor jezelf zorgen en je vergoeding en dan pas schrikken Knipoog

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:08

ben je al om een prik geweest...?

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:09

Citaat:
Ik ben niet iemand die snel vooroordeeld, maar het is wel effe oliebol dat ik nog nooit gebeten ben door een hond, behalve nu 2x door een herder. snik snik
_________________


Dat vind ik dan toch wel erg toevallig.

Ik ging gister een rondje achter met m'n pony door het bos.

Daar loopt ook wel eens een oude man met een herder, die kwam van voren en ik verwachtte het al want toen ie voorbij was kwam ie dus van achter op m'n pony af.

Ik heb m'n pony omgedraaid zodat ze het kon zien en draafde op de hond af, toen hield ie gelukkig op.
Maar als je niet op past dan hangt ie zo in d'r achterbenen Verward

Vind 't wel toevallig dat ik het dus ook al meegemaakt heb...

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:21

Nou zeg..... die honden moeten gewoon afgemaakt worden. Honden die bijten! Sjongejonge dat die nog bestaan hoor...... En zoiezo ik vind echt dta die baas jou zoiezo een nieuwe broek moet vergoeden!

Trouwens gedacht aan tetanusinjectie, of is dat in zulke gevallen niet nodig?

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:03

als het dik en rood word moet je om een prik gaan..want dan is het foute boel!
ben zelf ook al eens gebeten door een herders hond in mn hand..
en het werd helemaal dik en rood..
toen moest ik om een prik..

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:26

promiss schreef:
als het dik en rood word moet je om een prik gaan..want dan is het foute boel!
ben zelf ook al eens gebeten door een herders hond in mn hand..
en het werd helemaal dik en rood..
toen moest ik om een prik..


Dan ben je eigenlijk al te laat Scheve mond !
Als het langer dan 10 jr. geleden is, zou ik idd even naar de HA gaan voor een tetanus prik !

Vervelend dat je gebeten bent!
Als je de eigenaar kunt achterhalen, kan je hem/haar misschien even bellen en vragen of de hond tegen hondsdolheid e.d. is ingeent en dan meteen nog eens zeggen dat je broek kaopt is en of hij niet via de verzekering kan regelen dat het vergoed wordt !
Het zou toch eigenlijk te gek zijn dat zijn hond jouw broek kaopt maakt en jij die dan vervolgens zelf mag betalen Scheve mond ...

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:02

Ja ik ben eens door een paard gebeten, niet echt een grote wond ofzo....maar toch naar de dokter en toch een prik gehad ook al was het waarschijnlijk niet eens 10 jaar geleden

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:14

ik wist niet dat dat ook moest als je door een paard gebeten werd?
ik bedoelde ook meteen erna hoor Tong uitsteken
anders ben je idd te laat...

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:04

njah kijk bij mij hebben ze dat wel gedaan.................dus zal wel nodig zijn dan I guess.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:11

Ik zou meteen naar de politie gegaan zijn, en aangifte gedaan (weet niet of dat kan, maar als ik me goed herriner wel). Zulke honden moeten of gemuilkorfd lopen, of gewoon afgemaakt worden. Te belachelijk voro woorden vind ik het. Oke, onze hond gromt ook weleens naar mij enz, dat doet ie al 8 jaar., maar hij zou nooit te nimmer, zomaar en voorbijganger te grazen nemen. . Beterschap met je been!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:27

Ik zou het er inderdaad niet bij laten zitten, straks is het een klein kind wat door die hond gepakt wordt.
Afmaken is wat rigoreus, tenzij ie echt onberekenbaar is, maar muilkorven lijkt me geen slecht idee.
banketstaaf dat hier dan weer de hond de dupe is, terwijl het baasje verantwoordelijk is voor de opvoeding en de gehoorzaamheid van de hond.
En net als het verhaal van Malibu, het is dat zij haar pony erop af laat gaan waardoor de hond het er maar bij laat (hij had ook nog agressiever kunnen worden), maar ik zie nergens wat het baasje onderneemt om zijn hond in bedwang te houden!
Vaak staan die er zo maar een beetje naar te kijken.

LindaT

Berichten: 134
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:24

Ook stom van die eigenaar dat hij zijn hond dan niet bij zich houdt. Hij is toch verantwoordelijk? De hond van mijn ouders wou nog wel eens bijten als hij zich bedreigd voelde. Dus zorgden we ervoor dat hij niet in dat soort situaties terecht kwam.

andalusier
Berichten: 132
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 01:21

Je moet echt een prik halen hoor! Ik ben ooit eens door een jack russel in mijn been gebeten (hij wilde mijn hond bijten maar ik stond ertussen) Want wat bleek die jack russel had al 2 jaar geen hondsdolheidsprik gehad. Toen heb ik binnen 4 uur een prik in mijn arm gekregen. Moest binnen zoveel uur op aandringen van de weekenddokter.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:20

Dat is schrikken!

Idd wel een prik halen hoor, beter voorzorg dan nazorg!
En die eigenaar? Krijg je je broek niet vergoed?! Hij is verantwoordelijk voo rhet doen en laten van z'n hond!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:23

t heeft volgens mij ook wel te maken met hoe het baasje de hond opvoedt hoor....

tis flink kl*te, ken de ervaring bang te zijn voor honden (ik was een keer bijna gebeten door een hond en de eigenaren maar zeggen dattie niks deed...)