Hulp gevraagd!!! i.v.m merk zadel Pfiff

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Hulp gevraagd!!! i.v.m merk zadel Pfiff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 14:27

Via een bokker ben ik bij deze site gekomen http://elegancepaardenspul.tripod.com/id2.html

Mijn wintec zadel begint na 10 jaar te verslijten en ben nu dus op zoek naar een ander zadel. Echter mijn budget is niet zo hoog (ivm vakantie Haha! )en kan dus niet meer spenderen dan 150 euro.

Volgens de bokker die ook over deze site gaat (ben haar naam ff kwijt) is het vzh zadel op deze pagina van het merk pfiff. Zou dit een redelijk zadel zijn??

rijden er mensen met dit zadel gekocht op deze site??
GR CLaudia

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*


luuntje

Berichten: 13927
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:34

Zijn het niet dezelde zadels die ze ook bij zadelmarkt hebben?

[o]

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:38

Zo op de foto ziet het er nog wel mooi uit, maar ik denk dat de kwaliteit bagger is gezien de prijs. (vind dit compleet wel heel erg goedkoop) Ik denk dat je dan beter even door kunt sparen voor een ander zadel (bijv 2e hands merk zadel)

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:39

ik wil zelf trouwens ook een dressuur zadel er bij (jaja ik ga ook dresuur rijden Schijnheilig ) Maar mijn buget is ook heel laag omdat ik alles zelf moet betalen. Ik heb ook zitten kijken naar zo'n goedkoop dressuur zadel maar ik denk dat ik toch maar een 2e hands merkzadel neem

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:13

Ik heb een lederen singel bij deze bokker gekocht (site is van Scoobydoo). Dit was prima kwaliteit, eenvoudig uitgevoerd, dus niet meer versiersels e.d.dan nodig en zonder martingaallus van leer (die gebruik ik toch niet, dus ik mis het niet. Wel een hulpteugelring aan de singel overigens.), maar mooi soepel engels leer. Hoe de singel zich in de praktijk houdt moet nog blijken natuurlijk, maar daar verwacht ik geen problemen mee.

Goedkoop is niet altijd duurkoop valt mij steeds meer op. Ik heb dus problemen met een IR lederen singel, deze wordt bruin terwijl ik toch echt een zwarte gekocht heb. Voor dat geld vind ik dat dus niet mogen.

Een zadel van 150 euro zal geen topkwaliteit zijn. Maar Pfiff is geen slecht spul, met bitten e.d. vergelijk ik het altijd met HH.

Waarom vraag je het haar niet gewoon, dan weet je of het werkelijk een Pfiff zadel is, of dat het toch merkloos is. Ze wil misschien ook wel meer foto's maken (heeft ze bij mij wel gedaan omdat ik wat details wilde zien).
Je kunt voor 150 euro geen topkwaliteit verwachten, maar in mijn ogen nog wel iets, het moet toch zo'n 3-4 jaar meegaan. Maar of het past? Dat is natuurlijk het belangrijkste.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

boemel

Berichten: 8258
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:55

De Pfiff zadels die ik ken waren toch wel wat duurder nieuw, nml. rond de € 500,00 - € 600,00 voor een VZ zadel en dressuur zelfs nog wat duurder.
(Een ruitersportzaak hier in de buurt verkoopt ze).

Qua kwaliteit van het leer vind ik ze best heel redelijk. Qua zit ook wel. Je zit er niet super in, maar ook absoluut niet slecht.
Ik heb vrij lange benen en mijn laars komt net met de rand op de rand van het zweetblad, dus dat rijdt behoorlijk irritant.

Iemand die ik ken heeft met dit zadel wel problemen gehad met de rug van haar paard. Ze vulling in de kussens was nml. nogal hard en zo opgevuld dat ze bol stonden, waardoor ze in de rug van haar paard drukten. Zij heeft het zadel helemaal leeg moeten laten halen en opnieuw moeten laten vullen voor € 150,00. In haar geval had ze dus beter een ander zadel kunnen kopen.

M1+10

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 17:01

hmzzz. ze zegt echt dat het een pfiff zadel is. Ik heb haar gemaild met de vraag of ze meer fotoos wil maken. o.a. van het pfiff embleem..

ik ben benieuwd...

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:35

Ik heb er toevallig eentje te koop.
Ik vind het zadel op zich niet slecht. Alleen de singelstoten moeten aan 1 kant wel vervangen worden bij mij. Ik heb er een korte tijd mee gereden, denk een jaartje. Maar eigenlijk weet ik dat niet precies.
Het zadel is wat bruiner geworden, maar dat komt doordat hij in een kas heeft gelegen bij mij.

Ik heb er trouwens ook iets van 150 euro voor betaald, iets meer.
Dus een best zadel voor even, toch beviel hij mij niet. En daarbij was het iets te smal voor mijn pony. Dus de mijne is te koop, ik heb nu een Wintec VZ zadel, en een merkloos dressuurzadel.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 19:23

Dyonne als ik het dus goed begrijp zijn de singelsloten na 1 jaar aan vervanging toe?
Das best snel na mijn id...

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 08:07

Ik dacht dat de Pfiff zadels zo rond de 950 euro nieuw kosten
Ze staan ook tweedehands op de duitse ebay (zie www.ebay.de
zoek op springsattel) daar kosten ze tweedehands al meer als
op bovenstaande site nieuw. Ik vraag me af of het dus wel een
echt Pfiff zadel is ?

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:24

Pfiff heeft volgens mij goedkope en dure versies, en ook goede en mindere kwaliteit. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, heb wel de dure versie gezien, en dat waren echt hele nette zadels!!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:51

Nou ja, weet niet of dat altijd nodig is de singelstoten zo snel vervangen. Bij mij is het namelijk aan de ene kant nog prima in orde, en de andere kant niet. Een beetje vreemd dus, dus misschien toeval geweest.
En op zich zijn het beste zadeltjes, want ze zitten wel lekker.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:16

claudia23 schreef:
Via een bokker ben ik bij deze site gekomen http://elegancepaardenspul.tripod.com/id2.html

Mijn wintec zadel begint na 10 jaar te verslijten en ben nu dus op zoek naar een ander zadel. Echter mijn budget is niet zo hoog (ivm vakantie Haha! )en kan dus niet meer spenderen dan 150 euro.

Volgens de bokker die ook over deze site gaat (ben haar naam ff kwijt) is het vzh zadel op deze pagina van het merk pfiff. Zou dit een redelijk zadel zijn??

rijden er mensen met dit zadel gekocht op deze site??
GR CLaudia


Had jij ook niet eens eerder een zadelmarkt zadel gekocht? Ik herinner me iig zoiets....?

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:45

ik heb de duurdere versie gehad, was een heel fijn zadel. model was gelijk aan kieffer, kwaliteit van het leer wat minder.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:35

Dyonne schreef:
Nou ja, weet niet of dat altijd nodig is de singelstoten zo snel vervangen. Bij mij is het namelijk aan de ene kant nog prima in orde, en de andere kant niet. Een beetje vreemd dus, dus misschien toeval geweest.
En op zich zijn het beste zadeltjes, want ze zitten wel lekker.


Handelaar waar ik rijd heeft ook een pfiff zadeltje, 2ehands gekocht en ook daarbij aan 1 kant vervangen singelstoten.. andere kant is totaal niks gesleten, maar aan de aansingelkant zegmaar zijn ze vervangen door andere Verward Vond t ook al vreemd en helemaal nu ik hoor dat t vaker gebeurd Scheve mond Knipoog


shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:51


NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 17:40

Inderdaad LuvdaTossa, maar tevens had ik een wintec wat meer dresuur gerichter en die voor de wedstrijden was Haha! (by the wy de zadelmarkt zadel is de deur uit Cool

Gellukkig ben ik nu verstandig en heb ik een zadel gekocht van Samantha5 hier op bokt. Een tweedehandse JC. Ik kan dus weer verder!!
Bedankt voor de reacties!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers