werd net begluurd tijdens het trainen van mn hond

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

werd net begluurd tijdens het trainen van mn hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 22:04

bah dat was dus echt niet leuk

Sinds vorige week zit ik met Blake bij een martin gaus hondenschool, die trainen met een clicker. blake komt uit het asiel en is een beetje een 'probleemhond' en bij die hondenschool ben je ook met een moeilijke hond welkom en krijg je desnoods priveles(wat wij dus krijgen Nagelbijten / Gniffelen )

maargoed, met die clicker ga je in het begin je hond 'kunstjes' aanleren, zodat je zijn aandacht hebt, dan pas kan je gaan werken aan de gewone gehoorzaamheid(zit/af&blijf, netjes aan de riem lopen etc)

dus ik was heel fanatiek met Blake bezig, pootjes geven, op zn achterpoten gaan staan, zitten, liggen etc het klinkt makkelijk maar blake kende zelfs het commando 'zit' nog niet dus ik vind het super dat hij het pootje geeft wat ik aanwijs, en dan als ik het vraag ze alle2 tegelijk geeft, en ook op commando op zn achterpoten gaat staan(steigeren Knipoog ) want ja we hebben hem nog geen 6 weken en hij doet echt wel goed zijn best dus ik let dan ook echt aleen maar op hem, maar ineens zag ik steeds iemand wegduiken achter de bosjes ('t was al donker en ik stond op een grasveld, met aan 1 kant lantaarnpalen en aan 2 kanten een klein beetje verlichting en 1 donkere kant met bosjes) en daarna zag ik iemand wegfietsen vanaf het gangetje achter de bosjes(zit huisarts+thuiszorg, is na 6 uur niemand aanwezig) en diezelfde persoon fietst 3x door de straat naast het veldje heen&weer en later zie ik hem net op de hoek van een zijstraat vlak achter een lantaarnpaal, dus in t donkere deel, staan en stond weer naar mij te kijken

ik ben vrij nuchter, en er zijn al meer mensen geweest die blijven staan kijken als ze mij met blake zien oefenen, vooral omdat je steeds als hij iets goed doet een click hoort, want ja zo werkt die clicker nou eenmaal Knipoog maar dit vond ik wel errug vreemd!

maargoed ik 'train' per keer een minuut of 5 achter elkaar, maar speel dan ook nog ff op dat veldje met hem en ik wilde niet te vroeg stoppen omdat en toevallig iemand ons stond de bekijken, maar echt prettig vond ik het ook niet

als blake nou strax echt goed luisterd laat ik hem gewoon los(durf ik nu niet ivm 1 weg met auto's die hard rijden vlakbij t veldje dus is ie alleen in t bos los) en stuur hem op die persoon af en als blake hem wegjaagt dan click ik, als teken dat ie het goed heeft gedaan Clown

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:06

en als die hem dan pakt, word jij aangeklaagd wegens mishandeling Scheve mond
Maar het is idd erg vervelend als je begluurd wordt

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:09

Onze hond kan ik op commando laten blaffen, en oefen ook om hem op iemand blaffend af te sturen. Is alleen moeilijk, want moet steeds een ander slachtoffer vinden.
Moet je Blake ook gewoon aanleren, altijd handig Haha!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:09

He bah, dat lijkt me best wel eng eerlijk gezegd...
Ik zou als ik jou was niet als het donker is daar alleen naar toe gaan.

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:20

neem voorlopig iemand mee naar 't veldje, desnoods iemand die zich ook verdekt opstelt. en bezorg die gluurder de schrik van zijn leven!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 23:12

Billy schreef:
en als die hem dan pakt, word jij aangeklaagd wegens mishandeling Scheve mond
Maar het is idd erg vervelend als je begluurd wordt


ik was het ook niet echt serieus van plan, maar toch, blake leren om blaffend ergens naartoe te rennen is misschien wel handig Knipoog

ga er idd niet meer in mn eentje in t donker naartoe....oefen wel gewoon op straat tussen de huizen enzo

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 01:05

Als het gewoon iemand met interresse geweest ahd had die zich niet hoeven te verstoppen lijkt mij.
Vreemd verhaal, niet meer alleen doen hoor, zeker niet s'avonds als het een rustige plek is.

Wel gaaf dat je hond alles zo goed oppikt.

Rosita

Berichten: 2001
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Rhenen (achterberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 01:19

Leuk Renske, dat je aan het clickeren bent gegaan. Je kunt eventueel ook gewoon in huis trainen toch?
Knuffel voor Blake

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 07:24

ach ik zou er niet teveel achter zoeken, kan net zo goed iemand zijn die wilde kijken maar niet wist of je mocht kijken of wat dan ook...
maar evengoed wel op passen, maar ik zou niet gelijk van het ergste uitgaan..

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 07:45

Wel een vreemd verhaal. Misschien ergens een veldje tussen de huizen?
Het lijkt me ook niet echt een prettig idee dat er iemand rond sluipt als je gewoon aan het oefenen bent.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 14:49

Rosita schreef:
Leuk Renske, dat je aan het clickeren bent gegaan. Je kunt eventueel ook gewoon in huis trainen toch?
Knuffel voor Blake


clickeren is echt leuk om te doen! en ze leren en zo snel iets nieuwe mee Haha!
ik oefen nieuwe dingen altijd eerst in huis, dan in de tuin en dan steeds op andere plaatsen, omdat hij thuis eigenlijk best goed luisterd maar op straat enzo luistert hij niet, dus vandaar dat ik op veel verschillende plaatsen oefen met hem, maar hij vind t echt leuk om te doen Haha!

dacht eerst ook dat die man gewoon ff stond te kijken, zoals al vaker mensen hebben gedaan, maar dan ga je toch niet achter de bosjes staan en daarna op de hoek van de straat en daarna 3x heen en weer fietsen en weer erges anders staan, en steeds precies zodat je buiten t licht van de lantaarnpaal valt, zodat ik hem niet goed kon zien maar hij mij wel

maarja ik ga er dalijk weer even oefenen en op t veldje ernaast, en als het donker is oefen ik wel op een veldje iets dichter bij de huizen, alleen mogen daar eigenlijk geen honden komen, is speeltuintje voor de kinderen bij namelijk

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:20

dat lijkt me echt eng. ik weet niet waarom hij het doet en of hij weg gaat omdat hij verlegen is of zo maar ik zou dan niet graag alleen willen zijn...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:46

he gatsie kan me voorstellen dat het een naar gevoel is!!
idd het is wel leuk om hem het commando "luid" te leren, zodat ie blaft op commando. Schrikt vast wel af Tenminste, met een hond als de jouwe Haha! Hoef ik met die van mij niet te proberen, daar schrikt nog geen vogel van Knipoog