Mijn nieuwe (Frieze) uitdaging

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Mijn nieuwe (Frieze) uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 21:24

Na een tijdje niet meer op friezen gereden te hebben begint het toch weer te kriebelen ... en precies op dat moment was er een vrouw die mij benaderde of ik misschien intresse had om haar 10 jarige Frieze merrie weer op conditie te brengen en weer verder te rijden...
Ben vanavond eerst gaan kijken om te zien of het wel wat is ... En het is een vrij dikke merrie met leuke gangen en een beetje doorgezakte rug die ze tijdens het lopen zelf weer recht trekt... Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen...
Dus heb natuurlijk ook mijn digi even mee genomen en een paar fotootjes geklikt ....
even een kleine selectie;

Afbeelding
even een galopje door het weiland...

Afbeelding
een drafje

Afbeelding
beetje wazig jammer genoeg...

Afbeelding
nog een galopje...

Afbeelding
Hier zie je duidelijk dat ze een ietswat doorgezakte rug heeft en duidelijk een aantal kilo`s te veel heeft...

Afbeelding
De jaarling merrie die de eigenaresse nu vanaf juni heeft...

Afbeelding
links het veulen wat op het moment nog aan de voet van mams loopt maar deze week nog gespeend wordt....
En rechts de jaarling weer met zijn gekke bek.... Knipoog

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:28

leuke friesjes hoor! zien er leuk uit! ook allemaal lekker verkleurd door de zon Knipoog

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:46

Als wat van de buik af is en wat bespiering rijker, ziet ze er volgens mij toppie uit!
Niet dat ze er nu slecht uitziet hoor.
Succes ermee!

jootjejootje
Berichten: 280
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:49

ahhh wat een mooie fries!!! jammer dat ze doorgezakt is joh!!!
:S

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:52

ik denk dat het allemaal wel goed gaat komen inderdaad wat afvallen en goede spieren trainen dan komt het allemaal goed

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:52

nu nog foto's als je erop zit he? Tong uitsteken Ze zien er verder leuk uit. (hier staat ook nog een leuke fries om door te rijden Tong uitsteken)

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 21:58

Jnien schreef:
Als wat van de buik af is en wat bespiering rijker, ziet ze er volgens mij toppie uit!
Niet dat ze er nu slecht uitziet hoor.
Succes ermee!



ze ziet er nu niet geweldig uit als je haar in het echt ziet dan zie je duidelijk dat ze lang voor de fok gebruikt is ... ze is nu weer drachtig als ik haar blijf rijden en het gaat goed dan blijft ze volgend jaar leeg zodat ze door getraind kan worden er is nu bijna 2 jaar niks mee gedaan ja af en toe een maandje door de dochter van de eigenaresse maar die wil gewoon een kant en klaar paard hebben...

We gaan rustig aan beginnen met longeren om haar eerst een wat conditie weer bij te brengen want ze heeft nu 0,0 % conditie ...
en dan straks er eens een keertje op om te kijken hoe ze dat op pakt...
En daar komen zeker wel foto`s van hoor Knipoog

haha die fries daar waag ik mijn nek niet om .... dat mag jij doen Knipoog jij kan dan nog naar huis kruipen en ik moet eerst weer 30km met de auto hahaha .... Knipoog

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 23:28

das toch mooi. leer je erg goed vallen. ik land nu al op mijn benen. Tong uitsteken

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 12:58

Alikesflame schreef:
das toch mooi. leer je erg goed vallen. ik land nu al op mijn benen. Tong uitsteken



Dan kun je haar ook wel door blijven rijden haha ... dan alleen Joke nog overhalen...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:12

leuk zeg, rij je ook nog steeds op het paard van alikesflame?
staat de fries wat bij je in de buurt?