hak uitdrukken??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

hak uitdrukken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 23:16

ik heb een probleem met m'n hak uitdrukken. Of ik nou met m'n leren laarzen rijdt, of met m'n schoenen&chaps, ik kan onmogelijk m'n hak aan de linkerkant uitdrukken. Nu ben ik toen ik 2 jaar oud was geopereerd aan die archillespees want die was te kort. Ik merk wel dat ik b.v. met hurken die kant minder goed kan neerzetten.
Ik krijg geregeld commentaar dat ik m'n hak verder moet uitdrukken, maar moet ik dan op elke wedstrijd zeggen dat ik dat niet kan vanwege operatie?
Ik heb m'n beugels al twee gaten korter, en ik heb schuine beugelblokjes, maar het helpt allemaal niks!!
Iemand goede tips??

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 23:34

zelfde probleem hier.
Van mijn instructrice heb ik het advies gegeven om dagelijks met de bal van je voet op een traptrede te gaan staan, en dan je hakken zover mogelijk laten zakken.
Zo rek je je achillispees iet wat op, en zal hakken uitdrukken makkelijker worden

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-02 23:41

Ik druk m'n hakken niet eens uit. Maar ik trek ze ook niet op. Gewoon m'n been lang laten hangen, meer niet. Nog nooit commentaar gehad op m'n hakken en op foto's ziet het er ook ok uit (die hakken dan he Haha! ).

Ben je zelf niet wat stijver aan die ene kant waardoor je automatisch wat vast houdt en je je been niet helemaal lang en los houdt? Je hak krampachtig naar beneden willen drukken komt je zit en ontspanning niet ten goede!

Nulla tenaci invia est via

horsey

Berichten: 240
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Weert

Re: hak uitdrukken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 21:40

Hakken uitdrukken is het belangrijkste wat er is wil je kunnen blijven zitten op ieder paard, helaas waar. Heb het probleem ook gehad na een enkelfractuur, therapie, oefenen op je tenen staan en weer platte voet, tenen naar je toe en weer ontspannen en zo iedere dag een paar keer per dag.

www.massagehippique.nl Nu ook volledige opleiding in 1 week!!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 00:32

Margreet schreef:
Ik druk m'n hakken niet eens uit. Maar ik trek ze ook niet op. Gewoon m'n been lang laten hangen, meer niet. Nog nooit commentaar gehad op m'n hakken en op foto's ziet het er ook ok uit (die hakken dan he Haha! ).

Ben je zelf niet wat stijver aan die ene kant waardoor je automatisch wat vast houdt en je je been niet helemaal lang en los houdt? Je hak krampachtig naar beneden willen drukken komt je zit en ontspanning niet ten goede!


Ik ben het weer eens helemaal met je eens...

Ik was ook gefixeerd geraakt op het uitdrukken van mijn hakken,
omdat dat 'zo hoorde' ...
dat ik mijn hakken te ver uitdrukte en daardoor mijn onderbeen ipv ontspannen - gespannen was, gevolg is dat je been geen ruimte meer heeft om af te hangen en dat je dus kleine schopjes naar voren maakt.

Door middel van Centered Riding les ben ik bewust gemaakt van dit punt en sindsdien hou ik mijn hakken minder uitgedrukt (ik heb vrij ruime enkelbanden dus mijn hakken zijn of recht of omlaag...) en door een ontspannen onderbeen is mijn beenligging ook veel rustiger en simpeler.

Hakken optrekken doe ik gelukkig niet, tenzij bewust.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 16:44

ik trek m'n been ook niet op, maar houd hem gewoon recht (m'n voet)
Ik mag dus geen tenen-staan oefeningen doen i.v.m operatie en het helpt toch niet. M'n archillespees is gewoon te kort, dus rek-strek oefeningen helpt denk ik niet.
Ik zit wel ontspannen en fixeer me niet op die hakken, maar het staat zo raar als ik m'n rechterhak wel uitdruk en m'n linkerhak niet Lachen

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 17:38

Ik weet niet of je veel fietst, maar je kan ook veel oefenen op de fiets met hakken uitdrukken. Druk je je hakken goed uit op de fiets, dan doe je het meestal ook wel op je paard.

I love Max+Beauty+Picasso 4-ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 15:40

Maar als je het niet kan ivm een operatie, waarom zou je het dan doen terwijl je goed op je paard zit (ontspannen en zo) Ik druk mijn hakken (ent als Margreet) niet of weinig uit, maar zit wel onspannen en vlieg er ook niet zomaar af. Reden genoeg om er niet te veel over in te zitten.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers