genezing van een griffelbeenbreuk (stalrust??)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
l_a_u_r_a

Berichten: 132
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Hengelo

genezing van een griffelbeenbreuk (stalrust??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 18:20

Kobus is twee weken geleden geopereerd aan een gebroken griffelbeen.
Van de arts die hem heeft behandeld kreeg ik het advies om hem 6 weken volledige stalrust te geven (dat doe ik ook braaf).
Maar nu heb ik een paar mensen gesproken die het daar niet mee eens zijn (stilstand=achteruitgang) en daar kan ik me opzich ook wel in vinden.
Nou was ik wel benieuwd wat jullie daarvan vinden......
Kobus' pezen zijn niet aangetast, en beweging is natuurlijk ook goed voor de bloedsomloop.....
Ik ben zeer benieuwd.


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:24

Lijkt me handig als je een paar dierenartsen opbelt en de situatie uitlegt. Zo hebben ze in Emmeloord 's ochtends en bij Pijls en Offereins tussen de middag gratis telefonisch spreekuur. Vraag je gewoon wat zij voor beweging adviseren na de operatie (hoe lang rust, hoe beginnen enz). Dan heb je in ieder geval advies van een medicus die hier vaak mee te maken heeft. Mijn paard had een gebroken griffelbeen maar is niet geopeerd, maar met shockwave therapie behandeld. Na 3 dagen mocht ik met hem stappen en na 3 a 4 weken erop (Van Schie Wassenaar; kan je natuurlijk ook even bellen). Suc6!


mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:55

die van mij heeft ook totaal 8 weken stalrust gehad. mocht wel de laatste 2 weken beginnen met iedere dag 10 min wandelen en dat uitbouwen ( was een hele kluif en moets ook op de kalmerende middelen) bij die van mij is alles helemaal goed gekomen. mijn paard was ook geopereerd.
Ik zou em maar aan het advies van de arts houden. zal toch wel niet voor niks stalrust zijn na zo'n operatie

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: inge_romeo en 32 bezoekers