Ooit een paard op een veiling gekocht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Ooit een paard op een veiling gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 19:36

Heeeeej Bokkers!!

Ik was gisteravond naar de 3 en 4-jarigen veiling in Weert geweest (IJzeren Man).. Het duurste paard was er 1 van 150.000 euro!! Bloos!

Ik vroeg me af of er iemand op Bokt is die wel eens een paard heeft gekocht op een veiling, en wat voor paard. En hoe dat nou is, want je kent het paard helemaal niet qua karakter, toch?
Ben heel benieuwd!!

Groetjes, Marielle

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:51

Wow die mensen van dat paard zijn wel heel erg binnen Wow!

Wij hebben wel een keer een veulen VERKOCHT op een veiling. Beestje doet het aardig goed, springt nu Z2 met winstpunten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:58

Ik denk dat de meeste paarden die via de veiling verkocht worden, bij handelsstallen of ander soort 'profs' terecht komen. Die zullen zo'n paard waarschijnlijk goed aanrijden en eventueel nog verder doorrijden, om hem vervolgens tegen een nog veel leukere prijs te verkopen.

En voor profs speelt karakter toch niet zo'n grote rol. Zoveel mensenkarakters, zoveel paardenkarakters. Als het om een echt goed paard gaat, verkoopt hij uiteindelijk toch wel.

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:58

Bij mij op stal kopen ze meestal de veulens bij zulke veilingen. Maar deze mensen hebben er dan ook echt verstand van. Een vriend van mij heeft 1 jaar terug zijn paard ook bij een veiling gekocht, echt een prachtbeest.

Voor de veiling hadden ze een veulenboekje waar alle veulens instonden. Stond een foto bij (soms met moeder soms alleen) ook de afstammelingen stonden erbij. Die mensen weten vaak al hoe die afstammelingen zijn. En hebben ook al vaak een voorkeur. Natuurlijk zie je pas op de veiling zelf hoe het beestje in het echt is.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:34

heee

wij waren gisteren ook in weert, en die voor zoveel geld weg ging, was toch zeker wel een erg gave bok! maar ja dat mag dan ook wel Knipoog ik zelf heb nog nooit een paard op de veiling gekocht, maar vriendin van mij (desiree83) heeft wel eens een veulen op de veiling gekocht.

en bij deze veiling kon je de paarden van te voren al uitproberen.

Hier het topic, over de veiling van gisteren :

[FA] 3 september Dutch Sport Horse Sales in weert

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 19:22

Ja, idd.. Als het paard goed kan lopen willen ze hem toch wel. Was inderdaad een leuk paardje!! Maar wel 'n dure.. Bloos!
En Neel: Dan was dat toch geen slecht paardje!! Tong uitsteken

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:33

Kwaliteit op zo'n veiling is over het algemeen hoog. De veulens/paarden die er komen zijn al door 'experts' geselecteerd...

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 19:41

Jaa, klopt. Er lopen eigenlijk geen slechte tussen. Er was er wel een die niet verkocht werd. Maar die zetten z'n rechterachterbeen ook vreemd neer, vandaar denk ik. En ze zijn zowieso al naar veel keuringen geweest, dacht ik.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:51

Wij hebben eens een veulen op een veiling gekocht. Helaas groeide ze niet uit tot het paard waar we op gehoopt hadden. We hebben haar verkocht toen ze 3 was.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:52

niet in Nederland, wel in Oostenrijk, het ras: Norikers!

Daar worden niet de beste paarden op veilingen aangeboden, je moet er heel erg uitkijken wat je koopt