Zie ik dat goed??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Zie ik dat goed??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-02 15:34

Gister naar de Amerikaanse Markt geweest in Rolde. Dat is elk jaar op tweede paasdag en het is altijd erg gezellig. Helemaal omdat het gister zulk mooi weer was, was het erg druk. Overal kraampjes en een grote kermis.

Op het middenterrein werd een vierspan-show gegeven. De koetsier had een microfoontje en gaf uitleg wat hij aan het doen was. Ik heb helaas maar heel even kunnen kijken want we kwamen aanlopen toen het bijna afgelopen was. Maar het einde van de show wil ik jullie niet besparen Haha!

Op een gegeven moment racen die beesten in volle galop rond op het veld, de koetsier neemt afscheid van het publiek met de woorden: "Bedankt Rolde, dit was het dan, tot ziens!"
Hij zorgde er nog even voor dat hij goed de aandacht van de paarden en het publiek had, dus ik dacht, die gaat in volle galop het terrein af, maar nee, ze denderen zo in galop met 4 paarden en koets de wagen in!

Ik stond echt zo te kijken van Verward waar zijn ze nou Verward heb ik dat goed gezien Verward Was er nog een paar minuutjes sprakeloos van, nu nog eigenlijk *LOL* Ik neem aan dat ze dat vaker doen met die paarden want die liepen er vol vertrouwen in, maar zo groot is zo'n wagen niet, die paarden moeten in de wagen flink op de rem en dan maar duimen dat ze niet in paniek raken. En als je op de koets zit mag je ook wel uitkijken dat je je kop niet stoot want je vliegt met geweld die wagen in.
Ik weet niet, het zag er wel spectaculair uit, maar zijn de meeste spectaculaire dingen niet spectaculair omdat ze eigenlijk supergevaarlijk zijn?

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:42

Ik heb da ook weleens gezien ja, dat ze zo de vrachtwagen in galopperen. Dat was een paar jaar geleden bij Indoor Brabant. Maar ik weet niet meer wie dat was,een vrouw in ieder geval. Was wel raar om te zien
Laatst bijgewerkt door Cissi_D op 02-04-02 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:42

ja, die show heb ik ooit gezien op Paard 19.. of 2000 ofzo. Echt heel gaaf en spectaculair. Ze komen ook zo de wagen uit overigens. Hier geldt weer het woord dat ze wat mij betreft boven iedere poort van iedere stal of manege mogen hangen: vertrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:46

Ik heb het eens op tv gezien, niet irl helaas.
Maar dat heeft gewoon met training te maken.
En training is altijd gebaseers op vertrouwen.
Die paarden raken daar echt niet in paniek hoor.
Anders werd het niet zomaar gedaan Haha!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:53

ja dat heb ik ook wel is gezien!
ahaha ik stond echt van Huh???? En het gaat ook elke keer goed volgens mij Wel knap hoor

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 16:56

Wie gaf die show?
Bij de officiele opening van het nieuwe Divoza pand was er ook zo'n koetsier met een 2 span en een vrachtwagen. Anky van Grunsven zat bij hem op de bok, had het idee dat ze het niet echt geweldig vond, evenals de beide Divoza baasjes Haha! Maar het zag er wel erg cool uit!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 16:56

ja dat heb ik volgens mij ook wel een keer gezien. maar weet alleen niet meer waar en wanneer Verward Haha!
ziet er wel heel gaaf uit al zou ik het persoonlijk nooit doen

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 19:28

Was het een vierspan Haflingers?

Heb op de Palm Challenge Cup een vierspan Haffies gezien die enkel dit soort stunts deden. Dwars door een grote hoepel met daaroverheen in een brand gestoken laken en meer van dat soort dingen.

En idd vertrouwen is hierbij het sleutelwoord!

Wel onwijs gaaf om te zien!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 12:37

Nee 't was geen vierspan Haflingers. Vier grote bruinen.
Ik heb nog naar de naam gekeken op de trailer maar ben het alweer kwijt, uiteraard Frusty
Ja het zag er zeker gaaf uit, maar als je het niet verwacht sta je echt zo te kijken van Verward

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 15:08

ja heb ik ook gezien bij de csi geesteren.....best hard..beestjes helemaal bezweet de vrachtwagen in en toen reed de vrachtwagen weg..worden die dieren niet ziek zo??
zielig is dat he?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 15:20

Heb ik ook ooit gezien, een vierspan met mieke Tergouw kwam van de vrachtwagen afgedenderd en denderde ook weer erop na afloop. Maar je snapt natuurlijk wel dat ze zo niet naar huis gaan he. DAt kan nooit goed gaan. De paarden gaan er daarna gewoon weer af, worden uitgestapt en gaan daarna met transportbescherming en tussenschotten weer de vrachtwagen op.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 15:46

Ik heb ook eens zo'n show gezien. Dat was op Den Helder Maritiem *LOL*
Ik heb net even opgezocht wie er verantwoordelijk was voor dat spektakel, Ton Kruithof heette die man Haha!

Die paarden worden daarna trouwens weer goed uitgestapt hoor Party!!