Wondje en vliegen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Wondje en vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 19:25

Pim heeft net een hele harde klap gehad tegen z'n boeg van een ander paard en daar is het nu dus open. Het is meteen ontsmet en op zich zal hij het natuurlijk wel overleven, maar er zitten allemaal vliegen in en dat is natuurlijk niet zo hygienisch.

Nu leek het mij voldoende om het gewoon iedere dag schoon te houden met gekookt water en dan opnieuw te ontsmetten, maar is dit wel voldoende. Heb er even wat studieboeken op na geslagen en daar stond, dat ze het bij koeien insmeerde met groene leem klei, is dit voor Pim ook een oplossing en zo ja, waar koop je zoiets?



ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 06:31

smeer er iets op , een zalf waardoor de vliegen er weg blijven.
lijkt me niet slim om met water te gaan smeren omdat de wond dan nat wordt en droog heelt het t beste.

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:48

geen groene klei op de wonde smeren maar goed uitwassen met isobetadine water en daarna goed ontsmetten met isobethadine !
met een wond en vliegen moet je oppassen want vliegen leggen hun eitjes in de wonde en de larven eten je paard letterlijk op ! dus 2 x per dag goed uitwassen en ontsmetten

groetjes

a dog is for life not just for christmas

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 13:44

shana schreef:
geen groene klei op de wonde smeren maar goed uitwassen met isobetadine water en daarna goed ontsmetten met isobethadine !
met een wond en vliegen moet je oppassen want vliegen leggen hun eitjes in de wonde en de larven eten je paard letterlijk op ! dus 2 x per dag goed uitwassen en ontsmetten

groetjes


Ja dit is helemaal mijn idee OK dan!

Hier zijn we momenteel mee bezig, we wilden het eerst afdekken voor de vliegen, maar de wond geneest open natuurlijk beter. En zalf trekt naar mijn idee alleen maar meer vliegen aan, dus nu wassen we het steeds grondig uit en daarna opnieuw ontsmetten...

Mag ik trouwens vragen waarom groene klei niet gebruikt mag worden, want bij koeien gebruiken ze het wel Knipoog

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:37

Je kan ook iets van antivliegen spul rond de wond smeren, maar dan moet je wel uit kijken dat het er niet in loopt, wie is er zo gemeen tegen Pim geweest Verdrietig


Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:40

een vliegendeken opleggen?

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 17:44

Letizia schreef:
Je kan ook iets van antivliegen spul rond de wond smeren, maar dan moet je wel uit kijken dat het er niet in loopt, wie is er zo gemeen tegen Pim geweest Verdrietig


We hebben van Dijk gebeld en hij vond vliegenspray rond de wond inderdaad het beste idee! Pjotr is duidelijk de baas in de wei en af en toe moet hij dat even hardhandig duidelijk maken...hij trapte gisteren zomaar uit het niks keihard tegen z'n boeg. Marieke zat in de achtertuin en hoorde achterin de wei de klap Verward


minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 20:43

Haha, dank je zal ik doen Lachen

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 23:51

normaal mag je groene klei op wonden smeren maar mijn paard heeft eens een heel dik been gehad door groene klei op de wond te doen , dus ik smeer geen klei meer op een wond !

gewoon goed ontsmetten en dan blijven de vliegen er wel af

veel succes ermee

groetjes

a dog is for life not just for christmas


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, blokfluit, Fnanne, jen, Lara_ en 15 bezoekers