nog een tip voor het wegkrijgen van wintervacht??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

nog een tip voor het wegkrijgen van wintervacht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 15:04

Carlos verhaard al lekker, maar ik krijg de haren bij zijn hals en hoofd niet echt weg. Ik heb al een ros en een poetsblok gebruikt, maar ze gaan niet echt makkelijk weg Verward Misschien duurt het nog een tijdje, voordat ze losser gaan zitten. De haren op de rest van zijn lichaam, laten wel goed los. Hij staat zonder deken in stal.
Wie weet er een oplossing?

gr kathelijn



obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:08

beetje lijnzaadolie over zijn voer heen en toch met een poetsblok lekker in de weer blijven... het gaat er vanzelf wel af.. succces sandra! Lachen

keep calm, I'm engaged!!! <3

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:11

Portie geduld en ellebogensmeer. Lijnzaadolie over het voer en poetsen met een poetsblokje. Over een week of twee is alles eraf...

Je suis Charlie.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:17

Misschien helpt het om 's nachts een dun dekentje op te doen. Verder werkt lijnzaadolie over het voer goed, en die poetsblokjes vind ik erg handig *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:19

je kunt er geen haren uittrekken, die moeten vanzelf loslaten.

Op een gegeven moment laat et heel snel los en dan gaat et et snelste met een zweet mes (zo'n ijzeren met 2 van die handvaten) en dan met de ribbeltjes kant er overheen gaan, je bent zo klaar!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:31

Sorry hoor, maar het gaat hier over een HOOFD!! Dat doe je toch niet met een zweetmes?!? Verward Dat doet hartstikke zeer... Gewoon met rubberen roskam zachtjes poetsen en nog eens poetsen. Lijnzaad en evt zonnebloemolie door het eten geven.

Toos paardloos

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:40

imker schreef:
Sorry hoor, maar het gaat hier over een HOOFD!! Dat doe je toch niet met een zweetmes?!? Verward Dat doet hartstikke zeer... Gewoon met rubberen roskam zachtjes poetsen en nog eens poetsen. Lijnzaad en evt zonnebloemolie door het eten geven.


zelfs een rubberen roskam vind ik te hard voor het hoofd, ookal gebruik je m zachtjes.

Ik gebruik op het hoofd als ze erg verhaard een massagehandschoen, of gewoon een halfzachte borstel en draai daar rondjes mee, vind ze heerlijk.
Als ik een rubberen roskam zachtjes gebruik op haar hoofd vind ze vreselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:52

Ik doe het met een rubberen handschoen met nopjes, die ik gekocht heb bij de Intratuin voor Hfl 4.95 omdat het eigenlijk een hondending is.
Als het zo'n paardending is moet het meteen 3x zoveel kosten en zijn de noppen groter en da's nou net niet handig!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 20:25

een hard plastik roskam is het handigst voor het verharen. Die van mij ros ik ook op het hoofd, vind ie heeeerlijk Lachen (dan wel met zo'n plastik kam met plastig haartjes zegmaar en niet de gewone plastig ros)

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 22:24

Doet een zweetmes dan niet zeer als je hem voor zweet gebruikt???
Ik gebruik ook een zweetmes, daar ga ik zacht me over de vacht, en de haren die los zitten trek je er zo uit. Uiteraard doe ik niet de benen en het hoofd. Werkt super!

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 22:31

Oeps Bloos niet in de gaten dat et om et hoofd ging, weer eens niet goed gelezen, et hoofd doe ik meestal met een plastic borsteltje.

Ennem, ik ga er niet zacht overheen hoor met dat zweetmes, dat kan best hard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, Lucia88, Vagabondo en 132 bezoekers