Auto ongeluk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Auto ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-02 10:34

Gister kwam ik 2 vriendinnen tegen. Dus even staan praten zeggen ze: 'Heb je het gehoord van Usgum?' Ik: 'Nee wat dan?'
'Die is dood'
Ik: 'Wat?!!??!'
'Ja hij is gister verongelukt met zijn auto'.

Usgum (weet niet precies hoe je het schrijft), is een turkse jongen van 18 jaar en woont in de buurt naast ons en kwam weleens bij ons in het buurthuis.
Hij had als het goed is van het weekend zijn rijbewijs gehaald, kwam toen nog super blij in zijn auto langs ons plein rijden evenpraten enzo...
Maandagavond heeft hij dus dat ongeluk gehad.
Hij reedt in de Mercedes van zijn vader.
Op een gewone weg met veel bochten reedt hij geloof ik 105 en probeerde toen 2 auto's in te halen in een bocht. Toen is hij tegen een boom aangeknald.
Eerder die dag fietste ik al langs die weg met een meisje en zagen we al rozen bij die boom liggen... Later kreeg ik dus te horen dat Usgum daar overleden was Verdrietig

Later kwam ik er ook nog achter dat het een neef van een vriend van school was.....

Ze gaan hem opmaken en dan gaat hij naar Turkije Verdrietig

Zo jong nog... Het klinkt misschien banketstaaf maar het is wel zijn eigens chuld. Je gaat toch niet op een gewone weg waar je geloof ik 50 mag ofzo, 105 rijden en nog inhalen in een bocht ook... Frusty

Mijn vader kon hem wel goed, hij dartte altijd met hem in het buurthuis die schrok zich dus ook kapot toen ik het vertelde.
Zo jong nog.... Frusty Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Charmotte op 02-04-02 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 10:37

Tja stoer doen, Mercedesje onder je kont, net je rijbewijs en dan maar ff kijken hoe hard die nou niet werkelijk kan binnen de bebouwde kom. Mag blij zijn dat ie verder niemand geraakt heeft!!!! Verder heb ik er niets over te zeggen...

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 10:50

ja door zo'n een kl##tzak is mijn mobiliteit ook verwoest,ik zeg niet mijn leven want dat doe ik nog,maar net rijbewijs een auto huren mercedes 500 sel,en dan met 180 km per uur bij mij in de auto rijden,ik stond bijna stil op de snelweg ivm met file,lekker stoer doen vriendinnetje naast hem was bijna gestikt door veiligheidsriem die longen ingedrukt hielden, de z*kkenwasser,zelf heeft hij niets,nooit gebeld ook hoe het ging,ook nooit excuus gehad z*kken zijn het en blijven het,ik ben blij dat er een rijbewijs is met punten telling,fout maken oke maar onverantwoordelijk rijbewijs weg voor altijd graag.

Rinus

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 11:22

Tja sorry maar het is zijn eigen schuld. Als je net je rijbewijs hebt, heb je sowieso nog niet super controle over je auto, pas na een tijd heb je echt de ervaring. En als je dan ook nog in een bocht gaat inhalen...

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 11:32

Je zou toch denken dat je tijdens je rij-opleiding op zulke gevaren gewezen wordt en er zal je vast ook geleerd worden wat een doorgetrokken streep inhoudt.

Inderdaad, maar goed dat er niet meer doden en/of gewonden zijn gevallen. Hoe kan iemand zo onverantwoordelijk zijn .. Dit is iets wat ik nooit zal begrijpen, net zo min als die lui die elke keer weer straalbezopen achter het stuur kruipen en de levens van onschuldige mensen en dieren op het spel zetten. Wat mij betreft mag na een zon vooval het rijbewijs ingenomen worden. Heel goed trouwens, dat nieuw ingevoerde puntensysteem ..

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 11:37

evengoed heel erg vervelend. Ik kan me voorstellen dat zijn ouders, familie en vrienden er kapot van zijn.

Ik weet nog de eerste dag dat ik mijn rijbewijs had; ik voelde me geweldig en dacht dat ik alles kon. Jeep van mij moeder geleend en scheuren maar. Snelweg opgereden, en ik hoor opeens een heleboel getoeter. Bleek dat ik iemand niet gezien had in de blinde hoek toen ik invoegde.
Gelukkig geen brokken veroorzaakt, maar het had ook anders kunnen aflopen.
Ervaring doe je alleen op als je rijdt, en we moeten het allemaal leren.

Als er iemand van bokt overlijdt omdat zij/hij de cap niet op had zeggen we dan ook allemaal; 'eigen schuld'? Tuurlijk dom van hem, maar zo doen we allemaal wel eens domme dingen, toch?

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 11:45

lis schreef:
Als er iemand van bokt overlijdt omdat zij/hij de cap niet op had zeggen we dan ook allemaal; 'eigen schuld'? Tuurlijk dom van hem, maar zo doen we allemaal wel eens domme dingen, toch?


Als je je cap niet ophebt ben je alleen een gevaar voor jezelf.
In dit geval worden de levens van onschuldige mensen op het spel gezet, dat vind ik een heel groot verschil!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 11:55

Die vader had zijn zoon moeten kennen. Mijn ouders kennen mij en die weten wat ze wanneer ze mij kunnen (mee)geven. Daarom kreeg ik met mijn 16e geen bromfiets en mijn zus wel.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 13:09

Gelukkig dat hij tegen een boom is geknald en niet op een tegenligger. En dan vind ik het nog zonde van de boom en zonde van de auto.

Een vriend van mij is net 2 weken van de intensive care af omdat zo'n pisvlek het nodig vond om hem als rem te gebruiken ipv een boom. Het is twijfelachtig of hij ooit nog zonder hulpmiddel kan lopen.

Vraag me af hoe die jongen überhaupt zijn rijbewijs heeft kunnen halen, want rijden kan hij blijkbaar niet. Nu is er in ieder geval weer een idioot minder op de weg, scheelt weer.

Absoluut sneu voor de familie, zoiets wens je niemand toe, maar hij heeft het aan zichzelf te danken.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 18:13

Idd heel triest. Dan hoorde hij bij 1 van de 16 dodelijke slachtoffers die zijn gevallen in het verkeer deze pasen. Het is namelijk irritatie weekend volop. Al die 40 km per uur rijders! En ach het is makkelijk te zeggen dat het je eigen schuld is, het is uiteindelijk altijd je eigen schuld bij roekeloos gedrag, maar ik vind het wel hard op te stellen dat het zonde is van die boom. Vind het wel een goeie zaak om dat tijdelijke rijbewijs in te voeren, want zoals je ziet uit de verhalen van Charmotte en andere verhalen die je hoort hebben veel jonge mensen geen verantwoordelijkheidsgevoel.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 18:31

Prima schreef:
Het is namelijk irritatie weekend volop. Al die 40 km per uur rijders!


Hou op, schei uit! Vooral die oude mannetjes met hoedjes, oma er naast en hup op familie-bezoek. Je kunt echt beter doordeweeks in de spits rijden, dat zijn voornamelijk mensen die vaker op de weg zitten en weten waar ze mee bezig zijn.

Tijdelijk rijbewijs met punten vind ik ook zeker een goede zaak. Ik vraag me alleen af hoe die puntentelling werkt. Iemand die dat weet? Is 1x geflitst met een paar kilometer te hard of foutparkeren ofzo gelijk een punt of moet je daar zwaardere overtredingen voor maken? Of zijn die dan weer 2 punten?

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 18:39

Nieuw: het ‘puntenrijbewijs’

Een van de nieuwe regels is de invoering van het zogenaamde beginners rijbewijs, ook wel ‘puntenrijbewijs’ genoemd. De beginnende bestuurder krijgt in principe een rijbewijs onder voorwaarden. Als hij of zij zich binnen vijf jaar schuldig maakt aan drie zware verkeersovertredingen, dan moet er een onderzoek gedaan worden naar de rijvaardigheid. Het is te vergelijken met een nieuw examen. Zak je hiervoor, dan wordt je rijbewijs ongeldig verklaard en kun je alleen een nieuw rijbewijs behalen door weer helemaal opnieuw rijexamen te doen.

Om welke overtredingen gaat het dan?

v Je zodanig in het verkeer gedragen dat er gevaar of hinder voor andere weggebruikers ontstaat of kan ontstaan.

v Schuldig zijn aan een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar lichamelijk letsel.

v Ernstige snelheidsovertreding.

v Je voorganger te dicht volgen oftewel kleven.

v Andere overtredingen van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens tengevolge waarvan een aanrijding plaatsvindt waarbij schade ontstaat.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 18:50

Ludo schreef:
v Je zodanig in het verkeer gedragen dat er gevaar of hinder voor andere weggebruikers ontstaat of kan ontstaan.


Die andere zijn duidelijk. Dit vind ik een vage. Gevaar of hinder ontstaat nogal snel.

Foutparkeren bijvoorbeeld. Stel dat je je auto midden op de stoep zet. Dan hinder je de voetgangers nogal en je brengt ze zelfs in gevaar als ze over de weg moeten. Maar een zware overtreding wil ik het toch niet noemen. (wel asociaal). Kost dat je dan een punt?

Of niet goed in je dode hoek kijken.

Moeilijke regel hoor!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 18:51

Hoe heeft die in godsnaam ooit zijn rijbewijs kunnen krijgen!

Wat een randdebiel zeg, gelukkig heeft ie zich zelf ermee gekilled (weer een probleem minder) en niet iemand anders. Dit is nog mazzel. Hij had heel wat ernstigere schade aan kunnen richten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 20:45

Gossie, wat ellendig zeg.......

Ik ben het voor een heel groot deel met bovenstaande reacties eens: het is echt van de waanzinnige dat iemand zulke fratsen uithaalt in het verkeer, en dat dit dus de logische gevolgen zijn (of nog erger: een onschuldig persoon die er ongewild bij betrokken raakt).

Blijft staan dat het voor de familie, vrienden en bekenden ontzettend triest is dat zo'n jong persoon op deze manier aan z'n einde komt.
Die kunnen er tenslotte ook niets aan doen, maar zitten wel met het gemis te kijken.
Sterkte......

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 22:03

Ik rijd dagelijks langs zo'n mooi kruisje omgeven door een wit hekje.
Ook hier waren er van die eikels die op de 80 km weg zonodig harder moesten rijden dik over de 100 door een flauwe bocht. ja iets te verkeerd ingeschat(als ze ook nog niet aan het inhalen waren).
Knallen dus op de andere weghelft en nemen nog even een ander mee ook.
Deze persoon heeft het dus wel overleefd, maar ik geloof dat van de foute auto beide inzittenden zijn omgekomen.


Dan nog het mooie kruisje voor mijn stal.
Ook hier een stel randdebielen die zonodig met 100 door de bocht moesten.(de 50 zone is net na de bocht afgelopen, dus waarom niet alvast het gaspedaal flink intrappen)
Macht over het stuur verloren en zo het fietspad op waar net een meisje van een jaar of 18 fietste.
Meisje morsdood, bestuurders hadden geloof ik niks.( ik stond daar toen nog niet maar heb het hele verhaal wel gehoord.

ikke

Berichten: 37537
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 01:09

Kijk en voor iedereen die zich afvraagt waarom ik bepaalde auto's van engelse makelij rijdt, dan is bovenstaande een van die redenen.
Ik ben een neef verloren door een soortgelijk ongeluk met een motor. Het was de vierde keer, of zoiets, dat hij z'n motor total-loss reed, dan kun je erop wachten dat ie het een keer niet meer navertelt. Het blijft echter heel naar om op een dergelijke manier familieleden te verliezen, eigen schuld of niet.
Voor de nabestaanden heel veel sterkte.