Zadeltest op de 56 km van Holten..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Zadeltest op de 56 km van Holten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 16:10

En zeer geslaagd Haha!
Ik zal proberen het kort te houden..

Op de planning stond 100km, wegens rugklachten had ik daar 82km van gemaakt en door een nieuw zadel toch maar de 56km. Een kortje dus, vergeleken met voorgaande wedstrijden. Desondanks zenuwachtig; hoe zal het zadel bevallen, plotse hitte, etc.

Om half 10 van start gegaan. Ik voelde meteen dat mijn beugels ongelijk zaten, maar gunde geen tijd om ze te verhangen (nogal een klusje met een nieuwe Podium..). Navy liep heerlijk. Ontspannen; ik kon direct mijn teugels loshangen en op een handje rijden, maar toch enthousiast en voorwaarts. Heerlijk, een keer geen massastart! Alles ging zoals het hoorde te gaan en ook in de vetgate was alles prima. Een Atje, mooi! Echter.. een turgor van 3!!
Ondertussen werd het heter en heter en ik maakte me meer en meer zorgen over het niet willen drinken van Navy. Ik besloot toch de vetgate uit te gaan en als ze op 40km nog nooit gedronken had, te stoppen. Ik vond een turgor van 3, warm weer, en toch een vrij snel gereden eerste traject een erg groot risico.

Eerste groompunt na de vetgate; niet drinken. Volgens mij kaart zou de tweede groompost niet veel later zijn, maar die hebben mijn grooms gemist... En die daarna ook.. En tja, toch maar doorgereden.. Uiteindelijk zag ik ze pas op 55 km weer, en toch heeft ze een emmer naar binnen gelurkt. Helaas bleef het daarbij. De laatste 3 km heb ik overigens gestapt, waardoor mijn snelheid gigantisch omlaag ging.

Nakeuring; turgor van 3.. Navy had ook duidelijk wel een klap gehad zegmaar. Ze viel veel in tolt/telgang tijdens de locomotie (om haar typische Draversgangetje toch nog een A Haha! ), en had geen belangstelling voor appeltjes.. Weliswaar goedgekeurd, maar voor mezelf geen lekkere wedstrijd gereden.

Uiteindelijk als 4e geeindigd met een snelheid van 13,22 km/u. Niet iets om niet trots op te zijn, maar gewoon geen geslaagde rit. Continu gestressed in het zadel gezeten, wat ook weer doorvoerde naar mijn grooms. Twijfel nu ook nog of ik in Ommen wel de 105 zal starten.. Als ze dan niet drinkt is het helemaal fout..

MAAAAAR.. Ik heb wel genoten van mijn zadel! De allereerste wedstrijd sinds 2,5 jaar en volgens mij zelfs de allereerste rit sinds 1,5 jaar, zonder rugpijn! Dat is zo'n onverstelbaar gevoel. Ben zo heppie met mijn zadel Lovers

Bij deze iedereen gefeliciteerd! En even een speciaal bedankje voor Viv, die zo lief was mij haar schaap uit te lenen (voor onder het zadel wel te verstaan) en zelfs te verkopen. DANKJEWEL!

Groetjes

*Foto's volgen, staan op de digi van mijn vriend, en die zit op school Haha!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:35

nou, dat moet een opluchting zijn, eindelijk eens zonder pijn in je rug!
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, maar wel rot dat ze zo slecht gedronken heeft!
Latoy drinkt ook altijd beroerd maar nu dronk ze na de vetgate best goed en duwde zelfs een paar keer een ander paard uit een emmer! Nou, dan mag je wel verbaasd staan ben haar!
Gelukkig is alles met Neef toch goed gekomen! en ik zie je in ommen! Wij gaan de 74 km doen!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:59

Mooi dat het toch nog is goedgekomen! Lachen En dat je geen rugpijn meer hebt, het lijkt me inderdaad een hele opluchting. Nog veel plezier in Ommen! Haha!

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:22

Gelukkig beviel het zadel dus super. De weersomslag was voor veel paarden erg zwaar denk ik. Hopelijk is het wat koeler in Ommen, dan komt het vast goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 01:17

Het is heel mooi dat je eindelijk een fijn zadel hebt waar je van kan genieten Lachen En veel succes in Ommen!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 09:13

Dankjulliewel Haha!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:33

fijn dat je nu een goed zadel hebt... zowel voor jezelf als voor navy!!!!

pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:21

Eindelijk !!!!

Maarja je weet dat ik al 2 jaar ofzo zit te wachten totdat je eens een andere zou zoeken , hihihi.

Welk type Podium heb je nu ?

Ikzelf vind vooral de LDM er erg aantrekkelijk uitzien

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 15:53

Ik heb het Trekmodel. Ben er zooo blij mee Haha! Zit heerlijk en Navy beweegt zich zo veel vrijer..

pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:01

Joh , er stonden er hier 2 op Bokt te koop , was dat niks voor je dan ?

Of ben je gesponsord bij nieuwe aankoop Tong uitsteken

Wel erg tof hoor dat je nu tenminste weer enthousiast naar het opbouwen van je afstanden kan kijken , afzien okee , maar het moet niet TE gek worden natuurlijk Haha!