wat voor verf ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

wat voor verf ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-02 10:29

haaaii... mijn paardje staat in een container,nu is deze best wel donker aan de binnekant en wil ik hem v d zomer dus schilderen want dan staat hij toch buiten,wat voor SOORT verf kan ik hier het beste voor gebruiken??? het is zo n stalen (hoe zeg je dat ?) container...
heeft iemand ervaring met schilderen van deze dingen?? graag bruikbare tips... bedankt gr sandra! Lachen

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 11:19

Ja, je hebt speciale verf die voor metaal is bedoeld, hé. Ik zou die in elk geval al nemen en misschien best lakverf. Als je paard er dan aan komt, gaat het minder snel lossen dan matte verf (dekt beter en is waterdichter).
En verder natuurlijk een lichte kleur gebruiken, dan wordt dat stal/container in zijn geheel lichter *LOL* , maar dat wist je waarschijnlijk al.

Wat zit er nu op? Gewoon de kleur van het metaal of zit er nog andere verf op?

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-02 11:41

heyy... er zit nu ook witte verf op,maar dat is er bijna allemaal af en nu komt er rood te voorschijn! ja ikwil er ook weer wit op hebben hoor..daar word het idd een stuk lichter van ja.. Haha! ik zal gewoon is rond moeten gaan neusen in de verfwinkels...... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 12:02

Kwestie van eerst goed afschuren en schoonmaken, anders bladdert de nieuwe verf er ook weer binnen de kortste keren vanaf. Dus eerst goed de oude verf eraf halen, eerst met een staalborstel voor de grote bladders, daarna met grof schuurpapier of een schuurmachinetje. Dan goed schoonmaken met ammoniakwater, om het goed vetvrij te maken anders houdt je verf niet.
Dan goed laten drogen.
Daarna lekker kwasten met metaalverf, laten drogen, licht opschuren, vetvrij maken, en weer verven. Paar lagen over elkaar geeft het beste resultaat.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-02 15:09

ok.. bedankt voor je tips! Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:12

Sonja schreef:
Kwestie van eerst goed afschuren en schoonmaken, anders bladdert de nieuwe verf er ook weer binnen de kortste keren vanaf. Dus eerst goed de oude verf eraf halen, eerst met een staalborstel voor de grote bladders, daarna met grof schuurpapier of een schuurmachinetje. Dan goed schoonmaken met ammoniakwater, om het goed vetvrij te maken anders houdt je verf niet.
Dan goed laten drogen.
Daarna lekker kwasten met metaalverf, laten drogen, licht opschuren, vetvrij maken, en weer verven. Paar lagen over elkaar geeft het beste resultaat.

Kolere...zweet staat al op mijn rug als ik het alleen al lees Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 15:22

Tja, 't kan makkelijker, maar dan moet je 't over een half jaar weer doen en da's zonde...
Voordeel van zo'n klus is wel dat je 't ziet opbouwen, dus je ziet goed waar je 't voor doet! Knipoog

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-02 15:40

Sonja schreef:
Tja, 't kan makkelijker, maar dan moet je 't over een half jaar weer doen en da's zonde...
Voordeel van zo'n klus is wel dat je 't ziet opbouwen, dus je ziet goed waar je 't voor doet! Knipoog


ja dat is zo je ziet wel waarvoor je het doet...en ik vind het lekkerder voor me paardje dan staat ie miss wat lichter....

enne xono....ja ik heb het zweet er ook al staan maar ik heb wel een paar hulpjes hoor...... hahahaha }>