Wedstrijden (Wintervacht of Deken op)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Wedstrijden (Wintervacht of Deken op)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 08:35

Ik wil komend jaar wedstrijden gaan rijden maar mijn paard staat altijd van 9 tot 4 ongeveer in de wei. Hij heeft altijd zonder deken gestaan en hij staat in een kudde dus eigenlijk vind ik dekens in de wei ook best eng.

Wat is verstandig om nu te doen:

*gewoon wintervacht laten krijgen en gewoon erg lang uitstappen met uitrijdeken en op trailer terug naar stal met zweetdeken.*

of

*deken op met de angst dat er in de wei wat gebeurt door de deken. Dat die los gaat, schuift of dat hij gaat rollen en onder de deken nat word met de gevolgen van dien!* En het is ook nog zo dat hij op een pensionstal staat en ik alleen maar s´avonds kom dus dan zouden andere mensen zijn deken moeten regelen enzo en ik zelf neit in de buurt ben en er neit gelijk gezien word als er iets is. Hij is het ook neit gewend dus weet niet wat hij gaat doen.

Moet ik voor de veiligheid gaan of voor mijn eigen angst?

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:45

Als je een goed dek koopt blijft deze echt wel goed liggen, bij ons thuis heeft alles een dek op en blijven idd ook de hele dag buiten.
Ze staan met z'n allen en er wordt zelden wat gesloopt.
Ik vind het persoonlijk erg makkelijk, ze zijn schoon en blijven korter nat, dus worden minder snel verkouden.
Maar je moet het zelf weten, het is jou beslissing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:46

Ik zou hem gewoon onder dekens zetten hoor! Wat wel heel belangrijk is, is dat je kiest voor goede waterdichte dekens (bijvoorbeeld bucas, rambo, of de zwaarste uitvoering van harry's horse).

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:54

tja als je de angst heb dat er iets gebreurd als je paard met deken op in de wei staat, zou ik dat ook geen prettig idee vinden...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:49

Omdat ik op wedstrijd ga scheer ik haar dit jaar én leg ik dekens op. Die wintervacht is niet eens onhandig (uur droogstappen na een beetje intensieve training, want nat op de trailer is 3x niks) maar staat ook nog eens heel lelijk op wedstrijd.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 12:01

Ja maar ik heb ene fries die ga je toch niet scheren Verward

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:06

Lisjuh87 schreef:
Ja maar ik heb ene fries die ga je toch niet scheren Verward


Waarom zou je een fries niet scheren??
Je scheert toch niet zn manen en benen? Alleen zn lijf? Ik heb mn Merens vorig jaar ook geschoren.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 15:18

Bij ons staan ze ook allemaal in de wei met dekens op.

Als jij een goed passende en liggende deken hebt en de buiksingels goed op maat maakt kan er eigenlijk weinig gebeuren.
Nat onder de deken heb ik ook nog nooit meegemaakt, wel een goede waterdichte kopen dan.

Op wedstrijd vind ik lange vacht idd 3 keer niks, uitstappen duurt verschrikkelijk lang, en lekker intensief trainen doe je naar mijn idee ook minder omdat je iedere keer een uur aan het uitstappen bent voordat die droog is *minimaal*
Ik ben dus voor dekens.