Zadel laten opvullen = zadel KOPEN!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Zadel laten opvullen = zadel KOPEN!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 21:00

Nou 4 dagen terug ofzow wouden we dus het zadel laten opvullen. Daar kwamne we op omdat laatst iemand bij ons op stal dat had laten doen. Dus die man komt...tja ik kan het wel opvullen maar zal weinig uitmaken het adel ligt helemaal neit goed het is achter veelste laag! Zadel ligt er al 5 jaar op wij hebben hem pas 1 jaar het paard maar dat zadel hebben ze altijd gehad! Die man zei gelijk dat we blij moesten zijn dat hij nog geen rugproblemen had! Dus tja optie nieuw zadel kopen. We wouden toch al een dressuur zadel maar wouden we eerst voor sparen nouja is dan niet anders! Moet wel zeggen ik had na 5 minuten rijden al spierpijn in dat zadel voor proef dat word als we hem hebben weken spierpijn

Ik moet wel zeggen dat we het eigenlijk ook hadden kunnen merken dat het zadel niet goed lag want ik zat veelste ver naar achter en benen ver naar voren en omdat je bij een vzh zadel met korte beugels rijd omdat je anders geen steun hebt duik je ook eerder naar voren...Dus over 8 tot 12 weken hebben we het zadel en word mijn zit waarschijnlijk ook beter en waarschijnlijk gaat me paardje er ook nog lekkerder door lopen!

WEl dom ik had de dag van te voren 2 vzh dekjes bij de divoza besteld!!!

Maja als me paard maar geen rugklachten krijgt!

Afbeelding

Afbeelding

Hijs is best lang he?? Ik krijg zijn achterhand er ook moeilijk onder...

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=


Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:05

mmm, eerlijk gezegd is je verhaal een beetje vaag Verward

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:22

Ja, vaag...en kijk het even na op rare spelling voordat je op OK drukt!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:24

Pfff, ik begrijp er bar weinig van Verward

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:29

Lisjuh87 schreef:
Nou, ongeveer 4 dagen geleden wilden we dus het zadel laten opvullen. Daar kwamen we op, omdat laatst iemand bij ons op stal dat had laten doen. Dus die man komt..."tja ik kan het wel opvullen, maar dat zal weinig uitmaken, het zadel ligt helemaal niet goed, het is achter veelste laag!"

Zadel ligt er al 5 jaar op, wij hebben hem pas 1 jaar het paard, maar dat zadel hebben ze altijd gehad! Die man zei gelijk dat we blij moesten zijn dat hij nog geen rugproblemen had! Dus, tja optie nieuw zadel kopen. We wilden toch al een dressuurzadel, maar daar wilden we eerst voor sparen. Nouja, het is dan niet anders! Moet wel zeggen, ik had na 5 minuten proefrijden al spierpijn in dat zadel, dat wordt wat als we hem hebben, weken spierpijn

Ik moet wel zeggen dat we het eigenlijk ook hadden kunnen merken dat het zadel niet goed lag, want ik zat veel te ver naar achter, en de benen ver naar voren, en omdat je bij een vzh zadel met korte beugels rijdt, omdat je anders geen steun hebt, duik je ook eerder naar voren...

Dus over 8 tot 12 weken hebben we het zadel, en wordt mijn zit waarschijnlijk ook beter, en waarschijnlijk gaat mijn paardje er ook nog lekkerder door lopen!

Wel dom, ik had de dag van te voren 2 vzh dekjes bij de Divoza besteld!!!

Maarja, als mijn paard maar geen rugklachten krijgt!

[image]

[image]

Hij is best lang he?? Ik krijg zijn achterhand er ook moeilijk onder...


Zoiets? Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Ann op 05-09-04 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:29

Ik begrijp het wel hoor....... Haha!

Je hebt je een nieuw zadel laten aanpraten door die man Tong uitsteken

Nee even serieus, wel leuk voor je dat je nu een dressuurzadel aanschaft, maar spierpijn? Nee dat heb ik niet gehad Verward
Vee plezier met je nieuwe zadel en hopen dat je nu een perfecte zit krijgt Haha!

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:33

Volgens mij kun je de vs dekjes wel weer retour sturen? Of snel bellen, en dressuurdekjes laten opsturen Lachen

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:47

Spierpijn van zo'n heerlijk zadel?? Heb ik gelukkig niet gehad.. Tzit echt super!

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:03

mm, eerst heb je hem al een jaar, en dan heb je spierpijn van het proefrijden? Verward

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 07:41

dutske schreef:
mm, eerst heb je hem al een jaar, en dan heb je spierpijn van het proefrijden? Verward



Het paard heb ik nu een jaar, maar had spierpijn van het proefrijden op het dressuurzadel omdat je benen naar achter worden gehouden....

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:37

Spierpijn van een dressuur zadel heb ik gelukkig nooit gehad !

Veel plezier met je nieuwe zadel!

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:20

Idd ik krijg ook het gevoel dat die aangepraat is.

Mijn paard is ook erg langmaar nooit problemen mee ondervonden met zadel. Zijn hoge schoft is vaker het probleem.

Divoza is niet moeilijk met ruilen gelijk maar even bellen en het uitleggen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:41

Lisjuh87 schreef:
Het paard heb ik nu een jaar, maar had spierpijn van het proefrijden op het dressuurzadel omdat je benen naar achter worden gehouden....


Denk dat je heel lang dat heel verkeerd heb gezeten!
In elk tak van de sport moeten je benen naar achteren
(dressuur,springen,sgw etc etc)
In een VZH zadel hoef je helemaal geen korte beugels te hebben..Ik denk dat jij bedoelt of die nou een diep of ondiep zit heeft, die van mij (VZH) heeft nou toevallig een diepere zit dan mn dressuur zadel

Maar goed...denk hij het idd een beetje heeft aangepraat, maar misschien was het idd nodig en tja, een nieuw zadel is altijd wel leuk om te krijgen Knipoog

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3


Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:31

hopen dat het andere zadel lekkerder zit

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 17:31

Skitter schreef:
Denk dat je heel lang dat heel verkeerd heb gezeten!
In elk tak van de sport moeten je benen naar achteren
(dressuur,springen,sgw etc etc)
In een VZH zadel hoef je helemaal geen korte beugels te hebben..Ik denk dat jij bedoelt of die nou een diep of ondiep zit heeft, die van mij (VZH) heeft nou toevallig een diepere zit dan mn dressuur zadel

Maar goed...denk hij het idd een beetje heeft aangepraat, maar misschien was het idd nodig en tja, een nieuw zadel is altijd wel leuk om te krijgen Knipoog



Ja ik zat verkeerd omdat het zadel zeg maar aan de achterkant te laag was mijn paard loopt beetje schuin Verward dus de achterkant van het zadel was gewoon de laag waardoor ik naar achter zat en me benen niet naar achter kon houden. Ik heb ook altijd goed gezeten totdat ik op dit paard en zadel ging rijden en we hem kochtte enzo....dus eigenlijk hadden we het al eerder kunnen merken maar verder paste het zadel goed dus nooit bij stil gestaan dat het zadel aan de achterkant gewoon te laag was...

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:22

maar je zegt net dat ze dat zadel al 5 jaar gebruiken op dat paard, en dat aard heb je al een jaar, dus rij je er zelf ook al een jaar mee?

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 18:40

dutske schreef:
maar je zegt net dat ze dat zadel al 5 jaar gebruiken op dat paard, en dat aard heb je al een jaar, dus rij je er zelf ook al een jaar mee?

Ja dat zadel heeft hij al zijn hele leven....ik rij er nu een jaar mee ja maar ik zeg toch we hadden kunnen weten dat het zadel noed zat maar het lag op de rug wel goed maar voor mijn zit niet waardoor ik naar achter kwam te zitten en dat is dus niet goed voor zijn rug

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:43

Lisjuh87 schreef:
Ja dat zadel heeft hij al zijn hele leven....ik rij er nu een jaar mee ja maar ik zeg toch we hadden kunnen weten dat het zadel noed zat maar het lag op de rug wel goed maar voor mijn zit niet waardoor ik naar achter kwam te zitten en dat is dus niet goed voor zijn rug

ik val je niet aan hoor
maar waarschijnlijk ben ik heel blonT
maar als je er al een jaar mee rijdt, moest je toch al langer last hebben van zadelpijn? Verward
* Haha! *

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:53

het klinkt vaag maar het kan wel had ik ook met mijn pony na 5 jaar of meer met een zadel te hebben gekregen kreeg ze bij ons ineens schoftwondjes, en misschien gaat je paard wel beter lopen die kans is best groot en dat hij nog geen pijn heeft gehad heeft hij misschien een hoge pijngrens

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:10

Zo vaag klinkt het toch allemaal niet?

Het zadel wat op het paard ligt, hoort al 5 jaar bij desbetreffend paard.
Topicstartster heeft het paard inclusief zadel een jaar geleden gekocht en rijdt dus nu een jaar op dat zadel, de 4 andere jaren heeft iemand anders ermee gereden op betreffende paard!
Nu komt een zadelmaker en zegt dat zadel helemaal niet past op betreffend paard.
Ze krijgt een dressuurzadel op proef, wat heel anders zit dan het zadel wat ze al had, en krijgt hierdoor spierpijn omdat ze in een andere houding moet zitten.
Zo begrijp ik het verhaal!

En zadel aangesmeerd of niet.. ze was toch al van plan om een dressuurzadel te kopen en nu heeft ze er ene wat past!

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:23

ZO hehe... tis helemaal duidelijk nu Jnien... Ik hoop dat iedereen het nu een beetje snapt.. haha Das best leuk om al die reacties zo eens terug te lezen..

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:32

This_is_me schreef:
ZO hehe... tis helemaal duidelijk nu Jnien... Ik hoop dat iedereen het nu een beetje snapt.. haha Das best leuk om al die reacties zo eens terug te lezen..


Haha.. soms is goed lezen moeilijk! Knipoog Knipoog
Maar dit begreep ik uit haar verhaal.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 21:38

dutske schreef:
ik val je niet aan hoor
maar waarschijnlijk ben ik heel blonT
maar als je er al een jaar mee rijdt, moest je toch al langer last hebben van zadelpijn? Verward
* Haha! *

Ik heb geen zadelpijn Tong uitsteken het paard kan er rugklachten van krijgen maar mijn paard heeft waarschijnlijk sterke rug of hij laat het niet merken Verward

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:38

wel raar dat jullie het nog niet opgemerkt hadde


          :¨·.·¨:
          `·.
          Crumble

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 21:40

Jnien schreef:
Haha.. soms is goed lezen moeilijk! Knipoog Knipoog
Maar dit begreep ik uit haar verhaal.

Wel helemaal goed begrepen Tong uitsteken
waarschijnlijk was het niet zo duidelijk omdat ik altijd heel snel typ en alles in me hoofd dan ook een beetje snel gaat en het dus een rommeltje word omdat ik te snel ga voor me eigen dan Pling

#FriezenGek 1#
L1 + 13 Met Neelke de Super Fries....
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=752593&hilit=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, carin0903, GrapeshotBot, sterregoud, Vagabondo, xSimonee en 122 bezoekers