kitten doodziek na beh. oormijt (Oridermyl)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

kitten doodziek na beh. oormijt (Oridermyl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 12:27

Het regent weer kittens dit jaar, zo had ik er al 1 gevonden, een vriendin van mij had er 4 + moeder onder haar hoede genomen.

Mijn kitten is behandeld tegen oormijt (o.a. Haha! ) en dat is goed gegaan. Die van mijn vriending vervolgens ook maar 1 van de kittens kreeg binnen 1.5uur last van bijwerkingen waaraan het bijna bezweek ! braken, diarrhee, ondertemperatuur. Gelukkig heeft ze het gehaald na een nacht aan het infuus......
Nu blijkt Oridermyl al sinds 10 jaar (volgens de behandelende DA) uit de handel te zijn genomen in Nederland omdat kittens die beschadigde trommelvliezen hebben hier bijwerkingen van kunnen ondervinden (bijsluiter heeft het niet over deze ernstige gevolgen Boos! ) In Belgie is het gewoon te verkrijgen, ik heb het van het plaatselijke asiel gehad.

Iemand hier ervaring mee ?

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:50

ik gebruik altijd oridermyl en heb nog nooit problemen ermee gehad ! ben je zeker dat het van de oridermyl komt want dat lijkt me onwaarschijnlijk

groetjes

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 14:22

Volgens de DA komt het door oridermyl, daar zit Lindaan in wat giftig is voor katten. Er is inmiddels een 2e kitten met spoed naar de DA gemoeten, deze was er niet zo erg aan toe. De andere heeft het iig gehaald.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:30

Vreemd! En balen dat je dat van de dierenarts krijgt. Neem aan dat er wel een alternatief middel voor te krijgen is? Hoop dat het katje er geen schade aan over houdt.