[AR] wat mag een shetlander trekken aan gewicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

[AR] wat mag een shetlander trekken aan gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 13:12

ik wil met mijn pumba met een recreatiewagentje gaan mennen. nu vraag ik me af wat hij mag trekken. ik vraag me ook af wat zo'n houten recreatiewagen ongeveer zal wegen. weet iemand dit??

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:22

Hij mag/kan 3 keer zijn eigen gewicht trekken op asfalt/verharde wegen
2 keer zijn gewicht bospaden (wel van die aangestampte) en 1 keer zijn gewicht in heel mul zand en heuvelachtig gebied.
Bedoel je zo een Thali Ho wagentje?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:21

Dennis heeft in z'n eentje voor een pittig grote marathon wagen gelopen. Op de weg en in de bak(lees: kaal stuk weiland) ging dat prima. Er liep zelfs een kleinere pony voor die zelfde wagen.

Ze kunnen best veel hebben, zeker als het 'alleen maar' over de weg enzo is.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 19:45

ja het is een soot tallie ho. gewoon zon recreactie wagen met 2 voor op en 4 achter. maar ik wil ook wel eens mijn buurmeisjes mee kunnen nemen en mijn kinderen. word dat niet te zwaar dan voor hem??

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:38

Die wagentje zijn over het algemeen niet zo heel erg zwaar (wij hebben er zelf ook een gehad) maar het zijn niet echt confortabele wagentjes.
Ik zou me geen zorgen maken over het aantal personen (kinderen wegen niet zo zwaar) en zolang je lekker over de vlakke weg rijd meot het geen enkel probleem zijn.

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:10

In ieder geval wel een wagen met 4 wielen nemen! Als je iets met 2 wielen hebt en de balans is niet helemaal goed drukt er enorm veel op zijn rug. Of je tilt hem half op natuurlijk.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 14:01

ik wil op de n duur ook wel een ander wagentje maar voorlopig ontbreken de centen nog voor een ander wagentje dus ik zal het nog eventjes met deze moeten doen. nu weet ik in elk geval dat ik me geen zorgen hoef te maken over het gewicht. bedankt voor de tips.