schimmel infectie!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

schimmel infectie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 13:35

pff, zoals sommigen weten zat ik al een tijd met de handen in het haar met lowara, omdat ze zich helemaal suf ging schuren van de 1 op de andere dag. zelfs tot bloedens toe, over haar hele lichaam (inclusief haar lange manen!!!)
Omdat we voor een raadsel stonden, hadden we al allerlei middeltjes geprobeerd, en de dieren arts ingeschakeld. na een kweekje (14 dagen wachten, vol jeuk voor lowara en ondertussen pony cezanne en joey ook)
kwamen we erachter dat ze een besmettelijke schimmel infectie hebben.

Gelukkig vanaf 2 weken geleden om de 3 dagen al afgespoeld met
imaferol....eh.. zoiets, dus het ergste was al voorbij. morgen en over 14 dagen krijgen ze allerlei inentingen ertegen, en dan maar hopen dat het goed is!
was zoo bang voor zomer exceem! (nou ja, aan het eind toen ze het alle 3 hadden wist ik het eigenlijk al, van die schimmel)

M'n moeder is nogal pissed off op dit moment, WEER een dierenarts rekening die in de honderden gaat lopen. Ik moet deze 2 behandelingen uit eigen zak betalen (ai!!!)want ze zei dat als het zo door ging met Lowara, ze weg moet. (wat dus mooi niet gaat gebeuren!)

de Stand qua rare (en normale) aandoeningen van Lowara dit jaar:

-4 koliek aanvallen
-zware terugslag waardoor ze er niet goed uitzag(bleek heimwee naar de
wei te hebben)
-drachtig (OK zelf gedaan natuurlijk, maar de dierenarts heeft wel 4X
langs moeten komen)
-inentingen
-schuren (bij elkaar 3X langsgeweest hiervoor+ veel dure middeltjes en spuiten)

en het jaar is nog lang niet voorbij!!!!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:38

Sterkte meid..

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:35

Hè balen zeg..

Veel sterkte verder Ach gut

Imaverol heet het trouwens Knipoog

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 16:26

klopt imaverol, erg goed spul, het hielp goed. maar het blijft rot, zo'n paard met de raarste gezondheids problemen. Volgend jaar moet ze nog onder het mes ivm die koliek. en ik kan er nu al vanuit gaan dat ze met haar vele luchtzuigen nog wel het nodige qua kwalen erbij gaat krijgen.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:49

Bij ons op stal is ook schimmel Scheve mond . Het schijnt een beetje te heersen op het moment, er zijn meerdere stallen bij ons in de buurt waar schimmel is..

Ik hoop voor je dat het snel weer over is en dat je paardebeest dan gezond blijft. Sterkte!!!

https://www.petpictures-andmore.nl/ : Een ander licht op je mooiste foto`s

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:26

Mijn merrie heeft het nu ook Scheve mond
Ben nu ook weer met imaverol in de weer... het is echt vreselijk die schimmelinfecties Stoom uit je oren

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 21:51

ech balen he,maar de fabrikant van Imaverol doet goede zaken!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:13

hahaha jaja die loopt nu echt binnen

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 01:32

Imaverol, evt Insol spuiten en als je het nog kunt krijgen grysovulvin voeren.

Wij hebben ook weer een exemplaar staan, die zit echt helemaal onder de plekken en moest afgelopen weekend Breeders kwalificatie lopen Scheve mond
Ik ben een half uurtje aan het smeren geweest met bruine en zwarte schoenpoets en het resultaat was verbluffend Cool Geen mens heeft wat gezien en de merrie kwalificeerde zich ook nog. *LOL*

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:56

Zo te horen is Fayette dus net op tijd verhuisd Knipoog
Sterkte meid voor Lootje en Cannie Ach gut
Zoals ik je al aan de telefoon vertelde hebben Fayette en Hercules het dus (gelukkig) niet.

p.s. we hebben een trailer gekocht!!! *LOL*

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:12

Voor mijn paardje loopt er nu ook een onderzoek Scheve mond

Zep schreef:
Wij hebben ook weer een exemplaar staan, die zit echt helemaal onder de plekken en moest afgelopen weekend Breeders kwalificatie lopen Scheve mond
Ik ben een half uurtje aan het smeren geweest met bruine en zwarte schoenpoets en het resultaat was verbluffend Cool Geen mens heeft wat gezien en de merrie kwalificeerde zich ook nog. *LOL*


Eigenlijk vind ik dit niet kunnen, wie weet zijn er nu wel (indirect) andere paarden besmet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:54

ik denk dat dat wel meevalt. Het schimmelen is er al een poos uit, alleen het haar is nog niet terug.

Is teveel geld mee gemoeid om het niet te doen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 13:48

Ik had net 2 daen ervoor een clinic gehad, maar ik heb toen meteen een waarschuwings e-mail gestuurd dat ze er op moesten letten of er iets besmet was (we wisten het toen nog niet wat het was) Ook mogen leerlingen van mij niet nadat ze hier zijn geweest, andere paarden aanraken, en de kleren moeten thuis gelijk in de was.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers