BM stables

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

BM stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 10:14

www.bmstables.nl

dit leek me wel ideaal ze verkopen er recreatie ponys/paarden in lagere prijsklasses, dus geen sportpaardjes. je hebt een half jaar de tijd om in te ruilen(maar dan neit het geld terug)

nu is mn vraag: heeft er iemand daar een paard/pony gekocht?


spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

bm-stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 17:32

Zag een keer bij Divoza ofzo dat je daar niet je paard moest kopen. Weet het verder ook niet hoe dat allemaal zat. Er was iemand die had dat bij de snuffelmarkt neergezet of bij het forum.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 17:41

Dat lijkt me helemaal niets als ik zo die website eens bekijk Scheve mond Ik weet niet of je hier een paardje zou moeten kopen, ik zou het zelf in ieder geval niet doen Lachen
Maar misschien krijg je een hele andere indruk als je langsgaat ofzo..

Don't hate me cause you ain't me!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 18:10

vage site. Een valk is ineens een palomino

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 18:40

Oh bestaan die nog steeds?? }>
Ik zag een paar jaar terug een advertentie in een snuffelkrantje van dit bedrijf (ze zaten toen nog in Moerstraten) waarin ze een 3 jarige Fries aanboden voor F 3.500, luxe type, dressuuraanleg, goede gezondheid enz. Natuurlijk wist ik wel dat je voor dit bedrag gewoon geen echte Fries kan kopen, maar nieuwsgierig dat ik was toch maar eens gebeld en gevraagd hoe het kon dat ze voor zo'n prijs een Fries konden aanbieden, het was zeker een kruising ofzo? Maar NEE het was een echte fries, maar wel zonder papieren, daarom was ie zo goedkoop ( Verward vaaaaaag...)
Ik had er een vreemd gevoel over, maar uit pure nieuwsgierigheid toch maar een afspraak gemaakt om eens te komen kijken.

Op de bewuste dag toen ik aankwam, vond ik het al een raar zooitje. Er lag wel een splinternieuwe buitenbak, maar de stallen waren donker, lelijk en erg rommelig en de (toenmalige?) eigenaresse woonde in een ouwe caravan die ergens op het terrein stond. Eenmaal in de stallen vond ik de paarden er ook niet bepaald super uitzien, de paar privepaarden die er stonden zagen er wel goed uit maar de verkooppaarden... Scheve mond

De zogenaamde fries werd uit de box gehaald en tja...het leek op alles behalve een fries. Het was wel een mooi dier opzich, het was zwart en rond de 1.50 m, maar had amper behang, een kol, zeer licht gebouwd...
maar de eigenaresse bleef volhouden dat het toch echt wel een fries was, zij het een zeer luxe type! En de gezondheid, tja...er kwam groen snot uit zijn neus en hij hoestte... Scheve mond
Het mag duidelijk zijn dat ik dit dier niet gekocht heb!

Ik heb daarstraks hun site bekeken en ik moet zeggen dat alles er zo vanaf de foto wel beter uitziet dan een aantal jaar terug, en ze hebben best wel leuke paardjes zo te zien. Je kan natuurlijk altijd vrijblijvend gaan kijken en proefrijden. Wat ik van dit bedrijf "meegekregen" heb is niet bepaald een goede indruk, maar dit was een paar jaar terug en in een andere plaats, hopelijk hebben ze hun zaakjes nu beter voor elkaar!

Blijft wel een feit dat die stallen hier bij mij in de buurt idd niet zo goed bekend staan... Scheve mond Lips are sealed

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 20:02

Barokkie schreef:
Oh bestaan die nog steeds?? }>
De zogenaamde fries werd uit de box gehaald en tja...het leek op alles behalve een fries. Het was wel een mooi dier opzich, het was zwart en rond de 1.50 m, maar had amper behang, een kol, zeer licht gebouwd...
maar de eigenaresse bleef volhouden dat het toch echt wel een fries was, zij het een zeer luxe type! En de gezondheid, tja...er kwam groen snot uit zijn neus en hij hoestte... Scheve mond
Het mag duidelijk zijn dat ik dit dier niet gekocht heb!
Scheve mond Lips are sealed


Ik ben daar samen met een vriendin wezen kijken naar een paardje. Een 8 jarige KWPN Wellington merrie die M2 niveau loopt. Komen wij daar aan zien we daar een schriel merrietje die niet intensief gereden mag worden omdat ze ziek is???? Verward Verward Wij hadden de dag ervoor gebeld of we konden rijden enzo maar toen was het allemaal mogelijk. Tevens liep de merrie met een flink ontwikkelde onderhals niet nageeflijk en aan het been wat ik voor een M2 afgericht paard wel verwacht. Tevens was het geen wellington merrie maar een per ongeluk geboren veulen van een afstammeling van wellington en haar moederlijn was onbekend. Ze had geen echt vol papier en had slechts een registratiebewijs. Niet dat dit uit maakt maar ook dit klopte dus niet met ons telefoongesprek.

Toen wij daarna naar een zeer mooie 10 jarige merrie keken was ze eigenlijk niet te koop. Toen ik zag dat ze op speciaal beslag stond had ze lichte artrose en na het rijden was het toch eigenlijk geen artrose en was het speciale beslag omdat ze gevoelige stralen had (dus zooltjes met siliconen gel).

Het mag duidelijk zijn dat we hier geen paard hebben gekocht.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 20:30

Merilyn schreef:

Ik ben daar samen met een vriendin wezen kijken naar een paardje. Een 8 jarige KWPN Wellington merrie die M2 niveau loopt.


Volgens mij staat die dr nog steeds moe je maar ff kijken!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 20:39

ow maar hoe het daar eruit ziet maakt me verder niet zoveel uit. maar je hebt een half jaar de tijd, je kan je paard toch laten keuren?
dan weet je het meteen als er wat is

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 21:35

Ik ben daar ook wezen kijken voor een tinker.
Als je daar een paard koopt moet je echt goede kennis hebben van paarden, de verhalen veranderen heel de tijd en dingen als papieren en leeftijd vind ik nogal dubieus.
Er stond toen 2 hele leuke tinkers, die zouden 3 zijn maar volgens mij geen dag ouder dan 2,5...
Verder is het gewoon een hele grote handelsstal, dus alle rassen zijn aanwezig.. De paarden vond ik er ook niet echt heel erg super bij staan.
Je kan daar dus wel kopen, maar ik zou dus maar gelijk mijn veearts meenemen!!

Kijk een half jaar garantie klinkt leuk, maar je krijgt niet je geld terug. Je moet namelijk dan weer een paard van hun nemen. En die zijn natuurlijk altijd meer waard dan het andere paard en moet je bijbetalen, kun je op wachten!! En wat nou als je daar geen leuk paard meer vind???

stalmeid
Berichten: 2
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 21:55

stef schreef:
vage site. Een valk is ineens een palomino

Mag ik vragen wat een "moderator" is?
Is dit iemand die bedrijven af moet vallen op Bokt?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 22:09

stalmeid"]
[quote="stef schreef:
vage site. Een valk is ineens een palomino

Mag ik vragen wat een "moderator" is?
Is dit iemand die bedrijven af moet vallen op Bokt?
[/quote]

Haha nee hoor, is iemand die één of meerdere forums toegewezen krijgt door de beheerder van deze site, en dus de boel in die forums in de gaten houdt. Verder doen ze uiteraard gewoon vrolijk mee aan de discussies.

Maargoed...ik zou gewoon eens vrijblijvend gaan kijken...kijk ook goed naar de andere paarden. Als ik zo de verhalen hoor is het geen goed bedrijf, maargoed...dat was vaak een aantal jaar geleden zo. Ik zou gewoon eens gaan kijken.

Boogie? Hoe is het afgelopen met dat pony'tje waar je laatst naar ben wezen kijken?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 06:20

Ik geloof dat Flore Donya daar ook gekocht had. Hoe heet ze hier op bokt ook alweer, ik dacht gewoon Donya ofzo? Verward
Maar iig, zij ging kijken naar Donya en ze was verwaarloosd ofzoiets maar heeft haar toch verkocht en nu is het een prachtbeest geworden. Kwijl

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 08:52

Boogie*Girl schreef:
ow maar hoe het daar eruit ziet maakt me verder niet zoveel uit. maar je hebt een half jaar de tijd, je kan je paard toch laten keuren?
dan weet je het meteen als er wat is


Stel je niet te veel voor van die inruilgarantie hoor!
Ik heb daar ooit een Ulft merrie gekocht MET papieren. Na de keuring bleken de papieren niet te kloppen, was het een wever en een levensgevaarlijk paard. Tuurlijk mocht ik omruilen, ten eerste wel met BIJbetaling en ten tweede moest ik direct uitzoeken uit het huidge aanbod. Er stond toen geen een paard wat ik leuk vond. Helaas, twee weken later terugkomen en dan nog eens kijken kon niet. Geld terug mocht ook niet. Gevolg, ik zat met een paard in mijn maag waar ik niks mee kon!

De meeste ervaringen (incl. de mijne) met BM Stables zijn ronduit slecht! Ze rijden daar 2 jarige in om ze vervolgens duur te verkopen......

Tip, als je daar een leuk paard ziet, laten keuren VOOR je betaalt! Ik had dat dus niet gedaan, had overeengekomen dat ik haar thuisd zou laten keuren en niet goed, kon ze terug, nouja je leest het in het bovenstaande verhaal!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 09:14

Ieder paard wat je koopt moet je laten keuren hoe goedkoop hij ook is.
Maar helaas bij een keuring komt niet het karakter en handelbaarheid eruit rollen de merk je pas later. Vooral bij een paard wat geen papier heeft is dat vrij lastig te contoleren. Je weet ook niet f het paard wat heeft gehad om hem rustig en braaf te houden.

Geen geld terug bij een miskoop is volgend mij al een reden om NIET te gaan kijken. Ik hou daar niet zo van op zich wel goed dat je een koopcontract tekend. Helaas staat daarin vermeld dat je geen geld terug krijgt maar een paard Frusty .

Mocht je daar een toch een leuk paard vinden ga dan 3 of 4 keer rijden onverwachts zodat ze niets kunnen regelen (als dat mocht zijn). Verzorg hem zelf kijk dan of het klikt ja of nee. Keuren doe je in overleg en in de buurt bij hun voor hun onbekende DA. Vermeld ook geen naam van de DA als je hem ophaalt. Zorg dat je bij afkeuring WEL je geld terug krijgt.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 09:15

Buitenzorg schreef:
Stel je niet te veel voor van die inruilgarantie hoor!
Ik heb daar ooit een Ulft merrie gekocht MET papieren. Na de keuring bleken de papieren niet te kloppen, was het een wever en een levensgevaarlijk paard. Tuurlijk mocht ik omruilen, ten eerste wel met BIJbetaling en ten tweede moest ik direct uitzoeken uit het huidge aanbod. Er stond toen geen een paard wat ik leuk vond. Helaas, twee weken later terugkomen en dan nog eens kijken kon niet. Geld terug mocht ook niet. Gevolg, ik zat met een paard in mijn maag waar ik niks mee kon!


Volgens mij kun je ze dan via de wet toch verplicht stellen om het paard terug te nemen en ook je geld terug te geven toch? Hun hebben jouw onder valse pretenties dat paard verkocht - papieren waren niet van haar etc. of kon dat niet meer?

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

claudiatje
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 10:54

Ik kom iedere dag langs bm stabels en de stallen zien er beter uit als op de ouwe stal. Maar de paarden zijn daar nog steeds een beetje verwaarloods als je het mijn vraag. Een vriendin van mij heeft daar een 6 jarige hannoveraanse merrie gekocht nog niet onder het zadel hoeveel ze er voor betaald heeft weet ik niet. En een andere vriendin van mij ging met vrienden daar naar toe en die kochten een paard dat was in de winter de zomer kwam en ze konden zo het slacht nummer lezen van het paard. Iedere dag komt er wel een trailer met paarden waar ze vandaan komen weet ik ook niet. Op het moment hebben ze niet veel paarden staan. Voorzover ik weet heeft hij nu 2 paarden staan een haflinger en een ponny en een heleboel shetlanders deze paarden en staan wel buiten dus ik weet niet wat hij binnen heeft staan. Ga je daar kijken voor een paard neem dan aub iemand mee die er verstand van heeft anders wordt je bedondert waar je zelf bij staat.

groetjes claudia

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 11:33

Dat is de stal van ene mevr. Nathalie Mutsers toch?
Daar is namelijk heel veel over te doen geweest op Marktplaats, er werden voor een tijdje terug allemaal advertenties geplaatst dat je daar nooit je paard of pony moest kopen met meest uiteenlopende redenen.

Tja, zulk soort berichten komen er niet voor niets en er zijn zoveel andere handelsstallen...

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 11:44

Ik ken iemand die pas een pony daar heeft gekocht.
De pony heeft diverse oude verwondingen, een recente en is mager.
De pony stapt met de achterbenen op hetzelfde spoor, vermoedelijk strijkt ie. En van achter gezien zwabbert ie met zijn achterbenen (hoef-/ of spierbevangen..) Als ie stilstaat kan ie met zijn achterhoeven onder zijn buik komen te staan. Er wordt gezegd dat ie 6 jaar is. Is verder braaf.

claudiatje
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 19:25

Het is melanie mutsers en ze verkopen ook al zadels en hoofdstellen die advertentie staat op marktplaats.

groetjes claudia

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 19:32

bedankt voor jullie reacties, daar ga ik dus niet mn pony kopen, ze deden ook opvallend vriendelijk per mail.
ik kan niet paar keer komen rijden, dat in namelijk bij Breda en ik woon in Venlo, beetje ver weg.

Sarah

Berichten: 44
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: Maria Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 20:07

Ik zat er ook te kijken, ik kan wel wat vakler komen, en op zich, ik denk dat ik eens ga mailen en m,isschien langs ga!
Uiteraard laat ik vooraf keuren, en mijn vader een papiertje schrijven!
Dat we garantie hebben om op terug te vallen!

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

en hun gastenboek dan???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 20:55

daar worden voornamelijk positieve dingen geschreven!!!!
zijn er mensen die ook iets goeds via hun hebben gekocht ed!!!
of iets goeds kunnen zeggen.....
IK HEB NL GAUW EEN AFSPRAAK MET DIE STAL OM MIJN
HUIDIG paard 100% gezond evt via hun in te ruilen!!!!!
Maar ik dit nu allemaal lees...ppppfffffff!!!
HELP!!!!!ook als je een GOED BETROUWBAAR adres weet
met de optie inruilmogelijkheid laat t weten AUB!!!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 21:00

Hoe ver bij jou vandaan zoek je?
Ik zou het maar niet doen!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 21:02

Ik heb daar twee jaar terug de moeder van mijn Ambertje gekocht.In eerste instantie niks aan de hand.Tot dat ze bij mij op stal kwam te staan.Als je alleen maar naar haar benen keek dan wou ze al slaan.Bleek geen 3 te zijn maar 2.Dus dat wil zegen met 2 jaar van de vlakte getrokken zadelmak gemaakt en laten dekken.Ik had haar een maand en ze beviel van een prachtig veulentje.Denk nou niet dat ik lekker kon knuffelen met Amber Nee moeders zorgde wel dat je er niet bij kwam.Heb haar 6 maanden op het land gezet en toen voor een spotprijsje verkocht aan mensen die een landje voor haar hadden.Ze heeft het er hartstikke naar haar zin en is compleet om geslagen.Misschien omdat toen alles voor haar te snel is gegaan.
Nu heb ik mijn Shetlander daar gekocht en ik kan je zeggen het is een scheet van een beest.Misschien heb ik het nu wel getroffen.Ik raad je niet af om daar eens te gaan kijken omdat niet elk paard het zelfde is.Ze hebben ook best leuke paarden staan daar hoor en zo als iedereen al zegt eerst keuren.En trouwens kijken kan altijd.Groetjes

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

zoek een koper of "goed inruiladres in ZH!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 21:05

Branca schreef:
Hoe ver bij jou vandaan zoek je?
Ik zou het maar niet doen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Trendiction en 21 bezoekers

cron