Schenkelganger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Schenkelganger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 12:03

Ik heb een paardje op het oog, een merrie die ik nu een tijdje bijrijd. Maar nu hoorde ik van mijn instructrice dat ze een schenkelganger is. Ze zet haar achterbenen in stap en draf dus niet naast elkaar maar voor elkaar. Mijn instructrice zegt dat het een gebrek is dat je er met veel trainen wel een heel eind uitkrijgt. De merrie is vier en nog weinig gereden, ze heeft nog bijna geen bespiering. Ik wil graag wat meer meningen horen. Ik zoek een paardje waar ik wel wedstrijden mee kan rijden, het hoeft geen superdressuurknol te zijn. Maar krijg je veel aftrek als ze zo loopt?

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:08

Hoop dat je hier wat aan hebt, vond ik op GooGle....

SCHENKELGANGER OF RUGGANGER?

Een niet rechtgericht paard kan de rug niet loslaten en noemen we een schenkelganger (beenbeweger). Een rugganger is dus een rechtgericht paard dat de rug laat walsen (op en neer deinen) en daardoor een mooiere verende beweging toont in zijn passen. Elk viervoetig dier zou een rugganger moeten zijn.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 08:21

Dat heb ik ook gevonden, maar ik word er niet zoveel wijzer van?
Immers er staat niets over het lopen in één spoor, en of het goed weg te trainen is.
Ik wil heel graag van mensen horen de zelf zo'n paard hebben, wat je ermee moet en of het op de lange termijn schadelijk is.