Paardendekens in USA veel goedkoper dan hier.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Paardendekens in USA veel goedkoper dan hier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 09:03

Ik was 'n beetje aan het rond surfen hier en daar Cool en toen kwam ik op een Amerikaanse site waar ze paardenspullen verkopen, dus een beetje prijs aan het vergelijken het scheelt enorm om een deken daar te kopen in vergelijking met hier:

Laten we een van de duurste nemen: De Rambo Turnout Wug Plus 360 gram

Divoza (Holland): € 349,- http://www.divoza.nl

Schockemöhle (Duitsland): € 329,- http://www.schockemoehle.net

Equitux (USA): $ 296.95 (= € 222,-) http://www.equitux.com
Wisselkoers: €1,- = ong. $ 0.75 http://www.eurogold-international.nl/valuta.htm

Vind het nogal een verschil, ben er alleen nog niet achter of ze idd in Nederland leveren en wat de portokosten zijn.


sas00

Berichten: 961
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:29

Als je weet of ze ook in Nederland leveren en wat de portokosten zijn...
Laat het dan even weten.
Scheelt heel wat Geld, geld! eurotjes

Ze zullen in Nederland wel niks leveren of de portokosten zijn erg hoog, maar stel je eens voor.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:02

Ik heb in Canada me ook lopen ergeren waarom die dekens in Nederland zo duur moeten zijn. Volgende keer sla ik er flink wat dekens in.
En maar hopen dat ze op het vliegveld niet moeilijk doen Schijnheilig

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:36

Heeft denk ik te maken met de importeurschappen. Er komt een bepaalde marge op. Helaas......

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:38

Reken je niet rijk, als het even tegenzit dan komt er nog invoer overheen, en dan ben je duurder uit dan dat je ze hier koopt.

Ik heb een keertje dekens uit Amerika laten opsturen, waar geen invoer overheen kwam. Dat was dan wel weer erg leuk.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:57

Ja, als je boven een bepaald bedrag uitkomt moet je invoer betalen.
En dat bedrag waar je onder moet blijven is niet hoog...volgens mij 37Euro? Met pakjes tot 50 Euro zit je soms wel goed, maar daaroverheen komen er invoerrechten overheen en BTW.

Dus tel verzendkosten (voor een deken toch snel 25 Dollar) en invoerkosten bij elkaar op, en dan is het niet leuk meer.

Je suis Charlie.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:22

Je moet idd waarschijnlijk nog invoerrechten betalen. Dat hadden wij laatst ook met iets uit de States, dan nog was het de helft goedkoper dan wat je hier in NL betaalt, dus het is zeker de moeite waard. Gewoon even kijken wat invoerrechten zijn, wie weet valt het heel erg mee.
Wij bestellen wel meer paardrijspullen in de States, meestal hoef je toch geen invoerrechten te betalen, laatst toevallig met iets heel anders wel. www.runningbear.com is er ook zo een. Tegenwoordig kun je die spullen ook in NL kopen, maar dan wel een stuk duurder, t is toch wel de moeite van het uitzoeken waard vind ik.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 12:43

Ik heb op de site van de douane en belastingsdienst gekeken, daar staat dat je boven de €22 invoerrechten moet betalen, maar hoeveel staat er niet bij hoeveel, ik zal van de week eens naar de douane bellen kijken of hun mij iets wijzer kunnen maken, overginds moest ik voor m'n vliegenmaskers geen invoerecht betalen maar dat was idd onder de € 50,-

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:08

Je kunt net geluk hebben. Ik heb wel eens een zadel zonder accijns binnen gekregen Haha!.
Het %% accijns is afhankelijk van welk materiaal het artikel gemaakt is. Voor leer is dit 23% over de aankoop én de verzendkosten. Maar nu de $$ zo interessant is kun je haast de $$-prijs als omreken totaalbedrag nemen voor de Euro's die je kwijt zult zijn.

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:17

Ik kom net terug uit Amerika en de paardenspullen vallen daar in algemene idd mee in prijsklasse (had alleen niks nodig of kon niet vinden wat ik nodig had)

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 14:23

@ Sugarmiss: weet jij waar je kan opvragen hoeveel % accijns het per product is?

Ik zat net te kijken de Moutainhorse highrider kost daar € 124,- en bij ons € 210,-

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:15

Letizia schreef:
@ Sugarmiss: weet jij waar je kan opvragen hoeveel % accijns het per product is?

Ik zat net te kijken de Moutainhorse highrider kost daar € 124,- en bij ons € 210,-


Kijk eens op www.piafferuitersport.nl daar kost de highrider iets van 155 euro dus waarschijnlijk toch nog goedkoper dan het laten overkomen vanuit amerika.

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:40

http://www.belastingdienst.nl/9229237/v/
En dan 'goederen kopen via internet' bij partikulieren. Scroll naar beneden, daar staat een lijstje met %%
Vaak is het handig om vooraf met de douane het juiste invoernummer te vragen. Als de verkper dit op het pakje zet weet je zeker dat ook dit %% wordt berekend.

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:15

wat dacht je van ierland.Ik ken een site waar je deze deken voor 245 euro kan bestellen.komt geloof ik 20 euro verzendkosten bij onder de 290 euro.Dus koop er nog iets bij en dan ben je er ook vanaf.
www.theequestrianstore.com

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:27

Nou niet alleen de dekens zijn goedkoper hoor, wij kregen vorige week een soort van "amerikaanse divozagids" thuis (weet ff niet zo snel hoe die heet, we hadden er weleens wat besteld via internet) en heb de divoza ernaast gehad. De prijsverschillen waren over het algemeen behoorlijk, soms is het echt voor de helft minder. Voorbeeld: het middel black as knight is bij de divoza iets van 61 euro (heb de gidsen niet bij de hand want ik zit op m'n werk) en exact dezelfde pot, met exact dezelfde inhoud was 35,nogwat in die amerikaanse gids. Zo waren er nog een hoop dingen, hoewel sommige artikelen ook gewoon hetzelfde kosten of zelfs iets duurder zijn. Maar het is overwegend stukken goedkoper allemaal.
Het bestellen uit de VS hebben we sowieso helemaal ontdekt de laatste tijd, zoals sugarmiss al schrijft kun je er ongeveer vanuitgaan dat de dollarprijs de prijs is die je in euri's betaalt incl de invoerkosten etc. En als je dan nog het geluk hebt dat het gewoon zo door de douane komt heb je helemaal een mazzeltje.

Ik vraag me alleen dan ook af waarom het hier nou allemaal zoveel duurder moet zijn.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:29

Alles is goedkoper in Amerika met de dollar nu. Ook bijv. wintersportspullen e.d.
Je moet alleen zo uitkijken bij de douane op Schiphol, als je het e.e.a. in je koffer loopt te laden, als ze je pakken en je kan niet aantonen dat het (nieuwe of nieuw uitziende) artikel in NL is gekocht, gaan ze je koffer doorzoeken naar een Amerikaanse kassabon. In het vervelendste geval vinden ze je bonnetje (of niet, en dan maken ze een inschatting van hoeveel het in NL (!) kost) en dan moet je iets van 19% BTW + boete betalen.
Ik heb mijn nieuwe snowboardschoenen (moest ik eigenlijk ook aangeven vanuit Zwitserland; kreeg controle in de trein) gewoon gebruikt ter plekke en in de snowboardtas gedaan alsof het al jaaaren de mijne waren en ze konden me niks maken.
Ik wil ook spullen liever uit Amerika, maar door de verzendkosten + BTW + risico (als het niet goed is, hoe stuur je het dan terug?) bedacht ik me later en heb het toch maar niet gedaan.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:32

Ik vraag me dus met alles af (Sandra_H) waarom het hier zo duur is, worden wij in NL dan zo opgelicht?! Zo voel ik me wel!

Bestel je dan gewoon in 1x een heleboel uit zo'n gids? Dan wil ik dat ook wel!

Partir, c'est mourir un peu


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:34

Ik haal zo nu en dan dekens uit Engeland. Onderandere Horseware dekens Lachen. Ze zijn (in de maat die ik nodig heb voor de pony's) in NL niet te krijgen, en daar best te betalen.
Een Weatherbeeta deken die hier 100 euro kost, kost omgerekend zo'n 70 euro in engeland. Komt zo'n 20 euro verzenden bij. Maar als je dan weer meerdere dekens bestel vallen die verzendkosten best mee.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 15:24

Ik heb vandaag even contact gehad met de Douane er komt 19% BTW op + 2,7% invoerechten maar omdat de EU en Amerika het over bepaalde dingen niet eens zijn komt er minimaal nog 11% tot maximaal 17% boven op.

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 17:22

baudyh schreef:
wat dacht je van ierland.Ik ken een site waar je deze deken voor 245 euro kan bestellen.komt geloof ik 20 euro verzendkosten bij onder de 290 euro.Dus koop er nog iets bij en dan ben je er ook vanaf.
www.theequestrianstore.com

Die site heeft idd ook heel aantrekkelijke prijzen en makkelijker ook om te bestellen omdat je dan ook niet met al die extra kosten zit, thanks voor de tip Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:32

Dat had ik ook gehoord.... op de site van Professional's Choice zijn de beenbeschermers ook 30 euro goedkoper als hier.
Over 6 weken ga ik naar de USA en ik weet wel zeker wat er daar in mijn koffer verdwijnt!!! Haha!

Toos paardloos

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:54

Letizia schreef:
Die site heeft idd ook heel aantrekkelijke prijzen en makkelijker ook om te bestellen omdat je dan ook niet met al die extra kosten zit, thanks voor de tip Lachen



Als ik die site open zie ik niets, niet in Internet Explorer en niet in Mozilla. >;)
How could that happen ... ? (was zo benieuwd naar de prijzen Haha! )

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 21:07

Hmm >;) bij mij doet ie het gewoon via internet explorer, maar hij is wel heel traag.

Nou de Rambo Turnout Wug Plus 360 gram kost daar € 245 (om maar even te vergelijken Haha! )

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:12

www.ehorseequipment.com daar hebben wij de (papieren) catalogus van.
zomaar ff wat voorbeeldjes die ik tegenkwam (dollarprijzen, europrijs die je hier betaalt tussen haakjes: jollybal 15,95 (hier 21,95) easy boots 35.95 (hier 59.95) kinkettinkje western 3.95 (hier 10.95) miracle collar 39.95 (hier 59.95)
Dekens zijn in deze gids wel aan de dure kant, maar bijv. de westernpads zijn weer stukken goedkoper, en voorzover ik kan zien de engelse sjabrakjes etc ook.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gittta en 4 bezoekers