Help! Weer drukplekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladyspot
Berichten: 497
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Hoofddorp

Help! Weer drukplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 10:36

Vorig jaar in september kreeg mijn haffie Lady heel erge drukplekken. Zadel zat niet goed meer. Een nieuw zadel erop, een wintec met verwisselbare boom. Zadel zat perfect. (ben geholpen door iemand)

Maar nu, zag ik weer een paar witte haartjes komen en gisteren toen ik het zadel eraf haalde zat er op die plek ook weer een bultje, weer een drukplek. Kan het zijn dat ze sterker is geworden en de spieren daar meer ontwikkeld zijn dat het zadel weer te krap is geworden? Ik kan er nog 1 bredere boom in doen. Wie kan me helpen?

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:40

Wat kom ik de laatste tijd veel drukkingen tegen bij paarden met wintecs.
Toeval? Verward

Gelukkig ben jij wel iemand die er wat aan doet OK dan! in tegen stelling tot de andere mensen die ik ken.

Ik zou eens een hele goede zadelmaker er naar laten kijken. Ik kan nu niet zien hoe het zadel ligt, zitten de drukkingen echt bij de voorkant van de boom? Of zitten ze iets meer naar achter(zachte gedeelte naast de schoft).

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:51

Ik kan je maar 1 ding aanraden: laat er een zadelmaker naar kijken. Hij kan je vertellen hoe het zit en eventuele aanpassingen bieden. En ik spreek uit ervaring!

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:52

Laat een zadelmaker er naar kijken zoals hier boven al is gezegd.. anders weet k het ook niet

Ladyspot
Berichten: 497
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 11:03

Cowgirl schreef:
Wat kom ik de laatste tijd veel drukkingen tegen bij paarden met wintecs.
Toeval? Verward

Gelukkig ben jij wel iemand die er wat aan doet OK dan! in tegen stelling tot de andere mensen die ik ken.

Ik zou eens een hele goede zadelmaker er naar laten kijken. Ik kan nu niet zien hoe het zadel ligt, zitten de drukkingen echt bij de voorkant van de boom? Of zitten ze iets meer naar achter(zachte gedeelte naast de schoft).


het is meer zachte gedeelte naast de schoft

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:42

Mijn Haf heeft het ook en bij mij was de zadelmaker geweest. Hij zei dat Stan elke zomer dikker wordt en elke winter weer dunner en dat ik bij het zadel dus elke zomer wat vulling eruit moest laten halen en het elke winter er weer bij laten proppen. Of het was op te lossen met een gelpad. Ik ben dus gaan rijden met gelpad en hij heeft geen witte haartjes meer gehad.