Moeite met van letter naar letter rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Moeite met van letter naar letter rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 18:52

Hallo,

Zoals de titel al zegt ik heb heel erg moeite om goed van letter naar letter te rijden.
Als ik bijvoorbeeld van h naar b wil om van hand te veranderen kom ik altijd heel slecht uit. Ik kom nooit mooi uit bij de b dan.
Ook zit er geen mooie rechte lijn in.
Iemand tips voor het juiste afwenden en het goed komen bij de volgende letter.

Jessica


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:56

richt je je paard dan ook rechts?
beide benen eraan?
kijk je zelf ook naar de letter?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:06

Als je gaat afwenden om een rechte lijn te rijden moet je van tevoren al naar de letter kijken waar je heen wilt. Daarna moet je met 2 teugels sturen en natuurlijk ook je benen goed gebruiken, buitenbeen om je paard van de hoefslag af te krijgen, binnenbeen om te zorgen dat hij niet te ver naar binnen valt. Daarna je paard rechtrichten en naar de letter waar je heen wilt blijven kijken. Als je paard recht is evenveel druk op beide teugels houden, en met allebei je benen evenveel druk geven. Vergeet niet om zelf goed rechtop te bijven zitten!

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:08

Ik heb altijd geleerd te kijken naar de letter waar je naar toe wilt, iets voor de letter de wending inzetten, en met je benen je paard recht houden. Richt op iets voor de letter weer 'aan te komen' zogezegd, zodat je mooi 'op de letter' uitkomt. Ik moest altijd proberen om mijn knie het eerst punt te laten zijn wat de letter 'zou raken'. Goh toch nog moeilijk om zo uit te leggen.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 19:12

Als je dus bij h gaat afwenden leg je buitenbeen eraan en doe je dan ook wat met de teugels?.

jes

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:19

Binnen teugel iets van de hals om de wending te kunnen maken, buitenteugel erbij houden, vervolgens recht richten. Maar is het misschien niet handig als je les neemt?

jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-04 19:21

Ik heb al les, maar volgende week pas weer en van de week wil ik weer even oefenen. En ik was het vergeten te vragen dus vandaar.

jessica

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:12

goed je benen eraan en ben het helmaal eens met de vorige reacties! goed kijken en je oichaam een beetje daarheen draaien zeg maar...maar dat doe je al een beetje automatisch als je ergens naar kijkt Lachen
succes

nijntjepluis
Berichten: 311
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:28

Gewoon goed kijken waar je heen wilt en van te voren nadenken wat voor figuur je gaat rijden. Niet als je toevalig bij b bent denk goh ik zou wel eens weer willen afwenden. Denk van te voren na welk figuur je gaat rijden en kijk naar het bordje waar je naar toe moet!

Sterker dan de dood is de liefde

sans6

Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:24

idd van te voren bedeken wat je wilt gaan doen! En als je een schuine lijn rijdt (bv vanhand veranderen over de diagonaal, een gebroken lijn) richt dan op een meter vóór de letter op de hoefslag, dan kom je wel goed uit.

You're immortal until proven otherwise

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:50

Is het een jong paard waar je op rijdt, die nog moeite heeft met het evenwicht? Of probeert hij over de schouder weg te lopen. Dat wil zeggen dat de schouder van het paard te veel naar buiten gaat en hij dus scheef gaat lopen?

Probeer eerst simpele lijnen te oefenen, zoals van handveranderen van K naar M bijvoorbeeld of veel over de A-C lijn rijden. Veel op de tweede hoefslag rijden. Kijken waar je naar toe gaan. Kies een punt uit waar je naar toe wilt rijden en blijf naar dat punt kijken. Probeer dan niet teveel te sturen maar het paard slechts begeleiden bij het lopen. Wanneer je teveel met je teugels stuurt ga je ook slingeren. Dus afwenden, paard laten lopen en pas op het moment dat hij naar links of naar rechts gaat teveel dan stuur je een beetje bij met je benen. Reageert hij daar niet op pak je je teugel er een beetje bij. Succes!

samenanita
Berichten: 42
Geregistreerd: 06-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:07

misschien eenkleine tip, begin met afwenden al zeker een meter voor
de letter, op het moment dat je dan daadwerkelijk de wending doorgaat
komt de schouder van je paard keurig bij de letter de hoefslag af.....
stel je paard eerst recht, dus evenveel contact op beide teugels en houdt
allebei je benen er evenveel aan, kijk naar de letter waar je heengaat
en wendt ook weer op tijd voor de letter af, zodat je weer op dehoefslag
komt als de schouder van je paard bij de letter is.
succes

wanneer heb je voor het laatst iets nieuws gedaan?


pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:40

Ben het met okkie eens, veeeeeeeeeel 2de hoefslag rijden. Proberen op rechte lijnen iets meer tempo te rijden, dan 'trekt' vanzelf meer recht. Niet teveel sturen op de rechte lijn, bijsturen met benen moet voldoende zijn. Altijd je paard recht maken aan de buitenkant, dus als je een wending naar links maakt moet je m rechts recht maken.

succes

jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 10:33

Hij is 7 jaar en heb hem nog niet zo lang vanaf juni.

jes

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:45

Misschien helpt het ook wel om pionnen of autobanden in de hoeken neer te leggen waar je omheen moet rijden. Zo heb je een beter idee waar je je op moet richten.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:45

jessica23 schreef:
Hij is 7 jaar en heb hem nog niet zo lang vanaf juni.

jes


Misschien helpt het als je wat meer informatie geeft. Nogmaals, loopt hij over de schouder weg? In mijn vorige bericht heb ik beschreven wat dat is.

jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 12:37

Okkie1 schreef:
Misschien helpt het als je wat meer informatie geeft. Nogmaals, loopt hij over de schouder weg? In mijn vorige bericht heb ik beschreven wat dat is.



Ik heb het idee dat hij een slecht evenwicht heeft, als ik afwend en ik wil naar de volgende letter rijden dan heb ik het idee dat hij teveel naar links gaat b.v als ik van h naar b ga dan loopt hij te slingeren, ik kan hem moeilijk in een rechte lijn naar b brengen. Het is geen mooi vloeiende beweging naar de volgende letter.
Af en toe hebben we ook communicatiestoornissen met elkaar dan bedoel ik rechts en gaat hij links.

jessica

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:41

Probeer dan de hulpen duidelijker te geven om die communicatie foutjes te voorkomen. Als je afwend en hij wilt teveel naar links vallen hou dan goed je buitenteugel, buitenbeen erbij om hem weer recht te maken. Denk dat het hier om een scheef paard gaat?!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bibi1995, YandexBot en 10 bezoekers