agressie op het fietspad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

agressie op het fietspad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 16:02

Vandaag....zondag morgen met een lekker zonnetje.
Ik ging om ongeveer 11.30u naar stal.
Omdat het zulk mooi weer was ging ik lekker op de brommer.
Ik heb een citta dus dat wil zeggen dat ik met mijn snorfiets op het fietspad moet rijden.
Op een gegeven moment rijd er een echtpaar voor mij en ik minder vaart en blijf er achter rijden.
Normaal gesproken gaan de fietsers dan opzij en kan ik er langs rijden.
Maar deze fietsers bleven een tijdje naast elkaar rijden.
Mijn brommer maakt een ongelovelijke herrie wat die man blijkbaar irritant vond en hij kijkt boos achterom.
Hij zeg :" je heb een brommer dus je moet op de rijbaan rijden".
Zijn vrouw kent denk ik zijn humeur en riep tegen hem dat hij het zo moest laten terwijl zij vaart minderde zodat ik er langs kon.
Ik zei tegen hem dat ik een snorfiets heb en dus op het fietspad moet rijden.
Toen ik naast hem reedt zei ik:" of kent u de wet niet zo goed als dat u zou willen?"
Ik reedt door maar mijn bloed kookte!
Maar goed....op de boerderij lekker de paardje verzorgt en na 2 uurtjes ging ik weer op huis aan.
Op de zelfde weg reden er weer 2 fietsers voor me maar dit keer ging het om een ouder echtpaar.
Weer minderde ik vaart toen ik bij hen in de buurt kwam en bleef er achter rijden.
Die mevrouw zei dat ik een fietsbel op mijn brommer moest zetten.
Ik had niet verwacht dat die mevrouw tegen mij zou praten dus verstond niet wat zei zij en vroeg dus wat zij zei.
Ze remde iets en ik kwam er naast te rijden.
Ze zegt heel boos:" dat je een fietsbel op je brommer moet zetten trut".
Ik zeg:" waarom moet ik in godsnaam bellen als ik wil passeren oudwijf!"
"Oud wijf"...zegt ze ..."moet je een klap voor je kop hebben?"
Waarop ik uit reactie zei "kom maar".
Omdat ik steeds langzamer ging rijden (reed al langzaam omdat ik in eerste instantie niet langs die fietsers kon ) en zij inmindels achter mij reed slingerde ik een beetje.(keek natuurlijk achterom om tegen die mevrouw te kunnen praten)
Toen schold ze god uit en stopte.
Ik stopte naast haar en ze wil zo uithalen.
Mijn reactie was die hand weg slaan en die belande dus,met haar eigen hand op haar borst.
Die man ving net dat moment op en zet zijn fiets tegen een muurtje en komt op mij af gelopen.
Met zeer agressieve taal zou hij mij wel een pak slaag geven.
Ik was helemaal verbaast en zei dat zijn vrouw mij wou slaan ik niet haar.
Hij werd tegen gehouden door zijn vrouw.
Zijn vrouw zei:" dit is iets tussen haar en mij".
Ik ben weg gereden.
Onderweg dacht ik steeds om terug te gaan.
Ik zal ze de waarheid vertellen!
Maar ik ben niet gegaan.

Nog steeds kan ik het haast niet geloven.
Een oudere vrouw van zeker 65/70 jaar.
"moet je een klap voor je kop hebben".
Vanwaar die agressie?
En dan die oudere man die duidelijk nog ouder dan zijn vrouw was.
Komt naar me toe lopen zo van : ik zal jouw alle hoeken van de straat laten zien.
Mijn bloed kookt.....ik ben zo kwaad!
En ook zo verbaast.
Toen die man naar me toe kwam lopen dacht ik dat het misschien wel handig was om de politie te bellen.
Maar ik heb dat nummer niet in mijn telefoon staan,en daar komt nog eens bij dat dit dan een heel bijzondere situatie zou zijn waar ik denk ik niet in het voordeel sta.
Ondanks dat ik bedreigt....uitgescholden en bijna geslagen ben.
En dat om een fietsbel!
Ik heb een toeter op mijn brommer zitten maar als je zo langzaam rijdt dan hoor je alleen maar een eenden geluidje.
Schiet dus niet op.

En dat allemaal op Zondag!
Mij benieuwen wat me nog meer te wachten staat de volgende keer als ik op dat fietspad rij.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2


Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:15

Jee wat een vage mensen zeg! Hopen voor je dat dit niet vaker gebeurd want straks kook je over...Knipoog

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:19

Wat een aso's!! Echt waar, als ze dat bij mij hadden geflikt, had ik ze gewoon een klap terug gegeven. Oudjes of niet. Jij begint er toch niet mee? Ik snap niet dat ze dat niet normaal kunnen zeggen.

melaniieeeH

Berichten: 95
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: eindh0ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:26

Hahaha dit vind ik toch best wel grappig Tong uitsteken
Maar goed ik zou ook zo boos zijn...! Gewoon trug slaan, of ze nou 14 of 74 zijn Knipoog

daag Ozaliin

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 16:40

Het is nu een uurtje geleden ongeveer en soms verschijnt er idd een glimlach op mijn gezicht.
Opzich was het ook wel grappig.........achteraf.
Misschien moet ik maar eens een andere uitlaat op mijn citta laten zetten.
En dan maar meteen een bel ofzo.
Als ik dan maar geen klappen krijg omdat die oudjes schrikken omdat ik mijn bel gebruik.
Misschien moet ik er maar gewoon vol gas langs rijden en niet beleefd wachten tot zij mij de ruimte hebben gegeven.
Er gebeurt dan in iedergeval niets met mij.
Ach........ik denk dat ik de volgende keer weer het zelfde zou doen en weer even verbaast zou zijn als het me weer overkomt.
Misschien herken ik die oudjes nog..........dan geef ik gas bij en gebruik dan mijn toeter.
En die toeter klinkt hard als ik hard rij.

Wat zou het allemaal...........
Die oudjes kunnen iniedergeval niet zeggen:" die jeugd van tegenwoordig",want ze zijn aardig hun best aan het doen om zich jeugdig te gedragen.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:45

adres vrage en richting politie rije dat zou ik hebben gedaan

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:58

Ik verplaats het even naar AM

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:34

Ik heb dat ook vaak gehad;nouja niet echt bijna 'n knokpartij ,maar wel mensen die zeuren dat ik met m'n brommer(ik heb 'n peugeot viva citta in snorfiets uitvoering)op de weg moet rijden,dus niet op het fietspad,en dan zeg ik terug;maar dit is 'n snorfiets!en dan zeggen ze toch weer eigenweis terug;ja maar scooters moeten op de weg!En dan zeg ik wel 's terug:leer de verkeersregels maar 's!En dan kijken ze je soms zo chagarijnig aan...bah,ik kan me daar soms zo aan ergeren,he..

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:00

Stond er een beetje wind ofzo, misschien waren ze gewoon jaloers dat hun moesten trappen.

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:41

blensink schreef:
Stond er een beetje wind ofzo, misschien waren ze gewoon jaloers dat hun moesten trappen.

Dat zou het zijn ja... *LOL*

Ach... Die ouderen van tegenwoordig... Schijnheilig
Volgende keer kan je denk ik beter je mond houden, scheelt jezelf ook een hoop stress...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:46

Maar je schikt toch kan ik me goed voorstellen, en ik geloof dat het beter is om in Nederland je mond dicht te houden en gewoon vooruit te kijken en je nergens mee te bemoeien. Jammer maar waar, ene die oudjes die ergeren zich helemaal aan alles, want vroeger was alles beter- niet dus he.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:20

Tjees, wat aso's.. Maar ik denk ook dat je beter niks had moeten terug zeggen.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:00

Wacht maar, als het weer 5 graden kouder is heb je er geen last meer van, want dan gaan die "oude krengen" niet meer fietsen.
Net als dat ik met de honden wel eens ergens loop. Ik hou dan altijd rekening met iedereen, en ik probeer altijd de honden aangelijnd te hebben als ik mensen passeer. Heel af en toe mislukt dat, en dan krijg je van alles naar je hoofd geslingerd, want je Bent "asociaal" en je moet die "rothonden" bij je houden.
Mijn standaardantwoord is dan: Als het - 5 is loop ik hier ook, en dan zie ik u ook niet. Voor die ene keer dat u gaat wandelen ga ik me niet in allerlei bochten wringen.....

Goedgekeurd onderschrift :)

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 08:54

klinkt als het ouder echtpaar bij ons achter het landje , echt erg
daar staat ook de gemeenschappelijke pomp
wij nemen altijd sloot water maar als deze niet meer helder is of er gewoon weg niet meer is gaan we pompen
die heeft ons ook meerdere malen bedreigt tot dat wij zeiden als U ons nog een keer bedreigt dan bellen wij de politie
(het is echt een beer van een vent en ook boven de 65 , tegen ons (en die kleine meiden bij mij op stal , vrouwen en kinderen dus durft tie wel maar tegen over andere mannen niet !)

ze zijn toch wel erg he die jeugd van tegen woordig ??? en die arme lieve oudjes !!! Boos!


promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:24

ja idd...
arme lieve oudjes....
snap het echt niet...
sommige mensen... Boos!

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:38

Jeetje zeg, wat een asociale mensen kennen jullie allemaal Tong uitsteken

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:51

Ik stak laatst lopend de weg over en ik stopte (beetje laat, maar ik stopte wel) om 2 oudjes op de fiets door te laten gaan, roept dat oude wijf boos: "pas maar op, ik rij je zo van de weg af"
Ik riep nog: "ik stop toch, ouwe doos"
Schijnheilig ik dacht dat de oudjes zo vriendelijk waren maar tegenwoordig...

Partir, c'est mourir un peu

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:07

ja gelijk heb je hihi
de laatste tijd veranderd dat allemaal...

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:24

Als of je een fietsbel (beter) hoort boven het geluid van een brommer Rolleyes

- Offline -

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:27

Pffff de ouderen van tegenwoordig Haha!

Bij ons in de buurt zijn ze ook altijd aan het zeuren. Gelukkig delen ze geen klappen uit Lachen . Ik zou niet weten of ik zou terug slaan, waarschijnlijk wel . Zelf heb ik die situatie nog nooit gehad.

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:30

ik ook niet gelukkig..
zou ook niet weten eigenlijk wat ik dan zou moeten doen! Lachen

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:34

Oe ik heb wel een ruzie gehad met oude mensen en die kunnen ook flink vloeken en onredelijk zijn. Waarom zouden die oudjes van dagen alleen maar lief en meegaand zijn. Nee hoor, je hebt er ook een paar flinke secreten tussen zitten. Ook als je het, als jongere zijnde goed bedoelt.

- Offline -

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:51

Erg he Odje ik ken het probleem andersom.

Ik MOET dus op de weg en kan je zeggen ik rij breed anders snijden ze mij af.

Op een dag reed ik zoals gewoon breed op de weg ik voel me dan net veiliger. Op die weg mag je 50 dus niet harder. Mijn brommer loopt dus keurig 50. Zit er op een gegeven moment een grote volvo achter mij te bumper duwen. Ik moet op een gegeven moment over een rotonde ook die is niet echt breed en inhalen kan daar niet. Ik blijf dus breed rijden want ik wil niet van de weg gereden worden (reeds 2x gebeurd).
Haalt hij mij NA de rotonde in en schreewt pissig dat ik het fietspad op moet. Ik zeg meneer dit is een brommer en die moet op de weg zie borden begin van de straat. Hij begon nog harder te schreeuwen om zijn gelijk. Dus ik zeg meneer wilt u stoppen dan zal ik u de verkeersregels wel even uitleggen. Toen gaf hij vol gas en reeds weg EIKEL met dikke auto.

Afgelopen zaterdag bijna 2 kinderen onder mijn brommer (15 en 16 jaar). Ze reden op het fietspad waar ze net voor mijn neus een vrouw met kind op de fiets aanreden. Ze hadden moeten wachten bij de rotonde (fiest) en dat deden ze niet ze reden vol tegenaan ?????. Rijden ze verder en ik reed erachter denk hou ze in de gaten. Gaan ze dus opeens linksaf en op de rem je begrijpt ik had er geen houden meer aan. Ik stond bijna oip het punt de politie te bellen. Stomme meiden ze fietsen te gevaarlijk om op de weg los gelaten te worden. Ik hoop dat ze ooit nog een jaar ouder worden.

Soms denk ik dat het beter is dat mensen om de 5 jaar weer eens een opfris cursus krijgen voor het rijden op fiets, brommer en auto of motor. Geen richting aangeven is ook weer zo'n mode verschijnsel het geeft zulke frustratie als je erachter zit. Ikmaak zelf ook fouten maar het is maar een kleine moeite om even je hand op te steken van sorry.
Kleine moeite groot plezier.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 19:15

Hele bekende verhalen allemaal.
Waar ik me ook zo aan kan irriteren is als een al wat ouder iemand op een hoofdstaat rijdt en linksaf wilt slaan.
Ze gaan dan eerst langzaam rijden,stappen slingerend van hun fiets af en kijken daarna achterom of ze over kunnen steken.
Ze blijven midden op het fietspad staan als ze niet over kunnen steken en wachten daar tot dat al het verkeer voorbij is (wat dus niet voorbij kan omdat ze de weg blokkeren).
Dan hinken ze een stuk of 6 keer met 1 voet op de trapper wat ook erg slingerig gaat.

En dan heb je ook nog mensen die niet achterom kijken als ze een ander gaan inhalen.
Ik hou daar nu wel rekening mee dus ik hoef niet zo snel meer op de remmen.
Maar ik zie het regelmatig gebeuren dat een fietser in haalt en dan op het weg gedeelte van de auto's uitkomt.
Ze kijken gewoon niet achterom.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:20

hahaha, ik had me echt kapot gelachen als t mij was overkomen Tong uitsteken

Ik geloof in draken, kabouters, niet zeurende vrouwen en andere sprookjesfiguren..
Een dagje kinderen blij maken die het niet altijd leuk hebben. http://www.cars4kika.nl
Wie kan ik blij maken update 7


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, chocky84 en 65 bezoekers