Hoe was het in Aachen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Hoe was het in Aachen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 11:46

Ben benieuwd hoe "wij" het hebben gedaan Haha!
Is er iemand terug met nieuws?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:34

'Wij' hebben het weer goed gedaan! Ik kan echt niet met resultaten komen want dat zijn er zo veel en ik heb ze echt niet onthouden, maar de Nederlanders hebben weer dozen vol linten en bokalen mee naar huis genomen en ze hebben in Duitsland echt wel geweten dat we er weer waren.
Ik kan m'n eigen resultaten natuurlijk wel noemen. In de Amateur werd Dot 2 x 4e en 2 x 5e, een aardig goed resultaat gezien de concurentie. Nr. 1 en 2 waren zowiezo onverslaanbaar voor Dot en nr. 3 hebben we soms voor en soms achter ons... nu voor ons dus, maar Dot is ook nog steeds niet terug op gewicht, dus was ik tevreden met deze plaatsingen.
In de Open 3 jarigen werd ze 2 x 2e, 1 x 3e en 1 x4e. Die tweede plaats was echt het hoogst haalbare... ik keek me toch tegen een dikke kont aan! Súper mooie merrie die in de Amateur steeds 2e werd. De nummer 1 bij de merries, in amateur en later ook Grand Champion bij de open merries was een kast van een jaarling! Ze had rustig voor een aged mare door kunnen gaan en nog op d'r sloffen kunnen winnen. Deze merrie is afgelopen WorldShow in de top 10 geplaatst en pas sinds kort in Duitsland.

Ik weet verder nog dat Tommy Time en Tomboy respectivelijk 2e en 3e in de Stallions Halter waren (ik dacht unaniem onder alle 4 de juries, correct me if I'm wrong) en (bloos...naam kwijt) er was ook nog iemand van ons die unaniem 1e werd in de Hunter under Saddle. Jeanet werd met Brody (Norfleet Valentine) in totaal 3 keer als 1e bij de ruinen geplaats en 1 keer Grand Champion. Verder durf ik geen uitspraken te doen over resultaten, maar dat de Nederlanders het weer goed gedaan hebben is een feit!

't Was weer een heerlijk uitje en het schitterende weer maakte het extra prettig! Weer veel contacten opgedaan (een paar mensen uit Duitsland en Zweden weten te interesseren voor onze shows... de oktober show kon wel eens een heel internationaal tintje krijgen!) en veel mooie paarden gezien.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:12

Mills Intimidator van Willem Schollaardt 2 x2e 1x 3e 1x 4e en twee keer reserve champion aged stallions

Pigino
Berichten: 604
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:43

mijn merrie time for daisies was 4 maal 1ste bij de broodmares (helaas stonden we met slechts 2 paarden)
win one time was 3maal 3de in de open junior pleasure (8deelnemers)
ze was 2de en 2maal 3de in de amateur junior pleasure(4 deelnemers) en in de open junior hunter(11 deelnemers) 1 maal 6de geplaatst.
ik heb heerlijk genoten en heel veel ervaring opgedaan met deze 2 paarden want dit was pas hun 3de show!!!!
daisies mag nu met zwangerschapsverlof want die verwacht in januari al een veulentje.
met winny show ik nog even door!!!
gera hoving is ook nog in aachen geweest en heeft ook leuke fotos gemaakt!!!misschien plaatst ze er nog een paar op de bokt.
ik moet wel even zeggen dat ik een super groom heb gehad!!!!!!!!!!!!!!
bedankt christien!!
en verders was het heel gezellig met de mede nederlanders

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:12

Ik ben zaterdag geweest en vond het er erg gezellig, veel stands, veel te zien. Ik heb stukken van de trail en reining gezien en die vond ik kwa nivo wat tegenvallen, zeker voor een EK. Ook weer de nodige ruk en plukkers gezien die gelukkig daarna vol terug betaald werden door hun stakende paard tijdens de proef OK dan! (zeker startnr 50 weet even zijn naam niet), maar gelukkig ook een aantal nette ruiters. Al met al vond ik het wel een geslaagd uitje. Lachen

Pigino
Berichten: 604
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:23

ik wil hier even op reageren want het was dit jaar GEEN ek!!!!!!!!het was de duitse kampioenschappen!!!!!!!!!!!!!!
het ek is pas weer volgend jaar!!!
en ja er zijn altijd mensen die rukken en plukken maar!!!!die zijn er op elke wedstrijdt!!!
even over de uitslagen CORA BREEDELAND 4MAAL 1STE in de amateur junior hunter.
CORINE MELNUTTI iniedergeval 1 maal 3de in de open halter yearlingmerries (verders weet ik haar uitslagen niet)
LEILA VAN ES heeft tommy time ook naar verschillende overwinningen gereden maar daar weet ik zo niet de uitslagen van.
we hadden trouwens ook een klein feestje want sake en sylva waren 27 jaar getrouwd!!!!

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:44

Van harte gefeliciteerd allemaal met de behaalde prijzen. Dat klinkt allemaal erg goed OK dan! en gezellig Clown

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:23

jojo schreef:
ik wil hier even op reageren want het was dit jaar GEEN ek!!!!!!!!het was de duitse kampioenschappen!!!!!!!!!!!!!!
het ek is pas weer volgend jaar!!!

Je hoeft niet zo te schreeuwen, dat is nergens voor nodig Haha!
Oke misschien geen EK, maar van duitse kampioenschappen mag je toch ook een bepaald nivo verwachten of niet soms. Ik zeg ook niet dat ik dat van alle klassen vond, dat kan ik niet beoordelen, ik heb alleen trail en sr. reining gezien. Hierin zaten overigens alleen duitsers als ik het goed heb. Ik val ook niemand hier aan, ik geef alleen aan wat ik gezien heb en het rij-nivo was ongeveer een mengelmoes van Green as Grass en Rooky hier in Nederland. Helaas werden er geen punten tussentijds omgeroepen, dus ik heb geen idee wat de scores uiteindelijk geworden zijn, ook op de site van de paints staat het niet bij de uitslag. Maar misschien komt dat nog.

Ik ben in elk geval blij dat nederland zo goed gepresteerd heeft!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:53

Ja! Ik heb het enorm naar mijn zin gehad!! We, Ods, ahintofte en ik zijn samen de hele week (dins/zaterdag) gebleven om zo'n beetje alle onderdelen te zien en heerlijk op de tribune te zitten en paarden te kijken.

Senna heeft donderdag ochtend geshowed, ze was als altijd, heel braaf en heeft goed geshowed . Zelf heb ik een fout gemaakt, ik wou perze als eerste de ring in, maar had van te voren niet naar de bak gekeken en niet gezien dat ik dan in een "gat" zou staan met Senna d'r voorbenen, waardoor ze nog meer overbouwd toonde dan ze al is.

Ik ben wel heel erg tevreden over haar plaatsingen, want duidelijk hielden de jury's van grotere paarden en vooral niet van paarden die wat overbouwd zijn (logisch, want ze horen niet overbouwd te zijn, maar Senna is dat op dit moment helaas wel). Senna was de kleintste van het stel, zoals Francis al schreef was er een enorme jaarling, echt een onwijs prachtig dier die groter was dan menig volwassen merrie en ook "de" Italiaan had een hele mooie bij zich waar Senna zeker niet aan kon tippen, uiteindelijk is ze 1 keer 3e, 2 keer 4e en 1 keer 6e geplaast. Zelf had ik haar op 3e/4e gezet, er was een Tovero die minder bespierd was, maar verder wel erg luxe en correct, zij stond dan ook 2 keer 3e voor Senna.

Ik heb nu al zin in volgend jaar, dan is het inderdaad weer een EK.
Senna heeft deze show duidelijk aangegeven dat ze er wat minder zin in had en ik heb dan ook besloten dat dit haar laatste wedstrijd voor dit jaar is geweest, ze mag het NK overslaan en lekker een wintervacht aan gaan maken Ach gut .

Pigino
Berichten: 604
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:36

he corine weer veilig thuis Knipoog ik heb het net zo naar mijn zin gehad als jullie alleen staat mijn paard nog steeds met een mega blessure (na haar trailer grapje)ik weet niet of ik haar weer op tijd aan de praat heb
ik hoop dat gera nog een paar fotos plaatst Cheese! (hint hint)
ik zal niet meer zo SCHREEUWEN MAAR ACH beste stuurlui staan aan wal Haha! Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:39

Balen dat ze geblesseerd is geraakt! Ik hoop dat ze snel weer de oude is!!!

Overigens heb ik mezelf geblesseeerd Verward , ik heb een soort "peesklap" in mijn rechterpols, gaat nu ook wat zeer doen en ga morgen maar naar de MA ermee. Zit een flinke bult op en ik voel me ook echt heel zielig Huilen Knipoog Haha! !

Geef je Spinny een grote knuffel van Senna en mij?

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 22:21

Zo te horen is het erg leuk geweest!
Iedereen gefeliciteerd met de plaatsingen. OK dan!

Ga je nog wel iemand anders showen dit jaar Corine? ... je hebt nog een beauty staan Knipoog

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:23

Dank je Bonnigje! Ik weet nog niet wat en wie ik verder nog ga showen dit jaar, ligt een beetje aan de omstandigheden, maar ik ben zeker wel aanwezig op de komende 2 Paint Shows en de Quarter NK, met of zonder paarden.

redpebbles

Berichten: 456
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: blesdijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 23:09

Hallo, wij zijn ook net weer uit Aken terug.
Ik ben zeer trots op mijn kleine Tomboy. Hier de uitslagen van hem:
Met Sake vier keer derde in de Halter Amateurs
Met mij, twee keer vierde en 1 keer 7e in de Hunter Open,
drie keer 5e en 1 keer 7e in de Pleasure Open
drie keer 4e en 1 keer 5e in de Trail Open
En een hele nette reiningproef met eenvoudige wissels en nog geen slidings maar wel nette cirkels, spins en rollbacks.
Corine en Brigitte vertel eens wat er met jullie gebeurd is????
Ik vond het een gezellig en geslaagd weekend en de Nederlanders hebben weer leuk meegedaan.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 08:09

Ja, vertel eens dames? Toen wij Woensdag weg gingen was iederen nog heel Verward ?

Iedereen van Harte Gefeliciteerd met de behaalde resultaten !!

Aachen was onze internationale wedstrijd en het is zeer goed bevallen!
We deden mee in de BS Halter Mares 3 yr & older en Bo werd 5e, 2e, 6e en 4e geplaatst! Daarna de Showmanship At Halter waarbij we 4 keer 1e zijn geworden!!

Verder was het zekers heel gezellig in Aachen, er hing een hele goede sfeer OK dan! !

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:01

gefeliciteerd allemaaal super gedaan weer OK dan!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:03

Schitterende uitslagen allemaal!!! Gefeliciteerd! Zijn er ook foto's gemaakt??? Geraaaa??????

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:24

Toch op het laatste moment nog een groom kunnen regelen en ik kon dus wel naar Aken.
Pooh liep minder dan ze de laatste tijd hier in Nederland heeft laten zien en vond tijdens de amateur pleasure senior deze grote bak met tribunes het bekijken waard ("grrr, hoofd omlaag jij") Toch 1x 4e, 1x5e en 1x7e uit 11.
In de horsemanship zo druk geweest met het begin van het pattern, (walk 3 strides , left lope) dat ik aan het eind een fout maak door niet netjes naast de pion te stoppen....... zonde.
Maar zeer leerzaam en ook al was ik er maar een dagje, de sfeer was duidelijk heeel goed.
Volgend jaar misschien alle dagen......

Iedereen gefeliciteerd met de plaatsingen
Groetjes Natascha

christien
Berichten: 328
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:19

Ik heb ook genoten van een paar leuke dagen met gezellige mensen en mooie paarden.
En Jojo, graag gedaan hoor ! Daisies en Winny zijn twee super dames dus heb ze met plezier verzorgd.
Groetjes Christien.