Evert-Jan en Marek op de 56 in Holten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Evert-Jan en Marek op de 56 in Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 07:44

Nou, ben na het inladen van die 500 foto's eindelijk eens toe aan het schrijven van een verslag. Aangezien mijn lieve vent daar niet zo van houdt Haha!

Het was vrijdag een beetje haasten. Auto nog inpakken etc etc. Maar we konden op tijd naar bed en hoefden er niet zo heel vroeg uit.

We waren lekker op tijd op het terrein, voorgekeurd en opgezadeld. Ik was bijtijds naar het 1ste groompunt gereden omdat ik de route niet in mijn hoofd had en dan kan hij nog zo goed uitgelegd zijn, autorijden en lezen gaat niet zo goed samen.

Tevens was dit mijn fotodag dus ik heb me ook heerlijk vermaakt met mijn camera. Bij het eerste groompunt was het even wachten maar uiteindelijk zag ik daar een spookje met een blondje aankomen Haha!.

Ik heb ze op het eerste punt niet gegroomd alleen gefotografeerd. Zelf houden wij er niet van om om de 5 km paard en ruiter uit het ritme te halen. Zeker als het niet nodig is. Dus ik stond er alleen voor de foto's. Meestal groomen wij zo om de 8 - 10 km.

2e groompunt ging ook goed en daar even wat gekoeld. IN het begin stond ik nog samen met iemand maar al gauw lag Evert wat verder voor en was het eenzaam groomen. Maar ik vind dat ook wel erg lekker.

Voor Evert-Jan en Marek werd de rit al gauw wat minder leuk vanwege de kilometers lange paden waar maar geen eind aan komt. Eigenlijk is dat wel jammer als je beseft dat Holten meer te bieden heeft aan leuke kronkelpaden enz. Maar op zich ook te begrijpen natuurlijk. Vorig jaar hadden we er samen al last van en dat is ook de reden dat ik zelf niet gereden heb. Evert-Jan heeft nu wel aangegeven dat dit zo'n uitwerking heeft kruislings dat hij volgend jaar niet op deze wedstrijd wil starten.

Enfin, Rek was ondanks de verveling wel attent en voorwaarts en de rit ging gestaag voort. Op een gegeven moment stond ik op een punt waar de klasse III ook voorbij kwam. Hele groep daar maar niemand die mij even vertelt dat de klasse II uit de andere richting kwam. Tja, dus ik stond veel te ver weg. EJ is maar doorgereden en ik ben naar het volgende groompunt gegaan.

Dat punt kon ik niet vinden. Het stukje beschreven bij de Smidsweg is wat verwarrend. Of eerder gezegd, de weg daar is verwarrrend waardoor ik te laat reageerde en in Rijssen zat. Terug naar de manege dan maar.

Aangeboden, rust en weer verder. Rek moest nodig plassen dus ik ben nog even naar het gras gelopen, gefloten en ja hoor, hij plast Lachen. Superpaard. Deed ie dat ook maar met drinken want dat doet ie nog steeds heel slecht.

Laatste rondje. Eerste groompunt stond ik met Marco en Lau te wachten. Nou da's wat hoor. Wat een stelletje ransbakken zijn dat. Marco gooit zijn spul in haar emmer en zij laat een bidon spuiten Verward Daar sta je dan mee te wachten. Haha!

Ka nog gefotografeerd, ej gegroomd en op naar het laatste punt bij de finish. Gegroomd, EJ was blij dat het erop zat. Rek zag er attent uit en op naar de finish en nakeuring.

Alles goed alleen de turgor, tja, da's te verwachten. Hij was >1 dus niet heel drastisch maar ook niet naar tevredenheid.

Super waarden, super gelopen alleen vonden beiden de rit lang en eentonig. Kootwijkerbroek was beter bevallen met de kronkelpaden, verstuiving en andere verassingen. Niks aan te doen.

De organisatie waws super. Het was gezellig en keurig in orde. Hulde daarvoor.

Dan hier nog een paar foto's.

Afbeelding
bij de voorkeuring.

Afbeelding

Afbeelding
eenzaamheid Scheve mond

Afbeelding
groomen

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een selectie. Alle foto's (ook met andere ruiters) zijn te zien op www.beyond-limits.net

Voor wie constante geheelportretten verwacht komt bedrogen uit. Ik heb juist geprobeerd de essentie en emotie van endurance vast te leggen. De spanning, de concentratie, het teamwork. Soms zegt een stukje dan veel meer dan het geheel en soms is het ook gewoon mooi Lachen

'Paint' it 'Black'


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 07:54

Die Marek kan het op zijn slofjes, zo'n klasse 2. Ik kwam ze tegen op mijn tweede rondje en tijdens het derde rondje heb ik twee keer een stuk met ze meegereden. Gaan met die banaan en geen spoortje van vermoeidheid, echt schitterend.

De lange zandpaden van de Sallandse Heuvelrug kunnen idd erg geestdodend zijn. Kun je je voorstellen dat we er niet blij mee zijn dat Staatsbosbeheer de toekomstige ruiterpaden wil beperken tot juist die paden? Ik werd op de info-avond aanvankelijk een beetje meewarig aangekeken toen ik zei dat mijn paard daar niet zo gemotiveerd van zou worden, maar gelukkig bleek ik achteraf niet de enige te zijn die er zo over dacht. Knipoog

Anyway, je vriendjes hebben het netjes gedaan. Erg relaxed zag het eruit en dat zie je heel goed op de laatste foto! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


SplashIsLief

Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 07:56

Echt een gaaf paardje faas
Ziet er super uit OK dan!

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 07:58

Dat meen je niet? Dus dan zou je ook die kronkelpaadjes over en door de berg niet meer kunnen nemen? Dat vind ik een achteruitgang en ik vind ook niet dat ze dat kunnen maken.

Ja, Rek kan het op zijn sloffen. De dag nadien liep ie te drentelen en te klooien alsof hij niets gedaan had. Wat dat betreft hebben wij twee gouden paarden. Raak is ook altijd superfit de dag nadien. Alleen die drinkt ook nog eens heel goed Lachen

'Paint' it 'Black'

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 08:00

Er zouden misschien drie van die kronkelpaadjes overblijven, de rest is 'voor de wandelaars'. Maar goed, er zit nu een werkgroep op die opkomt voor de belangen van de ruiters en ik heb daar wel vertrouwen in. Met een beetje geluk blijft alles bij het oude. Knipoog

Heb je de tip van Ingrid gelezen: appelmoes met zout? Haar paard ging er flink van drinken, ik ga dat de volgende keer ook proberen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 08:01

eindelijk een verslag uut Steenwijksmoer!!
Wat heb je toch een mooie foto's gemaakt en leuk jullie gezien te hebben!
EJ en peerdje hebben het super gedaan, wees maar weer trots!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 08:01

Ja die tip ken ik, en gebruik ik ook. Mijn mix is appelmoes met een recept van Zout, Low Salt en Limestone. Daarmee heb je meteen electrolyten. Maar je kan rek superzoute patat geven en hij drinkt niet. Rotbeest Haha!

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:47

EJ en Rek van harte gefeliciteerd met deze wedstrijd en het resultaat! Goed gedaan jongens!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:54

Super gereden EJ en Rek! Ben ze na de nakeuring nog even tegengekomen en Rek oogde inderdaad nog fris.
Zelf vond ik de paden niet zo saai, al zijn die kronkelpaadjes inderdaad wel leuker. Ik rijd echter vaak door bermen en lange zandpaden, dus Salty en ik zijn het ook wel gewend Lachen

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:01

Super hoor! Ik ben ze ook nog tegen gekomen onderweg en het zag er super uit OK dan!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:19

van harte hoor!
Ennuh heel gave foto s!

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:04

Ik heb jullie onderweg ook nog gezien. En bij de nakeuring keek Princess bijna het hooi uit de mond van Rek Haha!

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 20:22

Leuk verslag Hanifa! Fijn dat het goed is gegaan met EJ en Marek.

Je maakt overigens erg mooie foto's, het vastleggen van de (ont)spanning en concentratie is erg goed gelukt! OK dan!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:07

haha! ik wist het dat je bokker was nou jah bokkerspaardje Knipoog
ik heb jou gezien EJ Tong uitsteken ik zei zelfs nog hoi! Tong uitsteken
haah;)

Icelandics
They grow when you get on

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 16:34

EJ komt hier eigenlijk nooit ook al heeft ie wel een account Lachen

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 16:35

Naz schreef:
Leuk verslag Hanifa! Fijn dat het goed is gegaan met EJ en Marek.

Je maakt overigens erg mooie foto's, het vastleggen van de (ont)spanning en concentratie is erg goed gelukt! OK dan!


thanks. Op naar het volgende projectje Haha!

'Paint' it 'Black'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kirsha, lideli en 12 bezoekers