Spastische darm belemmert leven

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:44

Wat knudde Def -O-

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:55

He Def, wat rot zeg... :(:)

Bij mij valt het bij de paarden ook wel mee, gelukkig..
Verder mag ik van m'n HA met duspatalin starten, ben benieuwd of het wat doet. Ze zei dat de ene er echt heel veel baat bij heeft, en bij de andere doet het helemaal niks..

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:21

Ik heb ook veel hoofdpijn..

Viootjuh, heb jij je door de HA door laten sturen voor de accupunctuur?

Viootjuh
Berichten: 350
Geregistreerd: 07-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:33

Hè, dat lijkt me echt heel rot dat je niet meer kan paardrijden, vooral omdat dit toch ontspanning is.

Obelix: Nee, ik heb het wel met mijn huisarts overlegd en die vond dat ik het zeker moest proberen vooral omdat zij ook geen oplossing meer wist en ik op een gegeven moment alleen nog maar thuis zat omdat ik anders kotsmisselijk werd, thuis ook wel maar dan heb je toch je eigen wc ;). Je hebt geen verwijzing van je huisarts nodig voor accupuntuur. Ik moet zeggen dat ik nogal wantrouwend tegenover accupuntuur was want "hoe kunnen ze je met naalden "beter" maken" maar ik moet zeggen dat ik mijn mening al aardig heb bijgesteld. Ik moet vanmiddag weer en kijk er al naar uit!

Oh ja: ik heb trouwens ook heel erg vaak spierpijn in mijn nek, rug en borst, herkent iemand dat?

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:41

Rug wel,maar daar heb ik ook al langer last van en moet regelmatig los gemaakt worden ;)

Ok, hou ons (of mij zowieso :P ) even op de hoogte hoe je er verder onder bent onder de accupunctuur..
Ik sta overal voor open dusse ;)

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:32

@Viootjuh: ook daar heb ik last van, heb heel lang bij een chiropractor gelopen (en ook een tijdje gewerkt), dus werd toen gem. 2 keer per week losgemaakt. Maarja, dat gebeurd nu helaas niet meer, waardoor ik daar weer meer last van heb en vooral nu met dat koude weer!! Dan verkramp ik helemaal.

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:39

He wat rot zeg,, Def, dat je door pds niet eens meer kan paardrijden...

Hoofdpijn had ik ooit wel veel last van, maar dat kwam door stress en de laatste tijd ook weer maar dan door vermoeidheid.
Ik denk dat pds en hoofdpijn wel samen kunnen hangen. Stress leid bij ons volgens mij regelmaig tot problemen met onze buik,, maar hoofdpijn is daar ook een gevolg van. Net zoals vermoeidheid. Als ik last heb van mijn buik wordt ik heel erg moe, loopt dat te erg uit de hand doordat ik geen rust neem, krijg ik ook hoofdpijn (wat dus de laatste 2 weken heel erg is..)

window

Berichten: 2451
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:18

Def schreef:
ik, helaas |(
rijdt nagenoeg niet meer!!

ooh wat balen zeg :(:)
Manon_V schreef:
Hoofdpijn had ik ooit wel veel last van, maar dat kwam door stress en de laatste tijd ook weer maar dan door vermoeidheid.
Ik denk dat pds en hoofdpijn wel samen kunnen hangen. Stress leid bij ons volgens mij regelmaig tot problemen met onze buik,, maar hoofdpijn is daar ook een gevolg van. Net zoals vermoeidheid. Als ik last heb van mijn buik wordt ik heel erg moe, loopt dat te erg uit de hand doordat ik geen rust neem, krijg ik ook hoofdpijn (wat dus de laatste 2 weken heel erg is..)

ja idd het is allemaal een cirkeltje

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30676
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:42

Def schreef:
ivy_power89 schreef:
en niemand die last heeft tijdens het rijden?
Als ik last heb is het het minst bij de paarden, soort rust die ik vind :)


ik, helaas |(
rijdt nagenoeg niet meer!!


En hier nog eentje die toen zelfs de pony verkocht heeft..
Gelukkig gaat het nu allemaal een stuk beter en rijd ik weer. :j

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:49

ik heb er vooral last van als ik maar iets gegeten heb.. echt heel frusterend!

dus probeer niet te eten voor de tijd

Wickedwyvern

Berichten: 813
Geregistreerd: 13-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:52

Ik ben tot de ontdekking gekomen dat het bij mij vnl. mijn eetgedrag is. Ik at veel teveel suiker(s). Als je daar eenmaal op let, zie je dat t bijna overal inzit. Ik eet nu veel meer groente en fruit, dat deed ik ook te weinig. En ik at te weinig vlees, waardoor ik te weinig eiwitten binnenkreeg. De combi van teveel suiker en te weinig eiwit maakte dat ik snel en vaak ook lang spierpijn had. Mijn lichaam herstelde ook niet snel genoeg van een blessure oid. Ook moet ik goed in de gaten houden dat mn darmflora in balans blijft (veel vezels en ook probiotica eten). Met vitamine B pillen en eiwitpoeder heb ik dit weer in balans gekregen. Met aardappelen, peulvruchten en granen moet ik oppassen dat ik er niet teveel van eet en eiwit probeer ik nu op peil te houden door vaker een eitje en noten te eten. Dit alles heeft mij enorm geholpen en ik heb nog maar nauwelijks klachten. Stress blijft een vervelende factor en bij ons op stal is geen wc, helpt ook niet altijd even goed mee. Maar al met al is mijn leven er flink op vooruit gegaan. Ik laat koekjes en dingen niet altijd liggen (sterker: vaak helemaal niet), maar ik begrijp nu beter wat er in mijn lichaam en in mijn darmen gebeurt en weet wat de consequenties zijn van wat ik eet. Dat alleen helpt al enorm... Ik heb hiervoor ook transipeg, duspatal en metamusil gehad voor mijn klachten. Heb ik nu helemaal niet meer nodig.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:01

@Wickedwyvern: ik eet nu ook geen granen en suikers mee. Ik doe dit dmv het atkinsdieet.
Ik kreeg eerst duspatalin voor mijn klachten en die heb ik nu helemaal (vanuit mezelf) afgebouwd.
Ik kan niet tegen amandelen, de rest moet ik nog onderzoeken.

purny

Berichten: 27581
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:09

Sinds ik iedere drie dagen flink loop op mijn stage heb ik nergens meer last van.

Wickedwyvern

Berichten: 813
Geregistreerd: 13-10-06

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:18

@hermlein1989 zo zie je maar dat je met voeding veel op kunt lossen, goed bezig dus.
@purny, lopen en beweging is voor mij ook erg belangrijk.

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:38

Nou meiden.. eerste keer dat ik door enkel stress aan de diarree ben gegaan...

Tentamens :(
Terwijl ik wist dat ik goed geleerd had en het eiig met gemak zou moeten kunnen maken, toch ontzettend veel spanning.. Dus vanochtend was het weer even rennen naar de wc

Hoop dat morgen me beter afgaat, al zie ik 10x meer op tegen die toets van morgen dan die toets van vandaag

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:49

o manon... Hopelijk gaat het morgen goed.. Blijf volhouden ! Succes morgen iig !

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 20:38

Pfft Manon! Dat is vervelend.
Heb je geen rust pilletjes ofzo? Want nu ga je waarschijnlijk krijgen omdat je bang bent om het te krijgen.

Bij mij gaat het zomaar eventjes 2 dagen goed :oo Alles, echt heel ontspannen.
Mennn was het altijd maar zo, wat lekker is dat zeg :D

En nu even afkloppen, want hoop op meerdere dagen zoals de afgelopen 2 dagen :o

Hadden jullie trouwens zondag avond ( na boer zoekt vrouw) paul de leeuw gekeken? Daar hadden ze iemand gefilmt op de wc voordat de uitzending begon.
Ben blij dat ik daar niet was zeg, ik denk namelijk dat ik wel gefilmd zou worden omdat ik ongeveer 3 keer naar de wc loop in een uur _O-

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:07

Dankjulliewel :)
Njaa rustpilletjes heb ik wel aan gedacht inderdaad, maar ik ben niet zo van pillen enzo. Dus kijk morgen wel even hoe het gaat. Anders neem ik wel passiflora van dr vogel in ;)

Wel fijn dat het bij jou even goed gaat MElissa!
Paul de leeuw heb ik niet gezien,, gelukkig maar :P

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:30

Hoe gaat het vandaag Manon?

Super dat het bij jou zo goed gaat, M_EL_ISSA! :)

Hier gaat het ook echt heel goed.
Ik neem nu een paar weken lang al de juiste dosering van de asa foetida, en sinds een week of 2 echt amper klachten meer *\o/*
Nu komen mijn klachten echt (voor het grootste deel) voort uit nervositeit, en dit helpt daar echt super tegen. maar ook tegen opgeblazenheid/ winderigheid.
Moet zeggen dat ik al zeker 2,5 week geen diarree/ erge krampen meer gehad heb. Zo fijn! _/-\o_

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:31

Jaa is goed gegaan vandaag :D Met mn buik tenminste
Het tentamen was een ramp :(

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:55

Zo heee :\ Had beter me mond kunnen houden zeg, of beter af kunnen kloppen..
Vandaag gaat het weer helemaal fout, hardstikke buikkrampen, leef al de hele dag op duspatal ( gebruik ik alleen als ik echt heel veel last heb)
Denk dat alles weer opgezet is oid, want zelfs gapen en ademhalen doet zeer :\

Wat balen Manon! Heb je herkansingsmogelijkheden?

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:43

Ahh wat ongeloofelijk *** zeg..
Hoeveel duspatal neem je dan in op zo'n dag?

Ik heb gelukkig wel herkansingen,, dus kan altijd dat vak herkansen mocht het een onvoldoende zijn :)
Gelukkig hebben we een opdracht moeten maken die 30% meetelt,, maarja daarvan weet ik ook niet of ik die wel zo goed heb gemaakt :=

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:57

manon, balen van je tentamen.. Gelukkig had je minder last vandaag.

Ik moet het afkloppen.. Het is bij mij nu weer 2 dagen goed,maar daarvoor was het ook rennen naar de wc steeds met plotselinge krampen..

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:58

Manon_V schreef:
Ahh wat ongeloofelijk *** zeg..
Hoeveel duspatal neem je dan in op zo'n dag?

Ik heb gelukkig wel herkansingen,, dus kan altijd dat vak herkansen mocht het een onvoldoende zijn :)
Gelukkig hebben we een opdracht moeten maken die 30% meetelt,, maarja daarvan weet ik ook niet of ik die wel zo goed heb gemaakt :=

Ik heb er 3 genomen, heb altijd een soort make up tasje met medicijnen erin, dus kon niet kijken hoeveel je er op een dag mag.
Weet dus niet of het echt veel is, maar ik vind het veel :o

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 08:23

Das veel inderdaad!
Tegen mij hebben ze gezegd max. 2 ;)

Ik denk dat ik vandaag wel wat last ga hebben, voel het nu al.. Niet alleen door tentamens maar ook nog een hoop gezeik met ''een'' vriend