Operatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:22

Haha. Daar hoop ik dan maar op. Vork

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:37

Wanneer moet je??

Geen ervaring, hoop ook dat het niet nodig zal zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:39

De precieze datum weet ik nog niet, daar krijg ik deze week bericht van. Maar ik kan over ongeveer 6 weken komen. Lachen

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:41

Oe, dat lijkt me best eng.. Ik ben nog nooit geopereerd en daar ben ik best blij om.. Ik haat ziekenhuizen en dokters enzo >;)

Succes meis, ik zal aan je denken En een kaartje sturen als je wil en als het mag?

Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:43

Natuurlijk mogen jullie kaartjes sturen. Als het zover is dan he. Knipoog Heb ik ook nog wat te doen. Tong uitsteken

Voor mn adres kun je me dan pb'en, of nouja, ik ben dan eigenlijk niet op bokt natuurlijk. Gerbenfroh wil mijn adres dan ook wel even doorgeven. Lachen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:05

Nou ik vond het niet eng, ik was eigenlijk alleen maar blij dat ik met kapje onder narcose mocht.
Waarom word je eigenlijk geopereerd, misschien over mij heen gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:07

MoonChloe schreef:
Nou ik vond het niet eng, ik was eigenlijk alleen maar blij dat ik met kapje onder narcose mocht.
Waarom word je eigenlijk geopereerd, misschien over mij heen gegaan?


Citaat:
Waarvoor houd ik liever voor mezelf.


Knipoog

Er zijn een aantal bokkers hier die het weten, mensen die hetzelfde hebben als mij. Dat zou ik graag zo willen laten. Lachen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:16

Aha, nou ik hoop het beste voor je, dat het gauw geneest (wat het ook is) Lachen

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:46

Het valt mee, het enige wat ik had was dat ik na afloop misselijk was, maar dat kon net zo goed van iets anders komen. Ik had met een kapje en ik was doodsbang, maar het viel allemaal heel erg mee! Sterkte!

Leo

Berichten: 50137
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:22

Nou dat lijkt me idd wel even slikken, zo'n eerste operatie...

Maar het gaat vast wel goedkomen, je moet je er alleen even doorheen slaan..

Heel veel succes en sterkte hè meid!!

Ik zal je PB-en voor je adres, dan kan ik je ook een kaartje sturen Lovers

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:56

Sammm schreef:
De precieze datum weet ik nog niet, daar krijg ik deze week bericht van. Maar ik kan over ongeveer 6 weken komen. Lachen


Laat wel weten wanneer je moet dan stuur ik je wel een kaartje (maar wel eerst de adres weten Tong uitsteken)

_Mayo_

Berichten: 1219
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Hoofddorp[Noord-Holland]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:37

veel sterkte)wat het ook is)

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:06

Ik heb nu 2 behoorlijk heavy operaties achter de rug, met een fikse revalidatietijd. (longoperatie).
Ik kreeg een infuus in mijn hand, geen kapje op mijn mond. Wel een zuurstofkapje, maar daar merk/proef je helemaal niks van. En volgens mij gaat die af zodra je wakker genoeg bent en het zuurstofgehalte in je bloed hoog genoeg is. Dus daar hoef je je echt niet druk om te maken. Ik kreeg wel een slang in mijn maag, (was op de IC) omdat je vanwege de narcose misselijk zou kunnen zijn en dus zou moeten overgeven. En aangezien dat voor mij nogal pijnlijk zou zijn (net geopereerde longen Scheve mond) had ik die slang. Nou door dat ding kreeg ik juist braakneigingen dus ik heb gewoon gevraagd of die eruit kon. En dat kon Lachen. Gewoon vragen als je er last van hebt.

Pijn na de operatie wordt zoveel mogelijk voorkomen, gewoon je pijnstillers slikken. (Ook al heb je dan nog geen pijn, maar je wordt flink afgestraft als je het niet doet).

Revalidatie viel mij mee. Ik mocht bijna niks (niet bukken, geen dingen tillen die zwaarder zijn dat een kilo, niet te vaak op staan, niet fietsen/lopen en natuurlijk niet sporten), dus mijn vader had vrij om thee voor me te zetten, video aan te zetten enzv. (Klinkt misschien overdreven maar ik had echt geen puf voor zulk soort dingen).
Gewoon lekker dvdtjes kijken, beetje lezen, bokken natuurlijk (als dat kan), foto's inplakken...dat soort dingen. Dan kom je je tijd wel door. Ik ging trouwens ook leren voor mijn schoolonderzoeken die ik allemaal had gemist. Mocht nog niet naar school maar dan hoef je niet alles op het laatste moment te doen. Hoewel dat leren in het begin ook niet ging ivm concentratieproblemen na de narcose, maar dat was snel voorbij.

Leuk is anders, maar sommige dingen moeten nou eenmaal gebeuren. En echt, zo vreselijk is het niet. (Vooral niet te druk maken om de operatie zelf, daar merk je nl helemaal niets van Clown ).

Heel veel sterkte in ieder geval!!!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:22

Echt meid het valt reuze mee

Ik ben nu alweer 7 keer geoppeerd
Net als de andere zeggen je voelt alleen een prikje met infuus
En echt met 3 seconden ben je weg
Als ze het een beetje goed doen dan geven ze iets tegen de misselijkheid erna dus daar hoef je ook niet bang voor te wezen

En anders moet je even een glaaje cola drinken dit zorgt ervoor dat je maag wakker wordt (je gaat er wel 1x van overgeven maar het werkt wel)

Ik zelf kom altijd slecht uit de narcose maar dit heeft te maken met mijn eigen lichaam en daarbij ook het soort narcose

Pijnstiller moet je zeker slikken ook al heb je geen pijn
Want doe je het niet komt het je wel duur te staan

Maar het komt zeker goed

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:44

Sammm schreef:
Nee, ik kan vrij snel weer naar huis, maar mag (en kán) dan gewoon helemaal niks doen, alleen op bed liggen. Dat is dus echt helemaal níks voor mij.

Lovers


maar dan kan je wel lekker veel bokken Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:25

Th0mas schreef:
maar dan kan je wel lekker veel bokken Clown

Nou, ik denk niet dat dát dan kan! Knipoog

Helaas. Lachen

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:06

Blaaa meisje. Veel sterkte! Lovers

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:11

Doet geen pijn ofzo, weet nog dat iki op mijn 4e onder narcose moest, en toen ik wakker werd dacht ik, huh...ik was toch maar 2 seconden aan het slapen, dus je merkt er niets van...

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:12

maar veel succes

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:22

Ik heb geen ervaringen..
Maar iig sterkte en beterschap Lachen
Het zal allemaal heus wel meevallen..

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:51

Je merkt er helemaal niks van! Lachen
Ze rijden je naar de inslaapkamer en dan krijg je warme sloffen aan je voeten en kruiken in je bed Haha! En dan krijg je een prik (ik kreeg hem in m'n infuus) en die man gaat wat aan je vragen en je bent ook zo weg. Niks engs aan, net alsof je moe bent en heel snel in slaap valt.

Het eerst wat ik deed toen ik wakker was, was keihard lachen "Ik heb geen pijn meer!" Haha! En riep naar zo'n man "Euhm ik ben wakker hoor! " En toen mocht ik weer terug naar de kamer Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:56

Vervelend voor je meid.

Ik weet niet wat er mis is, waarvoor ze je gaan opereren, maar het zal vast bevorderend zijn!

Vervelend dat je dan eventjes niets kan en mag doen, maar voor je het weet is die tijd zo om.
Om je op te beuren wil ik je een kaartje sturen! (en ik denk een aantal bokkers nog meer ook. Stuur eventjes je adres via pb (en de datum waarop je terug komt uit het ziekenhuis) dan krijg je een mooi kaartje!

Sterkte meid!

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:47

ik snap wel dat je bang bent.. een operatie is nooit leuk wat het dan ook mag zijn.. ik ben een keer onder narcose geweest voor mijn keelamandelen dus dat was niks ernstigs ik viel na het slaappilletje al bijna weg dus toen de uiteindelijke narcose kwam merkte ik daar niet zoveel van.. toen ik weer wakker werd ging alles heel raar langs me heen en ik had echt het gevoel dat ik gewoon een poosje lekker had geslapen (alleen die pijn was wat minder Lachen ) nou heel erg veel sterkte hoor Ach gut
en ik hoop dat je daarna snel weer kunt bokken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:23

Bedankt allemaal zeg voor de lieve reacties. Lovers

Lachen

Ik zal aan de mensen die erom vroegen mijn adres binnenkort sturen. Knipoog Verder zou je dat ook altijd aaf gerbenfroh hier op bokt kunnen vragen hoor. Lachen

Maar geen nood, ik ben nog 6 weken bij jullie! Haha! Als ik de datum weet zal ik het doorgeven. Lachen

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:14

youngster schreef:
Ik ben al tig keer onder narcose gebracht. Alleen altijd met een prik, omdat je van een kapje ziek word namelijk. Sja je merkt er niks van, alleen als je wakker word ben je moe en slap..


nog nooit last van gehad. ik ga altijd onder met een kapje ben psygisch voor naalden. het enige nadeel is dat het stinkt maar voordatje dat kan uitspreken benje al weg. ik ben voor het laatst 3 jaar geleden geopereerd en ik kwam goed uit de narcose maar dat heb ik altijd. het ligt ook bij iedereen anders he. succes meis!