wanneer hengstig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

wanneer hengstig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 18:46

Misschien dat de titel heel dom overkomt.
maar zoals jullie misschien wel weten is Jip gedekt en niet drachtig gescand.
Dat is nu bijna 3 maanden terug.
Voor die tijd was jip hartstikke hengstig. Nu is dat dus helemaal over.
Maar afgelopen winter was jip ook de hele winter door hengstig alleen dan wel een stuk minder als zomers.

Ik vroeg me nu af of dat weer terug komt van de winter of dat ze echt pas volgend voorjaar weer hengstig wordt.
Want het is de bedoeling dat ze van het voorjaar gedekt wordt.
Wie weet dit?

Sambooo
Berichten: 132
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:53

Is ze per ongeluk dan toch niet drachtig?? Je hoort wel vaker dat dierenartsen het niet goed hebben. Dat de merrie toch wel drachtig is. Misschien nog een keer laten scannen voor de zekerheid? Anders zal ze volgend voorjaar wel weer hengstig worden...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:00

Moet je in het voorjaar een paar dagen achter elkaar gaan schouwen bij een hengst/ vreemd paard dan weet je het snel genoeg!

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:06

Mocht ze nou echt niet drachtig zijn en ook niet meer hengstig worden dan zou ik even de DA erbij halen. Op hoeveel dagen na de dekkingen heb je haar laten scanne? Als merries na 35 dagen hun vrucht verliezen worden ze niet meer hengstig nl en dan kan je het seizoen erna pas weer dekken. Ik zou gewoon het voorjaar afwachten en mocht er niks gebeuren dan even de oorzaak bij een DA zoeken, ze kenne haar eventueel altijd ' aanspuiten' als je wilt dekken.