Staan we daar nu achter.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Staan we daar nu achter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 17:27

Twee korte berichtjes in het nieuws en ik geneer me dat ik Nederlander ben.

Ons aller vader des vaderlands Balkelende heeft een condoleance bericht gestuurd naar...... Poetin Verdrietig

Bush bedankt in zijn verkiezingstoespraak Nederland als zijnde lid van zijn alliance in zijn strijd tegen het kwaad Huilen .

Ik wordt daar toch wel erg bedroefd van.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:30

waarom moet ik me daarvoor generen om nederlander te wezen!

ik vind het juist maar medelevend van onze kant uit dat balkenende een condeolence gestuurd heeft voor al die slachtoffertjes van die school!

en van dat laatste weet ik niet wat ik moet denken, nederland had daar zich niet moeten mee bemoeien, is mijn mening, het was een rechtstreekse aanval tegen amerika en door al dat gemoei van de andere landen zit zowat de hele wereldbol in een gevarenzone!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 17:33

isabelle schreef:
ik vind het juist maar medelevend van onze kant uit dat balkenende een condeolence gestuurd heeft voor al die slachtoffertjes van die school!


Dat had ik prima gevonden, maar niet naar de agressor Poetin.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:36

Als hij niets had gestuurd was het ook niet goed geweest... Scheve mond

Maar goed 'kaartjes sturen' naar Poetin is ook niet de beste actie.

Heb je in je hoofd nog ruimte voor waanzinnige plannen?

............................................................................................................................................................KOM; dans, schreeuw en zing met mij!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:39

De plaats die Nederland in de oorlog van Bush vs Irak inneemt vind ik zwakjes en dat is zacht uitgedrukt en dan baal ik ervan dat wij Nederlanders dit kabinet hebben aangesteld.

Faber quisque fortunae suae


Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:12

Kaartje naar Poetin? Verward Ach ja, Balkenende heeft toch geen kaas gegeten van de buitenlandse politiek, dat blijkt maar weer... Beetje pretentieus vind ik het ook... Poetin bekijkt die kaart en denkt: 'Balkenende? WIE??'

Wat Bush betreft sluit ik mij aan bij Alet. En daar worden we dan ook nog voor bedankt, want het ontbreken van ruggegraat bij het Nederlands kabinet wordt dus opgevat als 'naast Amerika staan'... Typisch eigenlijk Haha!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:16

Ach toen meneer Fortuyn geliquideerd is schaamde ik me al om Nederlandse te zijn.
Belachelijk dat dit soort dingen gebeuren.

En dan een kaartje naar Poetin......... Is dat een grap ofzoo? Verward
Jeej, dat ie daar eerst even over nadenkt!
En ook nog dat Bush Nederland bedankt.
Als ik zoiets hoor, voel ik meteen schuldig voor alle "foutjes" die Bush gemaakt heeft.

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 18:26

Bush misbruikt in zijn verkiezingsstrijd, de namen van landen die na de val van Saddam zijn gekomen om het land weer op te bouwen, als bewijs van zijn gelijk dat hij Irak heeft aangevallen.
Al die landen staan daar immers achter die aanval en zijn strijd tegen het wereldwijde kwaad, dus is het een gerechtvaardige zaak Verward is zijn redenatie.
In Amerika hoort men het protest van de bevolking van die landen toch niet, helaas

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 07:10

Sorry maar een teken van medeleven aan een land wat zo ontzettend veel onschuldige slachtoffers heeft gemaakt de laatste dagen vind ik een uitzonderlijk correcte actie van Balkenende.
Het moet in dat geval geen zak uitmaken aan wie je het stuurt. Het gaat om het gebaar, WIJ Nederlanders leven mee met kapot gerukte gezinnetjes wie hun vaders/moeders en kinderen hebben verloren. En daar wordt over gezeken? Misselijk

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 07:47

Sorane schreef:
Sorry maar een teken van medeleven aan een land wat zo ontzettend veel onschuldige slachtoffers heeft gemaakt de laatste dagen vind ik een uitzonderlijk correcte actie van Balkenende.
Het moet in dat geval geen zak uitmaken aan wie je het stuurt. Het gaat om het gebaar, WIJ Nederlanders leven mee met kapot gerukte gezinnetjes wie hun vaders/moeders en kinderen hebben verloren. En daar wordt over gezeken? Misselijk


Dat er kinderen gegijzeld worden is meer dan verwerpelijk, maar om een condeolance te sturen naar de man die verantwoordelijk is voor al dit geweld vind ik een verwerpelijke zaak.
Daar kan niet genoeg over gezeken worden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 07:49

sarabande schreef:
Dat er kinderen gegijzeld worden is meer dan verwerpelijk, maar om een condeolance te sturen naar de man die verantwoordelijk is voor al dit geweld vind ik een verwerpelijke zaak.
Daar kan niet genoeg over gezeken worden.


Dus omdat de leider van dat land een l u l is mag je geen teken van medeleven sturen? Beetje kort niet?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 07:50

Laantje schreef:
Ach toen meneer Fortuyn geliquideerd is schaamde ik me al om Nederlandse te zijn.
zie niet in waarom ik me moet schamen om de daden van een ander, ook al is hij toevallig van nederlandse komaf.

Amor Vincit Omnia

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 07:59

Sorane schreef:
Dus omdat de leider van dat land een l u l is mag je geen teken van medeleven sturen? Beetje kort niet?


De leider van dat land is degene die dit geweld heeft veroorzaakt, dus is niet de persoon bij wie enig medeleven terecht behoort te komen, integendeel.
Stuur het aan de plaatselijke autoriteiten, aan het dorp of het regio bestuur.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 08:01

sarabande schreef:
De leider van dat land is degene die dit geweld heeft veroorzaakt, dus is niet de persoon bij wie enig medeleven terecht behoort te komen, integendeel.
Stuur het aan de plaatselijke autoriteiten, aan het dorp of het regio bestuur.


Stel dat dit hele voorval in Nederland was gebeurd. En dat kan. Een groep idioten hou je niet zomaar tegen. En het voorkomen is onmogelijk. Waren Balkenende en Bea dan ook een stelletje nietsnutten?

*gaat nu rennen naar school voor ze weer een ernstig te laat is Bloos *

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 08:03

Balkenende en Bea zijn geen oorlog begonnen en terorriseren niet een heel volk al jaren.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 08:48

Justy schreef:
Poetin bekijkt die kaart en denkt: 'Balkenende? WIE??'

Belletje gaat rinkelen: die sukkel die Nederland probeert te besturen.

Daarnaast snap ik inderdaad ook niet dat het kabinet zich met Irak moest bemoeien. Omdat wij toevallig ook in de VN zitten?

Ik ben blij als de verkiezingen er weer zijn...... CDA krijgt wederom mijn stem niet! Wij ontzien de chronisch gehandicapten, zieken, ouderen en noem maar op. En wie dragen de zwaarste lasten? Juist, deze groep mensen.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 08:56

Balkenellende is een betere naam, hij neemt ons mee de afgrond in.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:26

Urm wie heeft die vent gekozen Rolleyes

Blijkbaar wilt de meerderheid dat die vent ons de afgrond in sleurt Scheve mond

- Offline -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:11

sarabande schreef:
Balkenende en Bea zijn geen oorlog begonnen en terorriseren niet een heel volk al jaren.

Poetin is niet verantwoordelijk voor de Tjetjeense oorlog volgens mij Verward. De wortels van het kwaad liggen iets dieper denk ik.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 11:04

Lovely schreef:
Poetin is niet verantwoordelijk voor de Tjetjeense oorlog volgens mij Verward. De wortels van het kwaad liggen iets dieper denk ik.


Poetin is wel degelijk verantwoordelijk voor de huidige smerige oorlog. Die mensen leven al jaren in kelders.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:48

die hele politiek is een en al slap gezeur en vriendjespolitiek enzo...

kijk eigenlijk niet snel meer op van die dingen

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:09

Ik vind het niet meer dan normaal dat je laat blijken dat je meeleeft met zo'n drama.
In dit geval vind ik het spijkers op laag water zoeken van jouw Sarabande.
Het zal je eigen kind maar zijn.

De wierheit hat in skel lud

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:09

Ik denk dat balkenende niets anders kon doen. De zooi daar in zuid-Rusland is echt niet te overzien. Nederland kreeg ongenadig op zijn donder omdat juist Nederland het lef had om vragen te stellen over hoe dit zo gewelddadig heeft af kunnen lopen.

Getuigt ook niet van smaak. Je stuurt eerst een condoleance om een volk te condoleren met een heel trieste gebeurtenis. Daarvoor kies je dan het (democratisch gekozen) staatshoofd.

Zo'n condoleance geven met daarbij een ingepakte beschuldiging is ronduit smakeloos. Maar goed, in het Rusland weet men nu wie weer wie voorzitter is van de Europese Unie.

Toegegeven, Poetin is geen lieverdje, maar nogal een niveauverschil met een stel lafhartige kindermoordenaars.

En ja, ik woon 2000 km dichter bij Rusland en ja, heel Finland heeft een hekel aan Russen. Maar Rusland als land is gewoon heel moeilijk te regeren en Czechnia hoort al 198 jaar bij Rusland. Er wonen heel veel Russen in die republieken, er is een etnische zuivering nodig om het allemaal netjes te maken. [edit] en dat kan niet, want je kunt niet alle Russen terugsturen naar Rusland na 198 jaar [/edit]

En laten we wel wezen, de "rebellenleiders" in Czechnia zijn keihard gewoon drugdealers en misdadigers. Sinds kort ook gedegradeerd tot kindermoordenaars.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 16:33

jaantsje schreef:
Ik vind het niet meer dan normaal dat je laat blijken dat je meeleeft met zo'n drama.
In dit geval vind ik het spijkers op laag water zoeken van jouw Sarabande.
Het zal je eigen kind maar zijn.


Hierop heb ik elders al antwoord gegeven de tekst is bijna letterlijk door een ander neergezet.


Joost ik denk dat meer mensen er moeite mee hadden dat Balkenende het bericht aan Poetin stuurde en dat vervolgens een andere mening naar buiten kwam.
Ik denk dat je vanuit jouw woonwereld gelijk hebt, maar de wereld heeft tot op heden weinig gelegen laten liggen aan Tjetsenie.
Dat die nu Al Quaida erbij gehaald schijnen te hebben beloofd weinig goeds voor de toekomst, die hebben de Russen al eerder verslagen (met Amerikaans geld) in Afghanistan.

De Russische bevolking ziet ook al lang niets meer in deze oorlog die ook zoveel van hun zonen het leven kost.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:46

Ik vraag me af welke tekst je bedoelt, kun je dat duidelijk maken?

De wierheit hat in skel lud