newbie met vraagje :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marenubium

Berichten: 33
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Enschede

newbie met vraagje :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 17:53

Hoihoi!

Sinds vandaag nieuw hiero, ziet er allemaal geweldig uit! Ook lekker enthousiast over Western rijden..kewl!

Even achtergrond:
3 jaar Engels rijden (ja ik weet ut....), en sinds ik met Western in aanraking ben gekomen het hele Engelse afgezworen. Helaas, geen stal in de buurt.
Maaaaaaaaaaaaaaar...NU WEL! Haha! (omgeving Haaksbergen/Enschede)
Gelijk opgegeven voor lessen e.d., ben heeeel benieuwd!

Maar goed..ik zit er al een tijdje over te denken evt. een paard aan te schaffen, maar er komt zoveel bij kijken; teveel info. Wellicht kunnen jullie me wat meer in de richting 'tiepen' Haha!

Wat zijn zo ongeveer de aanschafkosten van een volleerd westernpaard (quarter, paint en/of appaloosa);
Wat zijn de huurkosten van stalling + weidegang;
Wat ben je ongeveer kwijt per jaar aan onderhoud, voeding etc.?
Enneuh...zijn bovengenoemde rassen geschikt voor alle western-disciplines??

In ieder geval thnx!! En tot ziens Lachen



Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:09

Met ieder paard(enras) kan je in principe western rijden, alleen niet ieder paard kan ik de top van iedere discipline komen. Ik denk dat je het zo duur kan maken als je zelf wilt. Op wat voor stal wil je gaan staan, wil je wedstrijden rijden? Wil je een raspaard met superafstamming of een huis- tuin en keukenpaard?

Marenubium

Berichten: 33
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 18:18

Hey thnx Lachen

Stal-western stal dus, hier in de buurt. Geen fokstal.
Ja ik wil wedstrijden gaan rijden
En ik wil een leuk paardje, hoeft geen rolls-royce te zijn Knipoog
Wel natuurlijk een echt westernpaardje.
Ik zag al bedragen van 7.500 euro tot 20.000 ?? tegenover 2500...wat maakt het verschil (behalve natuurlijk afstamming Tong uitsteken).
En wat zijn zo over het algemeen de stallingskosten? loopt dat in de tienduizenden of maar duizenden euro's?
Ben meer op zoek naar een indicatie Lachen

An unknown error has occurred. Hit any user to continue

Reki

Berichten: 143
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:46

nou wat stallingskosten betreft kan dan vanaf 110 euro tot 4รก5 hondert euro zijn hangt er vanaf wat je voor extra's er zijn zoals een binnenbak , solarium , longeerbak e.d. als het volpension zit het voer ,hooi en stro er al bij , is er weidegang heel belangrijk voor je paard. Het beste kun je manege bellen en gewoon info vragen of langs gaan, en wat het paard betreft er zijn ook hele leuke halfbloed kruizingen van qauterhorses OK dan! en onderandere OK dan! zijn haflingers ook vaak wel te gebruiken voor het western rijden kortom wat zijn je eigen wensen en wat laat je portemenee toe. Goed rondkijken en vragen dan kom je er wel achter wat het beste bij jou past. Maar ga nou niet eerst een zadel e.d. kopen en daarna een paard want dan kom je waarschijnlijk op de koffie om dat het niet past op je paard en laat je niets wijsmaken dat er zadels zijn die altijd passen wat is 9 van de 10 keer niet waar. wens je in elk geval veel western plezier en succes op je zoektocht naar je paard. groetjes Reki Knipoog Knipoog

Marenubium

Berichten: 33
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 00:42

LOL...ik doe het eigenlijk voor al die mooie zadels Tong uitsteken (neej hoor Knipoog )

Okeeeej....lijkt me dat de stal dus een beetje in de gemiddelde prijsklasse ligt, thnx jullie Lachen

En de paardjes...sja, western = western, dan ook een echt peerd! grinn
Bovendien lijkt het me, dat de zgn. westernpaarden 'beter hun vak verstaan', daarom ook liever een volleerd westernpaard. De meeste paarden (kwpn, haflinger, etc.) zijn Engels zijn bereden en moet je helemaal inwerken.. en sja...ben nu eenmaal een beginner Cool

Offeuh...heb ik het nu helemaal mis Haha!

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:01

Misschien kun je ook alvast gaan kijken welke disipline in de western je wilt gaan doen. Bijv Reining, Cutting, Pleasure of trail ect ect. Dat is wel fijner om te weten als je een paard gaat zoeken. Niet alle quarter horses zijn geschikt voor alle onderdelen. Succes Lachen

"The world is best viewed through the ears of a horse" [EA-CO] gezondheidsprodukt voor mens & dier


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers