Buitenritten -> strond op de weg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Buitenritten -> strond op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 15:39

Ik krijg altijd van mensen op me kop omdat op de weg loop en me paard daar poept. Maar ik kan toch niet altijd met me fiets erachteraan gaan om alles weer op te ruimen??? Verward
Of doen jullie dat wel???

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:41

hey! Lachen

Ik kan er van meespreken
hoe kan je dit in godsnaam opkuisen!...
je kan tog moeilijk af je paard stappen ,het in een zakje doen en meenemen Verward
eerlijkgezegt laat ik de mensen zeuren... Scheve mond

xx&hoefjeuhs!

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:51

Ik doe het ook nooit, mijn buitenritje nog eens met de fiets overdoen om de stront op te ruimen... Cool

Ach, paardenpoep zie je teminste liggen, dan kan je er teminste ook niet in trappen... Schijnheilig

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:52

Gewoon een zak aan de staart van je paard hangen. Dan hoef je alleen de zak nog maar te legen.

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:52

Hhéhé deze is wel goed:-)

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:54

eveline_B schreef:
Gewoon een zak aan de staart van je paard hangen. Dan hoef je alleen de zak nog maar te legen.

Nou dan rijd je toch voor l*l Verward Ik zou het lekker laten liggen. Mensen moeten niet zo zeuren, pfff waar maakt een mens zich nou druk om...

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 15:54

gewoon negeren dus, gelukkig ben ik daar wel goed in Verward

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:55

er is nu ook iets van op ut nieuws...ik vind het echt onzin...je kan moeilijk afstappen en met een schepje de stront in de berm gooien ofzo...als je in de berm rijd geven ze bij ons meestal geen commetaar....

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 15:56

ja als er berm is rij ik daar, maar als er geen berm is. En dat komt nogal vaak voor. En je voel je zo dom als ze erover gaan zeuren

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:58

Ik ga altijd wel draven als ik op de weg rijd en het paard moet poepen. Dan is de mest het snelst weer weg van de straat. In de berm blijf ik gewoon stappen.

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 16:01

ow die is wel slim!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:32

algemeen dagblad gelezen gisteren?
in een plaatsje in drenthe geloof ik wilden ze dat gaan verplichten, zo'n zak..
ik vind paardenpoep ook niet smakelijk op straat.
maar daar wilden ze het ook verplichten op ruiterpaden, en dat vind ik een beetje overdreven..
wie komt daar nou, behalve iemand op een paard Scheve mond

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:48

Ze zeiken toch ook niet als een hond op de straat poept en de eigenaar het niet opruimt, tenminste niet vaak? Maar over paardenstront wel, omdat het wat groter is?! Ze moeten niet zeuren, als er nergens anders daar plek is om te rijden met je paard moet je daar wel lopen en als je paard dan heel toevallig moet mesten, dan houd je 'm niet tegen hé?!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:56

Ach het is biologische afbreekbaar. Schijnheilig
Het is immers gewoon gras en granen dat door een levende Recyclingmachine is gegaan

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:21

Annemiekbram schreef:
er is nu ook iets van op ut nieuws...ik vind het echt onzin...je kan moeilijk afstappen en met een schepje de stront in de berm gooien ofzo...als je in de berm rijd geven ze bij ons meestal geen commetaar....

Voor een uitrit van iemand stap ik altijd af, veeg het met m'n laars aan de kant. Het leer van de laars kan er prima tegen hoor, en wordt eigenlijk ook niet vies (droge mest). Dit kan prima, en als iedereen het deed had je ook geen zeurende mensen. Op veel wegen ligt het niet in de weg, het zijn juist de plekken waar mensen zich er aan storen, en als je het dan even netjes opruimt, dan is dat probleem ookweer uit de wereld.

Paard moet je gewoon opvoeden, op en afstijgen onderweg is dan helemaal geen probleem.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:22

Haha dat is een goeie Mickey, het ziet er idd onsmakelijk uit, maar wie gaat daar nou bij doordenken? Ik zie stront, ik rijd er omheen en ga niet zitten zeuren van blablabla die k*tpaarden enzo. Ze moeten gewoon niet zeuren en doorfietsen.

Gelukkig heb ik er geen last van, mijn pony bewaart het poepen altijd tot na de rit (vaag beest) Tong uitsteken

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:51

Ja Natasja poept meestal ook na de rit precies als ik haar benen af wil spuiten! In de berm rij ik gewoon door en als het echt middenop de weg ligt stap ik ook wel eens af en veeg het met me laars aan de kant.Gelukkig poept ze niet vaak op een buitenrit .

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:13

Ik rijd meestal in de berm als Alf op de weg moet mesten ga ik zover moigelijk aan de kant rijden. Ik krijg ook eigenlijk geen commentaar.
Maar Alvaro mest eigenlijk ook niet op asfalt.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:25

als het gebeurd onderweg stap ik echt niet af of zo hoor.als ik er toevallig lopend weer langs komt schop ik het wel aan de kant van de weg.
maar anders niet hoor.ik ga echt geen schep meesjouwen als ik ga rijden!

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:40

ik laat de mensen gewoon zeuren
ze kunnen moeilijk van je verwachten dat als ze
dat zeggen dat je afstapt het opakt en in je zakken doet ??
ze laten hun honden ook altijd overal poepen

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:50

Pas geleden gingen ze bij mij ook zeiken.. Ze zeiden wat ga jij daar mee doen. ik gewoon laten liggen.. En toen draafde ik maar aan zodat k sneller van die nare man af was. Ik kan tog moeilijk met muh kruiwagen daar naar toe rijden Scheve mond

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:55

Ik had het ook,rijd bij een vriendin door de straat komt er een man naar buiten: Kan je hier weg met het paard dalijk poept hij weer!En het was de eerste keer dat ik met ninla door die straat reed Verward
En ik bof mijn paard poept absoluut niet buiten Cool
Hoe ze het doet geen idee,maar dat doet ze niet Verward
Maar ik zie tog liever paardenpoep dan hondenstront!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:10

Ik vind dat jullie allemaal wel erg laks reageren. Bij ons op de boerderij is de afspraak gemaakt dat je in ieder geval de mest wegschuift in de goot. Natuurlijk niet als je in de berm rijdt, maar wel als het op de openbare weg gebeurd.
Iemand die zijn hond op de straat laat poepen, vind ik ook niet kunnen en diegene kan van mij ook een gebiedende vinger krijgen.
Je moet wel bedenken dat ons land niet alleen uit paardenliefhebbers bestaat en dat veel mensen paardenmest ook vies vinden.

Je stapt gewoon even af en schuift met je voet de mest naar de goot... is dat nu zo'n grote moeite?

Ik heb een stalgenootje wat zelfs zo netjes is dat ze een plastic zak bij zich heeft en als haar paard mest ruimt ze het netjes met een plastic handschoen op. Even weggooien in de dichtsbijzijnde prullenbak en klaar.
Zo houd je in ieder geval de buurtbewoners ook tevreden.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:16

ik kan me soms wel reacties van mensen begrijpen die dan voor hun huis een een hoop stront krijgen te liggen. maargoed, ik heb zoiets als het op straat of in de berm is...tja, als het een keer regend spoelt het ook wel weer weg. maargoed, ik heb rij dus nooit ergens waar je niet de berm in kunt Lachen

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:29

Ben ik blij dat mijn paard nooit poept.
Maar ken wel een paard die altijd metm ijn paard mee gaat op buitenrit, die poept echt om de 10 sec, nou lekker buitenritje dan als je om de 10 sec een bultje poep de berm in moet scheppen Haha!