[NH & VD] Goede literatuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

[NH & VD] Goede literatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 09:15

Over NH en VD? Klausje natuurlijk en parelli, maar weten jullie verder nog goede literatuur NH, en ik zou ook graag wat lezen over VD. Tips tips tips Lachen

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:32

Emiel voest vvor NH
Voor vd paardenschool van penquit.

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 21:29

Tenkjoe Lachen

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:42

Ik vind paardenschool van Penquit wel een goed boek maar je kunt i p v dat dure boek aanschaffen ook gewoon op internet info over VD zoeken.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:18

Oliver schreef:
Ik vind paardenschool van Penquit wel een goed boek maar je kunt i p v dat dure boek aanschaffen ook gewoon op internet info over VD zoeken.

Zo duur is het boek toch niet? Op inet is de info toch veel beperkter, is mijn mening

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 00:25

Oliver schreef:
Ik vind paardenschool van Penquit wel een goed boek maar je kunt i p v dat dure boek aanschaffen ook gewoon op internet info over VD zoeken.


Jaah dat weet ik wel maar ik vind het ook wel leuk om boeken erover te hebben Lachen Dan kan ik lezen enzo en nou jah, ik weet niet. Ik vind boeken leuk en ik vind ze wel interessant enzo en bladiebla Tong uitsteken Naja maar ik wil graag gewoon een aantal leuke en goede boeken hebben. Die kan ik pakken en lezen wanneer ik wil en ik kan niet internetten wanneer ik wil want ik heb ook nog een compuverslaafd zusje en nog een klein zusje die ook af en toe wel eens wil Lachen

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 00:27

Waar zijn die boeken ongeveer verkrijgbaar? Kan je die gewoon in de boekhandel kopen? Bij bol.com kan ik ze niet vinden.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:31

Boeken van voest kan je via zijn site bestellen.
Paardenschool schijnt uitverkocht te zijn. Laatst heb ik hem nog wel zien liggen in bij de horseman outfitter. Bij bol horen ze ze wel te hebben eigenlijk.

Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:49

Een goed boek vind ik Paardrijden met Linda Tellington-Jones. Dat heeft ze zelf over haar methode geschreven. Sommige stukjes had ze wat minder kinderachtig mogenschrijven en de foto's zien er een beetje ouder uit, maar als je erin geinteresseerd bent (ken mensen die er niks in zien, maar wel in andere NH-methodes) is het een fijn boek

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 12:20

marina schreef:
horseman outfitter


Waar is dat?? En wat is de site van Voest??

Humphrey

Berichten: 655
Geregistreerd: 29-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 13:37

Naast de typische Voest, Hempfling en Parelli enz... heb je ook nog Tom Dorrance (boek is True Unity), zo ongeveer de vader van alle NH-stromingen, Bill Dorrance (True horsmanship through feel), Mark Rashid (heeft 4 boeken geschreven, heel goeie vind ik zelf: Horses never lie, Life lessons from a ranch horse, Considering the horse en A good horse is never a bad color). Ik vind het altijd een beetje spijtig dat mensen zich beperken tot de typische NH-mensen (Voest ed)

Humphrey

Berichten: 655
Geregistreerd: 29-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 13:37

oh ja en ik heb die 2 van Dorrance gekocht via mediaboek en die van Rashid..euhm dat weet ik niet meer...

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:17

de horsemanoutfitter is bij groessen,

6 visies op natural horsemanship is ook wel leuk
en idd de boeken van linda tellington jones,
de rest is ook wel allemaal genoemd

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:20

Rashid is idd ook wel een goede, meer een beginnersboek (paarden liegen niet)
Hukkie: het is ook lastog om aan die boeken te komen, en vaak zijn ze ook niet in het nl

Humphrey

Berichten: 655
Geregistreerd: 29-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:52

mja da's ook wel waar, ze zijn er volgens mij niet in het nederlands. maar via proxis (daarvan heb ik die rashid-boeken ) of zo'n andere internet-boeken-verkoopsite (hoe heet zo'n ding eigenlijk?) zijn ze wel makkelijk te krijgen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:51

Boeken zijn inderdaad fantastisch: ik heb twee planken vol paardenboeken en nog jeuken mijn handen als ik weer eens iets nieuws voorbij zie komen.. Haha!. En internet is zeker in veel gevallen te beperkt omdat de meeste sites gemaakt worden door mensen die zelf les geven/paarden trainen of corrigeren en dus al snel naar een emailadres verwijzen om een afspraak te maken. Knipoog Bovendien blijft het gewoon moeilijk om alle finesses van paardentraining op een site te vatten, maar dat geldt eigenlijk ook voor boeken.

De meeste nh-boeken zijn hier al genoemd. Vrijheidsdressuur-boeken heb je niet zoveel in het Nederlands, maar ik heb voor mijn site over vrijheidsdressuur alle literatuur over vd in het Nederlands (en een gedeelte van het Duitse spul) alle boeken en artikelen verzameld en in de meeste gevallen een soort recensie erbij gezet zodat je weet wat erin staat. Misschien heb je daar wat aan, als je ze niet al zelf gevonden had:
http://members.home.nl/vrijheidsdressuu ... atuur.html

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 11:37

SuperRoos schreef:
de horsemanoutfitter is bij groessen



En dat is waar??? Tong uitsteken Niet in de buurt van Friesland of wel?:P

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:15

ney is vlak bij arnhem, haha
niet te doen dus voor jou, helaas

EbbyT
Berichten: 262
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:26

Chris Irwin heeft het boek "Een paard liegt niet" geschreven, een erg goed boek vind ikzelf. Het zijn geen vaste oefeningen maar een filosofie, waar het volgens mij bij NH allemaal om draait.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:29

das idd een heel mooi boek,
mooie filosofie ook idd, maar das ook vaak waar mensen op afknappen, als ze het te filosofisch vinden ofzo,
maar ik vind dat juist interessant, helemaal de achteliggende gedachte enzo...

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:42

de site van voest is www.emielvoest.nl
de boeken van rashid kan je krijgen via bol.com. wel goed opletten want je krijgt eerst een heleboel boeken over moslim-terrorisme en al qaeda en zo

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 08:22

Hilary schreef:
de boeken van rashid kan je krijgen via bol.com.


Bol.com vind echt niks hoor!

WormBoy
Berichten: 260
Geregistreerd: 06-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:44

Hilary schreef:
de boeken van rashid kan je krijgen via bol.com. wel goed opletten want je krijgt eerst een heleboel boeken over moslim-terrorisme en al qaeda en zo

Moet je zoeken op "Mark Rashid" Haha! . Volgens mij heeft Bol ze alleen in het engels ... maar zo moeilijk zijn ze niet. Ik heb "Horses never lie" gelezen: aanrader! Maar niet het goede boek als je op zoek bent naar techniekjes en gave foto's. Overigens heb ik goede ervaringen met Bol wat bestellingen betreft ...

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 10:55

Nou zeg Tong uitsteken Hij vind ze bij mij dus gewoon echt niet! Ik heb nu net weer een poging gedaan, maar dus helemaal niks Verward Verward Vaagheid

WormBoy
Berichten: 260
Geregistreerd: 06-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:02

Gemma schreef:
Nou zeg Tong uitsteken Hij vind ze bij mij dus gewoon echt niet! Ik heb nu net weer een poging gedaan, maar dus helemaal niks Verward Verward Vaagheid

Hmm, bij mij wel: bij Bol, klik op "Boeken (engels)", selecteer bij snel zoeken "auteur", en vul in "mark rashid". In het nederlands zijn ze er (voorzover ik kan zien) niet.