Afwisseling tijdens het rijden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Afwisseling tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 11:41

Ik heb gezocht en kon dit echt nog nergens vinden. Ookal zou het al wel ergens staan. Clown

Wat doen julllie allemaal met je paard als afwisseling.
Ik rij alleen dressuur. En soms longeer ik hem wel. Maar hij kan echt niet springen. Heb ik ook nog nooit gedaan omdat er geen hindernissen aanwezig zijn. En ik kan ook geen buitenritten maken omdat hij veel te bang en histerisch is.
Hebben jullie nog tips voor iets leuks wat ik naast dressuur met mijn paard kan doen??


mirjamalvaro

Berichten: 14615
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:45

spelletjes in de bak, wat lopen met hem (als dat mogelijk is),

weet niet veel ik rijdt altijd buiten met mijn paard en rij 2x in de week les.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:26

Ik ben ook een dressuurmuts. Maar mijn paard springt ook graag en goed, dus af een toe spring ik wel eens een balkje. In het voorjaar maak ik wel eens bosrit, en ik doe wel eens een beetje VD. Of ik laat haar wat vrijspringen, en eens longeren, of zonder zadel rijden, of zonder iets rijden enzo Lachen

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:31

ik rijd voornamelijk buiten,
en soms een sprongetje in de bak,
en soms beetje dressuren,
maar het springen en dressuren stelt bij mij niks voor, ik zou er graag les in hebben, want krijg hem er zelf niet echt verder mee. alleen bij een manege mag je niet met hengst bij ons in de buurt, en trailer heb ik niet en privelessen zijn duuur, dus zit er niet echt in Knipoog.
en longeren doe ik wel is en naast de fiets laten lopen.
in de bak rijden met halster en VD proberen.
en als ik het geld had voor een karretje en tuig, hadden ze nog ingespannen gestaan ook.

Beter een pony die steigert, dan een paard dat weigert.
....

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:35

Ik rij meestal dressuur in de bak maar zet hem ook wel eens dressuur matig aan het werk tijdens een buitenrit. Verder spring ik zo af en toe eens.
Met me andere verzorgpony (een mini~paard) wandel ik veel en longeer hem een paar keer per week en doe ook aan VD voor de afwisseling.

Nevada

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:39

Sikiley rijd ik in de bak of buiten of ik longeer haar.
Amber is nog maar pas onder het zadel, dus die rijd ik minder. Ik ga wandelen, longeren, 'tikkertje' doen in de bak.
Naast de fiets durf ik echt niet aan!

Faber quisque fortunae suae

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:46

vrijheidsdressuur aanleren?
ben er laatst ook mee begonnen, maar piaffe liep steeds als een hondje achter me aan omdat ik snoepjes had Tong uitsteken

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:46

Ik rijd meestal buiten, en heb 1x in de week les; dus dan dressuren we, en ik neem af en toe een sprongetje met 'm, en voor de rest ga ik wel eens wandelen met de Shet erbij, of ik ga longeren of gooi ze even los Lachen

    If you can dream it, you can do it ...

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:23

dressuur, springen, zonder zadel, buitenrijden, picknicken, wandelen, wil ook gaan fietsen met hem.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:29

Buitenrijden, longeren, dressuur, springen, freestyle, heb even western gedaan en ik beleer haar nu voor de kar. Knipoog

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 17:14

Tjah... Ik zou VD kunne probere... Want al dat andere zit er echt niet in.
Springen niet, (geen hindernissen aanwezig en het paard heeft het nog nooit gedaan) buitenritten en wandelen ik mag niet van het terrein af. En tjah.. freestyle zou ook kunnen..
Hebben jullie dan een idee wat ik met VD kan doen?? Tips?? Dan zou ik daar misschien eens mee kunnen beginnen voor afwisseling Haha!:D

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:21

Een buiging is makkelijk te leren, gewoon wat lekkers tussen z'n voorbenen houden, en hem dan steeds dieper laten buigen om het te pakken.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:22

lekker een eind gaan wandelen. word hij of zij meteen verkeersmak.
enge dingen in de bak leggen,en ze zo wat minder bang maken voor rare dingen. zoals een kruiwagen vuilniscontainer enz paraplu zeil. dus ze aan die dingen laten wennen.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:23

Afbeelding

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 17:59

Dank jullie voro de tips...
Lindy.. als ik een snoepje tussen zijn benen houd en het langzaam opbouw.. steeds verder doe gaat het me dan ooit zo lukken Clown

Kan dit niet slecht voor zijn benen (gevrichten) zijn. Als hij gaat rollen is hij al zooo stijf.. dan ploft ie met een smak op de grond.. en staat ook heel moeilijk weer op.. Denk je dat dit niet uitmaakt... of word hij er misschien alleen meer losser van Haha!

(sorry.. het word ineens een heeel ander topic Knipoog)

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:02

Doe alleen geen buiging op harde bodem
Met ninla rijd ik af en toe buiten,ben voornamelijk een dressuurmuts Vork dus mij vind je vaak in de bak,af en toe spring ik,longeren of aan de hand.En met Tobi spring ik,rijd ik buiten,Vd,aan de fiets,wandelen.

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:25

1x per week les op de club (meestal dressuur)
1x per week buitenrit
1x per week springen

Verder afwisselend nog meer buitenrijden, of dressuurrijden, of wandelen, of longeren.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:59

ik heb vandaag met mijn paard geexperimenteerd met lopen over een zeiltje.
Was erg leuk,en hij deed het al vrij snel Haha!
Nog wat ideeen:

* losgooien in de bak en opjagen (eventueel met een ander paard erbij)
* een dagje gewoon tutten (beetje knippen en vetten e.d.)
* stukje wandelen aan de hand
* laten vrijspringen,desnoods met hooibalen,beetje crea zijn Haha!
* een soort van parcours opzetten met allemaal "obstakels".
tussen emmers door,tussen hoge hooibalen door,wapperende objecten

Ik noem maar wat dingen hoor,want ik hou zelf ook van afwisseling,
wil vooral niet dat er een sleur in komt Cool

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 08:54

Mijn paard heeft zeker weten genoeg afwisseling Haha! Wij verzorgen hem met zijn 3en. Mijn vader ment met hem, mijn zus rijd meestal buiten en ik dressuur meestal. Af en toe word hij gelongeerd en ik ga hem binnenkort een keer vrij laten springen, als hij dat leuk vind ga ik misschien af en toe ook wel springen met hem.

Gamble

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:33

Zelf rij ik veel buiten, in e bak wel dressuur, af en toe een sprongetje. Ik longeer (ook wel aan de dubbele longe, en dan gecombineerd met wat lang-teugelwerk), doe aan freestyle, en voor de rest mag ze het land onveilig maken.
Idd wat spelletjes doen: aparte dingen in de bak zetten (vlaggen waar ie ondrdoor moet (leert hem ook wat minder hysterisch te doen), over een zeiltje lopen, enzo.)

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:46

Ik doe van alles met haar om het voor ons allebei leuk te houden, nooit 2x achter elkaar hetzelfde in ieder geval. Dressuren, springen, longeren, buitenrijden, vrijspringen, wandelen, zonder zadel een eindje rijden en een dagje vrij ook af en toe natuurlijk.
Ik vind afwisseling heel belangrijk. wat jij nog zou kunnen doen...tja dressuren, longeren , vrijspringen? wandelen (zodat ie minder hysterisch word) en buitenrijden, je zult het toch met haar moeten gaan proberen, die van mij was ook niet de rustigste buiten maar ik ben gewoon op pad gegaan en nu ik regelmatig een ritje maak vind ze het allemaal okee.

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:52

Fietsen met je paard aan de hand. Lachen
Een stuk gaan wandelen. Lachen

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:54

Mennen: dressuur, buitenrit, conditietrainen in duinen of interval training
Ohz: Dressuur, buitenrit, zo af en toe een sprongetje
Longeren: Dubbele longe.
Verder staat hij nog min. 3 uur per dag in de paddock.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, BlueStocking, GrapeshotBot, josien_m_, Mark0919, Monique1963, onpaard, SusanH, Vagabondo en 43 bezoekers